Pickup-besatt.

Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.

Är det problem med Cummins efter -98?

Har varit och kollat på 2 st Cheva 2500 6.5TD under helgen, en -94 och en -95...
Ingen av dom har haft helsoffa fram, är det svårt eller dyrt att byta till det i efterhand?
Helsoffa känns mer rätt i en sån här bil :)

En av dom var bara reggad för 1 passagerare dessutom, 1,5 hytt med baksäte. Tror den var b-reggad för totalvikten var 3500kg.

Förbannat mysiga bilar att köra annars! :yoparty

Har varit och kollat på 2 st Cheva 2500 6.5TD under helgen, en -94 och en -95...
Ingen av dom har haft helsoffa fram, är det svårt eller dyrt att byta till det i efterhand?
Helsoffa känns mer rätt i en sån här bil :)

En av dom var bara reggad för 1 passagerare dessutom, 1,5 hytt med baksäte. Tror den var b-reggad för totalvikten var 3500kg.

Förbannat mysiga bilar att köra annars! :yoparty

Svårt att hitta en 1,5-hytt som har helsoffa... då är det regular cab som gäller I tells ya!

10-15l/100km beroende på hur du kör ungefär

Man ska vara väldigt lyckligt lottat om man kommer ner på 1l/milen. Att få den att dra ÖVER 1,5l/mil är inget problem det heller. Jag skulle gissa på ett snitt runt 1.3-1.5l/mil vid normal varierad körning.

Edit/ Det var just soppatörsten som gjorde att jag undvek att köpa en sån som slit och släng-bil. Men då går jag förvisso på erfarenheter från folk i min omgivning.
Vi har en gammal Mazda pickis (90-tal?) i ladan och den är inte så fräsch i motorn och snittar nog runt 2l/milen...

Last edited:
Jag gillar nya 2014 års GMC Sierra 1500, vad tror ni?

new-2014-gmc-sierra-front.jpg

Meh...

25. Den vanligaste orsaken till att ett bränslesystem havererar?
Dålig filtrering
Lång drifttid
Delar i pumpen som lossnar
Pumpen skär ihop

:3freak

Beror helt på vilken motor/system det gäller...

Oftast beror det på att där är nått fel som är trasigt.

Så har man äntligen lyckats komma igenom det trånga nålsögat hos bilprovningen. Regbesiktningen är avklarad så nu får man börja köra med långdodjen :banana:banana:banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman