Pengar gör dig inte lycklig?

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Hej!

Jag är lite nyfiken på hur ni ser på pengar, gör de dig lycklig eller inte?

Jag lyssnade på P3 här om dagen och en fråga till lyssnarna var: "Tror du man blir lyckligare av pengar?".
Jag blev så arg på alla som ringde och in berättade vad de tyckte, att pengar gör dig oycklig och att de räcker å vinna 500 000 kr till 1,5 miljoner, mer är enligt många onödigt??!
Va tycker ni?

Personligen Vet jag att pengar inte gör mig olycklig. Ju mer pengar man har ju dyrare standard skaffar man sig. Med 122 mijloner kan det bli svårt att få pengarna att räcka till utan att bli affärsman. :) Tror jag...
Sen va det är för nötter som säger att de inte vill vinna 122 miljoner för att de är för mycket pengar? Ge bort till vänner å släktingar, de håller nog inte med.

Mvh // Peter

Last edited:
Man kan inte få för mycket pengar! men man kan däremot använda de fel.. finns gott om nyrika som blir jävligt dryga

hade jag vunnit på lotto hade jag köpt sprit och kvinnor för stora delar av beloppet. Resten hade jag bara slösat med.

Jo man kan visst få för mycket pengar!

Visst kan man köpa tillfällig lycka i form av materiella ting.
Men när allt väl kommer till kritan så spelar pengarna mindre roll. Så är det bara:)

Skulle valet stå mellan världens underbaraste tjej som jag kommer leva lyckligt med tills jag avlider och 10 miljoner så är valet lätt om du frågar mig. Tjejen utan att tveka!

Men det är bara en åsikt från en finnig snorunge som mig :hihi

Men då borde jag bara vilja ha en massa pengar ju :va
Vill inte alla tonårignar det :3freak ?

Jonathan skrev:
Skulle valet stå mellan världens underbaraste tjej som jag kommer leva lyckligt med tills jag avlider och 10 miljoner så är valet lätt om du frågar mig. Tjejen utan att tveka!
Jag hade valt flickan utan tvekan jag med.
Men sen kan man aldrig veta om man kommer ha kvar denna flickan hela livet heller?! Varför tror ni inte att man har samma chans att hitta den rätta även med massa pengar, pengarna är ju till för att göra det man alltid viljat göra, varför dö nyfiken? Jag vill prova allt!
En resa till rymden tror jag inte ens 122 miljoner räcker till? Var det inte ett par från USA som betalade Ryska "rymdbasen" massa pengar för att åka upp?

Pengar är bäst! Finns inget bättre än pengar, undantaget makt, men med pengar kommer makt och med makt kommer pengar.

pogo skrev:
Hej!

Pengar är kärlek.

Hade jag vunnit 122 miljoner sek så hade jag blivit överlycklig och aldrig arbetat en sekund till i hela mitt liv, och handlat massa dyra saker sen supit upp resten.

Pengar som du själv arbetat dig till kommer du att vara rädd om och använda förnuftigt för du vet hur svårt det är att förtjäna dom.

Pengar som du fått, ärvt, vunnit o.s.v. (s.k. snabba pengar) kommer nog många att använda till att införskaffa sig saker och dyra nöjjen som dom tror kommer göra dom lyckligare.

pogo skrev:
Jag hade valt flickan utan tvekan jag med.
Men sen kan man aldrig veta om man kommer ha kvar denna flickan hela livet heller?! Varför tror ni inte att man har samma chans att hitta den rätta även med massa pengar, pengarna är ju till för att göra det man alltid viljat göra, varför dö nyfiken? Jag vill prova allt!
En resa till rymden tror jag inte ens 122 miljoner räcker till? Var det inte ett par från USA som betalade Ryska "rymdbasen" massa pengar för att åka upp?

Nej det är klart. Men om man fick någon slags garanti att hon skulle vara med mig (lyckliga) livet ut så skulle jag välja henne hellre än pengarna.

Men sen om jag vann 10 miljoner på lotto så skulle jag givetvis tacka och ta emot med glädje :)

Vad jag vill få fram är att om valet skulle stå mellan pengarna och lycka skulle jag definitivt välja det senare utan att tänka en sekund :tummenupp

Kleiv skrev:
Pengar som du själv arbetat dig till kommer du att vara rädd om och använda förnuftigt för du vet hur svårt det är att förtjäna dom.

Pengar som du fått, ärvt, vunnit o.s.v. (s.k. snabba pengar) kommer nog många att använda till att införskaffa sig saker och dyra nöjjen som dom tror kommer göra dom lyckligare.
Du har nog rätt i det hur man behandlar pengarna, men jag är osäker på de sista. Jag vet nog inte längre om jag bryr mig om ifall pengarna gör mig lyckligare eller inte, snarare roligare! Det är nog där skon klämmer...
Om inte pengarna gör en lyckliga får man iaf mycket roligare för dem! :)

Ja, de tog denna tråden för att jag skulle fatta varför jag inte förstår mig på många andra, jag tänker inte på samma sak ju! hehe...
Hittils verkar majoriteten iaf dyrka pengarna! :)

Pengar är Makt. Pengar är allt, man kan köpa allt för pengar, nästan :rolleyes:

Men man blir väl som många som vunnit pengar, dom har pengar och vill väl leva dyrt, droger är dyrt och de blir alkoholister och drogoffer istället.

Klart man blir lycklig med pengar?
När ni är ledsna, känner inte ni för att sitta i garaget och polera hojen, meka med hojen, köra: meditera i vinden? Så kan iallfall jag känna, och på så sätt blir man lycklig med pengar, man kan roa sig med massor av dyra stuff :tummenupp

Deztallica skrev:
När ni är ledsna, känner inte ni för att sitta i garaget och polera hojen, meka med hojen, man kan roa sig med massor av dyra stuff :tummenupp
Ja, tänk, man behöver aldrig leta efter verktyg då heller, eller om man måste göra de kan man åka roa sig på Jula, (som exempel hehe)

JoJoman skrev:
hade jag vunnit på lotto hade jag köpt sprit och kvinnor för stora delar av beloppet. Resten hade jag bara slösat med.

:hihi
Får mig osökt att tänka på vad en A-lagare på tunnelbanan sa till min flickvän ang hur han hushöll med sin a-kassa...

"-Hälften av lönen går till ölkontot,
resten festar jag upp..."

:mattias
Tänk på att vi bor i Sverige. Och här är lagom bäst. Skulle verkligen inte vilja vinna för mycket pengar...huvaligen...tänk om arbetskamraterna blir avundsjuka?? Och skaffa en ny bil, törs man väl inte för vad säger grannarna då? :kocko

Last edited:
Deztallica skrev:
Pengar är Makt. Pengar är allt, man kan köpa allt för pengar, nästan :rolleyes:

Du kan köpa sex, men inte kärlek.
Du kan köpa sjukvård, men inte hälsa.
Du kan köpa makt, men inte respekt.

Osv, osv, osv..........

Kawwa skrev:
Du kan köpa sjukvård, men inte hälsa.
De kan jag nu med, jag har firkort till å med, å de ger mig inte bara sjukvård utan hälsa också, å de är gratis! haha...
ne, jag förstår va du menar, precis samma sak hörde jag på radion...

pogo skrev:
Hej!

Jag lyssnade på P3 här om dagen och en fråga till lyssnarna var: "Tror du man blir lyckligare av pengar?".
Jag blev så arg på alla som ringde och in berättade vad de tyckte, att pengar gör dig oycklig och att de räcker å vinna 500 000 kr till 1,5 miljoner, mer är enligt många onödigt??!
Va tycker ni?

Personligen Vet jag att pengar inte gör mig olycklig. Ju mer pengar man har ju dyrare standard skaffar man sig. Med 122 mijloner kan det bli svårt att få pengarna att räcka till utan att bli affärsman. :) Tror jag...
Sen va det är för nötter som säger att de inte vill vinna 122 miljoner för att de är för mycket pengar? Ge bort till vänner å släktingar, de håller nog inte med.

Mvh // Peter

Jag tror inte att an blir lyckligare, för man vänjer sig vid hur mycket pengar man har. Men man blir nog inte mer olycklig heller. Man kommer fortfarande kunna få brutet hjärta och depressioner, det kan inte pengar råda bot på.
Men inte blir man ledsen av pengar i alla fall :tungan

duckie skrev:
Man kan aldrig bli för rik eller för smal.

Inte för rik, men man kan bli för smal...

http://www.svenskakyrkan.se/tidningar/lutherhjalpen/nr3.02/bilder/deltagare.jpg

(Levande unge på bilden, ja)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back