Perspektiv: Sharia

Tror du att Sharialagar kommer att införas i Sverige

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Då kan man dra lite paralleller att det är betydligt vanligare att svenska män våldtar och misshandlar sina kvinnor till döds på fyllan.

Per 1000 invånare dör nog fler kvinnor av våld från fulla svenska män än vad det stenas kvinnor per 1000 invånare i världens muslimska länder....
Men å andra sidan slås kvinnor ihjäl av sina män över hela världen så parallellen är kanske inte helt adekvat ändå.

Jag tycker å ena sidan SH ständiga islamofober som vanligt överdriver och underblåser demoniseringen av muslimer när de försöker få det att framstå som om vi inom några år kommer börja stena kvinnor här hemma och vända våra barn mot mecka...

Samtidigt tycker jag sharia är åt h-e i väldigt många fall. Eller rättare sagt i så gott som alla fall eftersom lagar aldrig skall baseras på religion och framförallt skall rättsäkerhet alltid råda.

När en milis stenar en ung kvinna är det inget annat än ett mord utfört av kriminella.

Kanske inte sharia om två veckor, men helt klart en anpassning av Sveriges lagar till den kommande majoriteten av befolkningen i Sverige...

Jag röstade nej, men jag tror inte det är så långt borta föränn frågan kommer upp på alvar... men jag tror och hoppas att det finns nån stake i makthavarna i ett sånt läge!

Om inte annat så har vi lagar i sverige. :)

Det får gärna sitta någon skäggig lirare i en lägenhet och säga att jag är skyldig någon annan 1000 spänn för att det står i deras heliga bok och att jag är skyldig enligt deras lagar. Så länge jag bor i Sverige så råder endast svensk lag och så länge inte svensk lag säger annat så är jag inte skyldig någon något....

Försöker samma skäggis då få mig att betala med hot om någon form av bestraffning så är det faktiskt hann som gör sig skyldig till utpressning och även detta har vi lagar mot i sverige.

Men däremot kan jag ge dig rätt i att jag hoppas att makthavarna har stake nog att snabbt sätta ner foten och statuera exempel så fort det börjar dyka upp exempel på "alternativa domstolar" som dömmer enligt sagoböcker.

Kanske inte sharia om två veckor, men helt klart en anpassning av Sveriges lagar till den kommande majoriteten av befolkningen i Sverige...

Vilken är den majoriteten?!
Den icke-muslimska befolkningen i sverige växer ju snabbare än den muslimska och då blir det väl svårt för dem att bli i majoritet?! :va

Last edited:
Jag tycker å ena sidan SH ständiga islamofober som vanligt överdriver och underblåser demoniseringen av muslimer när de försöker få det att framstå som om vi inom några år kommer börja stena kvinnor här hemma och vända våra barn mot mecka...

Samtidigt tycker jag sharia är åt h-e i väldigt många fall. Eller rättare sagt i så gott som alla fall eftersom lagar aldrig skall baseras på religion och framförallt skall rättsäkerhet alltid råda.

När en milis stenar en ung kvinna är det inget annat än ett mord utfört av kriminella.

Helt klart är att Sverige och andra länder påverkas och anpassas till vilka invånare som bor i respektive land. Skulle plötsligt 9 miljoner Shariaanhängare komma hit så kommer vi få ett hårt tryck på lagförändringar. Men man kan alltså inte enligt dig dra alla över en kam och säga säga att muslim/Islam/mellanösternperson = automatisk shariaanhängare. Känns lite lugnare...:tungan

Håller helt med om steningar. Sånt borde tillhöra medeltiden och inte förekomma idag.

Nu såg jag inte det där omtalade programmet men tycker det är bra att sånt tas upp så vi får en öppnare debatt, oavsett åsikt.

Vilken är den majoriteten?!
Den icke-muslimska befolkningen i sverige växer ju snabbare än den muslimska och då blir det väl svårt för dem att bli i majoritet?! :va

Ge det lite mer tid. De har ju lyckats ta hela mellanöstern (däribland mitt hemland) i besittning, utan att ha varit i majoritet från början.
Läste någonstans att det uppförts över 11000 moskéer i Europa senaste 25 åren. Finns det någon etnisk folkgrupp som vuxit och brett ut sig så snabbt på samma tid i Europa?

Finns det någon etnisk folkgrupp som vuxit och brett ut sig så snabbt på samma tid i Europa?

Finns väl de som skulle hävda att Europeerna brett ut sig och fuckat upp rätt många delar av världen genom historien. "Missionärer", slavhandlare, korstågare och kolonisatörer har väl satt en del spår på många platser på globen. Fast vi europeer är ju å andra sidan goda så det har ju varit av ren välvilja.

Vad det gäller upprättade moskéer så bryr jag mig föga. De är fria att ha sina religösa byggnader på samma sätt som livetsordare, pingstvänner och mormoner kan ha sina...

Däremot skall svensk lag gälla alla och att t.ex hetsa mot judar i en moské skall generera i lika hårda fördömmanden som att hetsa mot homosexuella i en kyrka.

Ja...om man fortsätter låta allt gå genom pga svensk mesighet så!

Håller med, men ändå inte. För egentligen kommer det inte när det väl genomförs handla om att svenskar inte säger nej utan att alla kommer ha samma démokratiska rättigheter. Det kan vi ju aldrig förneka någon så därför kommer det bara bli en naturlig konsekvens av populationens sammansättning. När det genomförs kommer inte alternativet att säga nej finnas, vilket det gör nu för övrigt.

Att tro att muslimer inte skulle hävda sina åsikter och praktisera sina rättigheter är både naivt och rasistiskt, mot muslimerna, faktiskt. Självklart kommer de försöka påverka sin livssituation till vad de tror blir bäst. Att det inte kommer lira med vad jag tycker vore det ganska narcissistiskt att tro att de kommer bry sig om... :hihi

Håller med, men ändå inte. För egentligen kommer det inte när det väl genomförs handla om att svenskar inte säger nej utan att alla kommer ha samma démokratiska rättigheter. Det kan vi ju aldrig förneka någon så därför kommer det bara bli en naturlig konsekvens av populationens sammansättning. När det genomförs kommer inte alternativet att säga nej finnas, vilket det gör nu för övrigt.

Att tro att muslimer inte skulle hävda sina åsikter och praktisera sina rättigheter är både naivt och rasistiskt, mot muslimerna, faktiskt. Självklart kommer de försöka påverka sin livssituation till vad de tror blir bäst. Att det inte kommer lira med vad jag tycker vore det ganska narcissistiskt att tro att de kommer bry sig om... :hihi

Varför inte?
-"Din sons skola får inte längre sjunga nationalsången!"
-"nehe, nänä, ok...."

-"De får inte hissa svenska flaggan heller..."
-"nehe, nänä, ok...."

-"Vi ska införa ny, muslimsk, lagstiftning i Sverige"
-"jaha, jaja, ok...."

Det finns mer än en SH-medlem med utländskt ursprung som säger just så, ungefär "e ni så mesiga får ni skylla er själva"

Sen att det finns ett gäng idioter med väldigt lite hår på huvudet som inte fattar att de bara gör saker värre samt inte heller fattar att de nog knappast heller räknas som "elitmänniskor" är en annan femma....

Last edited:
Varför inte?
-"nehe, nänä, ok...."

-"nehe, nänä, ok...."

-"jaha, jaja, ok...."

Det finns mer än en SH-medlem med utländskt ursprung som säger just så, ungefär "e ni så mesiga får ni skylla er själva"

Sen att det finns ett gäng idioter med väldigt lite hår på huvudet som inte fattar att de bara gör saker värre samt inte heller fattar att de nog knappast heller räknas som "elitmänniskor" är en annan femma....
Sen var det ju det där med grundlagar och vad som krävs för att ändra dem. Det var lite det jag ville komma fram till med pollen från början men till min (positiva) förvåning var det bara en handfull idioter som faktiskt sträckte ut näsan i okunskapen. Och det är ju bra. Ni vet vilka ni är. Nu ska jag laga middag. Päjs out!

Varför inte?
-"nehe, nänä, ok...."

-"nehe, nänä, ok...."

Helt sant, och skandal!

-"jaha, jaja, ok...."

Det jag menar är att när de inför Sharia i Sverige så kommer det vara genom en demokratisk process som man inte kan förneka dem rätten till. Om majoriteten vill ha Sharia så får vi Sharia, med all rätt. Precis det kommer hända. Det kommer inte hända imorgon för att Helena Banouda vill att henens kille ska få slänga henne från balkongen ostraffat.

Nu ska jag laga middag.

Ja det är väl lätt nu för tiden kan jag tro, det är ju inte för inte som det är fullständigt omöjligt att få tag på icke halalslaktad kyckling längre. Det är liten text men den är lik förbannat där. :mad: Snart ryker fläskköttet också. Kolla ICA Supermarket i Kista Galleria om ni vill se vilka kulinariska läckerheter vi kommer ha att välja på inom kort. Vad sägs om fårtestiklar eller hel fårskalle? :3freak

Last edited:
Jag tycker att det vore ett steg i rätt riktning för att få behålla våran status som Multikulturellt samhälle.
Annars kanske dom blir skitsura och börjar bomba oss.

Helt sant, och skandal!

Det jag menar är att när de inför Sharia i Sverige så kommer det vara genom en demokratisk process som man inte kan förneka dem rätten till. Om majoriteten vill ha Sharia så får vi Sharia, med all rätt. Precis det kommer hända. Det kommer inte hända imorgon för att Helena Banouda vill att henens kille ska få slänga henne från balkongen ostraffat.

Ja det är väl lätt nu för tiden kan jag tro, det är ju inte för inte som det är fullständigt omöjligt att få tag på icke halalslaktad kyckling längre. Det är liten text men den är lik förbannat där. :mad: Snart ryker fläskköttet också. Kolla ICA Supermarket i Kista Galleria om ni vill se vilka kulinariska läckerheter vi kommer ha att välja på inom kort. Vad sägs om fårtestiklar eller hel fårskalle? :3freak

Du separerade inläggen så jag gissar att du inte förstod vart jag ville komma (?). Om vi bara sitter på arslet o låter allt glida förbi så visst, då kommer nån annan ta över. Det är evolution, de som är framåt o vill nåt vinner. Sen pratar vi om politiker o grundlagar, men det är ju fortfarande upp till NÅN att säga ifrån? Om ingen annan så får väl kungen lära sig skriva o säga nåt?

Jag e röd och antirasist men därför inte automatiskt icke-nationalistisk! TYVÄRR såg jag inte programmet men framförallt Nursey (med hennes ursprung) förklarade det ganska väl och det verkade ju ganska märkligt....

Nej, varför skulle det ens komma på frågan? Dumheter, vi har en lagtext redan som vi inte skulle tillåta få konkurrens av en annan religions lagar då vi trots allt är "styrda" av kristendomen.
Får vi det så hoppas jag att det blir lite avskjutning i riksdagen.
Men detta är ett flamebait va?

Helt apropå:

Nu berättar en man som var närvarande vid avrättningen att flickan grät och skrek "döda mig inte, döda mig inte".

Men flickan tvingades ner i en grop som grävts och begravdes till nacken med jord så att bara hennes huvud stack upp.

Därefter började ett 50-tal män att kasta stenar mot flickans huvud.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=847872&rss=1399

Berikning! :yoparty

Nej, varför skulle det ens komma på frågan? Dumheter, vi har en lagtext redan som vi inte skulle tillåta få konkurrens av en annan religions lagar då vi trots allt är "styrda" av kristendomen.
Får vi det så hoppas jag att det blir lite avskjutning i riksdagen.
Men detta är ett flamebait va?
Absolut, jag ville bara se vilka som har grundläggande kunskaper i vårt politiska system och hur detta korrelerar till deras åsikter i islamfrågan. Fördomar bekräftade :tummenupp

folk som åker till andra länder och tar med sig sin religion och samtidigt börjar ställa krav/önskemål att lagar som passar deras religion införs är väl något lost, då är det bättre att välja land efter sin religion.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul