Pickup-besatt.

Min cheva vortec 350 drog ungefär 1,4 liter milen när jag åkte längre sträckor, gick oftast 10-20km/h för fort men annars snäll på gasen. Rätt små däck också 31" cirka med snällt mönster. Vortec'n kom 96 tror jag, har 50 extra hestar, annan topp.

Min nya diesel drar runt 1 liter om jag är snäll med gasen, knappa 300 hestar uppmätt med min rövdyno. :kär

Ja, men då pratar vi ju nya bilar och inte gamla härken :tungan
Gamla åbäken går ju att få att dra precis hur mycket som helst. Men ska man ha nån måttstock mellan tumme och pekfinger så tycker jag bensin 2,5l vrs diesel 1,5l är hyffsat rättvis
 
Ja, men då pratar vi ju nya bilar och inte gamla härken :tungan
Gamla åbäken går ju att få att dra precis hur mycket som helst. Men ska man ha nån måttstock mellan tumme och pekfinger så tycker jag bensin 2,5l vrs diesel 1,5l är hyffsat rättvis

Dessutom behöver man inte tänka på blyfoten så mycket med dieseln utan den håller sig där ganska oberoende. Bensinaren drar mellan 1.7 och 4 liter...
 

Konstigt att såna där inte säljs i Sverige för dom där borde ju sälja jäkligt bra med tanke på hur reglerna ser ut för firmabilar här. På en pickup lyfter man hela momsen och så snart man har ett flak så minskar problemen med skattemyndigheten.
Om jag var ägare till en firma med lite lagom snurr och verksamhet så skulle den där sortens bil vara väldigt intressant.
 
Varje gång jag ser på transformers, relativt sällan:tungan, så blir jag så vansinigt sugen på att ha en pick-up :rodnar

transformers-gmc-topkick-autobot-ironhide.jpg
 
Jag är en idiot jag är en idiot jag är en idiot.....
Tjackade en flång ny spis från GM, 350 generation 1.
Kändes bra när jag gjorde det :)
IMG_4819.jpg
 
Lite offroad kanske!


Holy crap vad spö chevan får vid 8:40.

 
Last edited:
Hur var det nu med delar till ih? Har hittat en ascool men den har drivlina från en volvo 740. Man vill väl ha en 8?
 
Då har man fått hem lite grejor från US of A, tog väl drygt två veckor och blev ungefär 10,50:-/dollar med frakt, tull och skatt inräknat. Tog det mha shopusa, vet inte hur bra det är men sammanlagd vikt för allt är väl sisådär 70kg.

två bladfjäderpaket +
DSC_04337.jpg

uhm balken är inte inräknat.. :rolleyes:
 
Driftsäker diesel pickis? dodge cummins,cheva 6.5td.......vad ska man ha? vilka årsmodeller ska man undvika...och vilka ska man leta efter? gäller årsmodeller upp till 03-04 dit upp funkar min budget.
 
Driftsäker diesel pickis? dodge cummins,cheva 6.5td.......vad ska man ha? vilka årsmodeller ska man undvika...och vilka ska man leta efter? gäller årsmodeller upp till 03-04 dit upp funkar min budget.

Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.
 
Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.

Teo, da lexikon åff får by får :)
 
Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.

tackar :tummenupp...då börjar letandet lite smått.....antar att 2wd är inget att leta efter.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top