Pickup-besatt.

Vi höjde även polarens gammeltjeva 4" och den blev grym! Har massor med bilder men det är så galet jobbigt att lägga upp bilder på SH så jag orkar inte.

Med risk för att bli idiotförklarad....gäller 2wd...som i detta fall dodge cummins 96:a
Fram eller bakhjulsdriven? :glömdet :rodnar

Ingen pickup nej.
Cadillac har ju gjort några gigantiska framhjulsdrivna pråmer, och pontiac toronado. Vilket kätteri! :3freak

Givetvis men de bygger inte på "fullsize"-chassit. Alltså GM's, Fords och Chrysler ramar som deras respektive pickisar, vanar, stor-suvar bygger på. Skulle klargjort vad jag menade.

Vi höjde även polarens gammeltjeva 4" och den blev grym! Har massor med bilder men det är så galet jobbigt att lägga upp bilder på SH så jag orkar inte.

Men så kan du inte säga! Klart att du måste upp med bilder....

Coolt, jag måste också höja min nån dag!
Jag har snart en stepsidebåge på plats iaf.
Hur är det med diff på min bil, antar att detta är diff? G80 : AXLE POSITRACTION, LIMITED SLIP
Sitter det bara bak? bak och fram?
betyder det att jag inte kan åka runt med 4kraffset ikopplat hela vintern som jag hade tänkt mig?

Jo det kan du köra. Den sitter ju i bakknosan och påverkar bakhjulen likadant oavsett om du kör 2WD eller ej. Men jag kör bara fyrhjulsdrivet ibland. Funkar finfint med 2WD för det mesta.

okej bra! om vi vänder på frågan då, har jag diff fram? hittar ingenting i koderna och om jag har det hur påverkar det normaldriften 4wd.
Den blir lite mer trögstyrd och tappar svängradie med 4wd i inte jättemycket men lite grann. har jag diff då ?

okej bra! om vi vänder på frågan då, har jag diff fram? hittar ingenting i koderna och om jag har det hur påverkar det normaldriften 4wd.
Den blir lite mer trögstyrd och tappar svängradie med 4wd i inte jättemycket men lite grann. har jag diff då ?

Inte nödvändigtvis. Även odiffad blir lite knackigare i styrningen och om drivknutarna är ruttna riktigt usel i både styrning och svängradie.

Jag använder bara fyrkrafs när bakhjulsdriften inte tar mig framåt längre. Detta vid normal körning på väg, ska jag ut i terrängen så lägger jag i fyrhjulsdriften innan det börjar spinna och ha sig. kanske till och med lågväxel om man vill smyga runt lite försiktigt.

Chevan blir rejält motsträvig på undrlag med bra grepp när man har alla hjulen inkopplade!

Du har IFS fram och jag tror inte det finns diffbroms/spärr till dem. Men de blir trögstyrda eftersom fördelningslådan är odiffad så den driver alltid lika mycket fram och bak.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back