Utveckla gärna. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, men de gånger jag hört honom har det varit en pinsamt låg nivå på det mesta.
Tyvärr, för även om deras linje är galen, så är frågorna viktiga och behöver luftas i det öppna rummet.
Först och främst, jag syftar på Åkesson som politiker, inte SD som parti eller vad SD står för. Det är en enorm skillnad.
En retorisk fråga blir givetvis, om det egentligen spelar någon roll vilken "nivå" han håller om han lyckas få alla andra att hålla en ännu lägre nivå?
Jag har förmånen (om man nu ska kalla det för förmån) att kunna följa väldigt många debatter och den politiska vardagen även arbetstid.
Utöver det så följer jag ganska mkt debatter i olika tv-program osv.
Min uppfattning är att Åkesson väldigt ofta lyckas med att få sen många år kända och väletablerade politiker att verka dåligt pålästa och okunniga. När andra politker hänvisar till någon obskyr utredning som är tweakad till förbannelse så hänvisar han väldigt ofta till statistik och siffror som vem som helst med en dator kan kolla upp.
Han är dessutom en skicklig debattör och har en retorik som "vanliga" politiker får svårt att värja sig mot. Säger t ex sällan att han har rätt och alla andra har fel, utan använder ord som: "jag menar på att.." "jag skulle vilja påstå att".
Och underbygger det med "fakta" (som , som sagt, vem som helst kan kolla upp) och därmed tycka att det "stämmer" och därmed får han auktoritet.
Direkt efter valet var det ju ren katastrof i partiledardebatterna där Åkesson var den enda som faktiskt förde fram sin politik, medans de andra partiledarna tävlade i att vara den som skulle samarbeta minst med SD. Var tragiskt att se.
Om att dessutom ha lyckats få ett parti som SD, som för bara ett par år sen bestod av stenkastande, aspackade skinnskallar, såpass accepterat, och få så pass många röster så att man med god marginal tar sig in i Riksdagen (och enligt relativt nya mätningar dessutom vuxit ännu mer) kan man ju inte säga annat än att det är skickligt.
Jag anser att felet som många, bl a du gör är att bara fokusera på hur mkt man avskyr SD/Åkesson, och istället för att bemöta sakfrågorna så kallar man dem för korkade eller oseriösa vilket blir en dagisnivå t ex när man ser det i TV.