Perspektiv: Sharia

Tror du att Sharialagar kommer att införas i Sverige

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Klart att det kommer sharialagar i sverige...det är ju muslimernas sätt att ytterligare ta för sig i västvärlden. Sverige är ett perfekt land att visa hur man gör. Här går vi med på alla förslag som invandrarna vill ha fram. TYP.

Nej, det kommer inte att ske. Det kommer inte att släppas in lagar som går stick i stäv med vad vi i Sverige anser som moraliskt när det gäller t.ex. jämställdhet, brott och straff mm.

Vi är så långt framme på dessa områden och har en så stark kultur av rättvisa att vi inte kommer att ta in några Sharia-lagar.

Men jag tror själv att vi är mycket närmare att ta fram lagar som fungerar tvärt om, som begränsar muslimers religionsutövning som idag är tillåten. T.ex. slöjbärande.

Och att tro att vi någonsin skulle få en majoritet i Sverige för att införa Sharia-lagstiftning är bara befängt. Jag tror inte ens det finns en majoritet i något land, inklusive de som har sharia-lagar, för att ha kvar dem.

Folk verkar vara så rädda för att assimileras av invandrarna, medan det som faktiskt sker är helt tvärtom. Invandrare assimileras i det svenska samhället, inte alla, och inte på en gång, men det gör dom.

Om vi accepterar våra olikheter (inte steningar och andra olagligheter alltså) och lär oss leva med varandra så kommer den assimileringen att gå fortare. Vi kommer alltid ha muslimer i Sverige, men det kommer att vara försvenskade muslimer som inte stenar småbarn.

Last edited:
Folk verkar vara så rädda för att assimileras av invandrarna, medan det som faktiskt sker är helt tvärtom. Invandrare assimileras i det svenska samhället, inte alla, och inte på en gång, men det gör dom.

Om vi accepterar våra olikheter (inte steningar och andra olagligheter alltså) och lär oss leva med varandra så kommer den assimileringen att gå fortare. Vi kommer alltid ha muslimer i Sverige, men det kommer att vara försvenskade muslimer som inte stenar småbarn.

Enda anledningen till att jag sitter här i Sverige just nu är just att islam sakta men säkert tagit över mitt hemland. Och det är så himla trist att se exakt samma sak hända här just nu. Svenskar är så godtrogna och predikar assimilation nu. Men jag är övertygad om att ni alla kommer att förstå vad jag pratar om och inse att det skulle åtgärdats medan det fortfarande var kontrollerbart. :huvet

Kan vara fullt möjligt men vi får börja dra öronen åt oss om Turkiet skulle förlora sin så kallade demokrati.

Känns som Turkiet är frontlinjen för väst Europa, förlora de kampen så bör vi bli oroliga på riktigt.

Efter att ha drabbats av fyra inbrott det senaste året så hoppas jag innerligt att sharialagar kommer att införas när det gäller stöld. Insh'Allah!

nej då, det blir inget sånt, va lugna.

:kulspruta

Vi kommer alltid ha muslimer i Sverige, men det kommer att vara försvenskade muslimer som inte stenar småbarn.

Men som mördar döttrar/systrar för att de dragit skam över släkten. Min polare levde under mordhot när han träffat en muslimsk tjej.

Problemet med dessa skrifter/lagar är att de tolkas som behagar. Jag tror inte heller vi kommer anpassa vårat regelverk efter dessa men Jag tycker vi ska markera lite tydligare att det är våra lagar och regler som gäller här.

Varför går det jättebra vör vissa invandrare att intergrera sig i samhället medans andra vägrar anpassa sig? För att de senare är aktivt religiösa och är omöjliga att konversera med. Försök prata förnuft med en tvärreligiös människa... Man kan prova en kristen sådan för omväxlings skull. När man efter ett tag märker att inget går in och att personen dittar på en med tom blick samt ett krystat smile är det bara att ge upp. Ned Flanders är en bra representant.

Enda anledningen till att jag sitter här i Sverige just nu är just att islam sakta men säkert tagit över mitt hemland. Och det är så himla trist att se exakt samma sak hända här just nu. Svenskar är så godtrogna och predikar assimilation nu. Men jag är övertygad om att ni alla kommer att förstå vad jag pratar om och inse att det skulle åtgärdats medan det fortfarande var kontrollerbart. :huvet

Fan va läskigt! Du får gärna berätta mer om du känner för det.

Last edited:
Vilket är ditt hemland då?

Stening = man kastar stenar på någon till vederbörande avlider?

Vilka primater! :rofl

Och jag kommer som gamling sitta i gungstolen och säga vad var det jag sa.

:(

Jävla bra att du finns här JoUh, behövs fler med förstapersonsperspektiv som kanske kan få upp några ögon till! :tummenupp

... det kommer att vara försvenskade muslimer som inte stenar småbarn.

Exakt, de kommer bara skicka barnen på koranskola i paki, hedersmörda, öppna egna friskolor, sy fittor på sommarlov och hetsa mot judar i moskéerna samt motarbeta allt vad jämställdhet och tolerans heter. Paradiset är nära nu!

Last edited:
Den enda möjligheten är civilrättsliga regleringar där enbart dispositiv lagstiftning förekommer i svensk rätt. Indispositiva, exempelvis straffrättsliga bestämmelser, kan aldrig ignoreras och ersättas med muslimsk, eller någon annan, rätt. Med tanke på hur rättsutvecklingen går allt längre från religiösa värderingar - se t.ex. förslaget på en könsneutral äktenskapsbalk - har jag svårt att se hur en implementering av sharia skulle gå till.

Retorik för personer med agenda utan egentlig, realistisk anknytning i dagsläget.

Exakt, de kommer bara skicka barnen på koranskola i paki, hedersmörda, öppna egna friskolor, sy fittor på sommarlov och hetsa mot judar i moskéerna samt motarbeta allt vad jämställdhet och tolerans heter. Paradiset är nära nu!

Det tror jag verkligen inte! Menar du nu verkligen att du tror att den muslimska befolkningen i Sverige kommer att ställa sig bakom sådan beteende? :rolleyes:

Det tror jag verkligen inte! Menar du nu verkligen att du tror att den muslimska befolkningen i Sverige kommer att ställa sig bakom sådan beteende? :rolleyes:

Nä, dessa fungerar som spionsateliter "send in the probe". Det stora hotet är dårarna i sandlådan. Fast å andra sidan är det nog en generationsfråga. Deras motsvarighet till våra 40-talister som drar åt snaran då de känner hur deras patriarkiska maktredskap glider de ur händerna. Kollar man in hojbilder på bikepics från iranska, irakiska, förenta arabemiratiska killar så kör de all american style.

:D :bow :lol :3freak :rofl Haha, det är fan inte ofta jag garvar åt nåt jag läser på nätet, men det där fick mig faktiskt att vrålskratta rakt ut. Eloge till dig din dryge jävel! :tummenupp

Vilket är ditt hemland då?
Jag kommer ursprungligen från norra delen av Syrien.
Fan va läskigt! Du får gärna berätta mer om du känner för det.
Känner för det gör jag inte, men kan berätta att hela min farfars och farmors familjer och släkt har dödats av muslimer pga deras kristna tro.
Att bo kvar i Syrien var inget alternativ för ett anständigt och drägligt liv pga dagliga trakasserier. På ytan råder religionsfrihet i de områdena av världen, men tro mig att så är inte fallet.

Jag kommer ursprungligen från norra delen av Syrien.

Känner för det gör jag inte, men kan berätta att hela min farfars och farmors familjer och släkt har dödats av muslimer pga deras kristna tro.
Att bo kvar i Syrien var inget alternativ för ett anständigt och drägligt liv pga dagliga trakasserier. På ytan råder religionsfrihet i de områdena av världen, men tro mig att så är inte fallet.

Och så gnäller folk på att israelerna ockuperar Golanhöjderna. Inte så konstigt när det du beskriver är vad väldigt många muslimer vill gå in och göra med hela Israel också. Dom må hata kristna men dom hatar judar ännu mer.

Jag beklagar Jouh. Känner en del syrianer här i Gbg och några har liknande berättelser dom du.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...