Chrille skrev:Eller tänker jag fel?
Ja, intäkterna kommer inte bara från inkomstskatt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chrille skrev:Eller tänker jag fel?
Värmland är knallrött, vilket är beklämmande. Fast man fattar ju varför; man biter inte den hand som föder en.Chrille skrev:Du får trösta dig med att det var värmland med på samma karta...
Ett snabbt överslag ger ju att det är helt åt helvete. Är vi 5 miljoner som betalar skatt på vår inkomst i landet? Då betalar jag alltså 20000:- per år för att folk ska kunna gå sjukskrivna? Eller tänker jag fel?
Systemet behöver ses över men svaret är inte så enkelt som vissa tycks tro.
valmers skrev:.... inför kontroll för helvete.
Det var tider det, tänk att man "tjänade" mer att vara sjukskriven än att fara på jobbet ?????????? Men det var kanske det du menadesandstream skrev:När jag började jobba i slutet på 80-talet tjänade man ekonomsikt på att vara hemma eftersom man slapp kostnaderna för resan till jobbet och lunchen.
Antar att den tiden aldrig lär komma tillbaka.
R1 Uffe skrev:Det var tider det, tänk att man "tjänade" mer att vara sjukskriven än att fara på jobbet ?????????? Men det var kanske det du menade![]()
Ernst skrev:Nej.. problemet är att det är alldeles för lätt att ljuga till sig en sjukskrivning hos läkaren
andersbrink skrev:Precis, det är LÄKARNA som är problemet. Lås in alla läkare som sjukskriver!
Men vänta nu, hur kan du veta att det är läkarna som sjukskriver för lättvindigt? Egen erfarenhet?
Markus skrev:Jag har en kompis som hade ont i bröstet. Han gick till företagsläkaren och beskrev sina besvär:
"Jaha, men jag kan ju sjukskriva dig i någon månad om du vill"
Läkaren hade ingen aning om vad det var för fel, och det gick över på några dagar. Det kan rimligtvis inte vara grund för sjukskrivning.
Du kan knappast förneka att det är ett problem att så många läkare sjukskriver folk utan utredning eller hänsyn till arbetssituation.andersbrink skrev:Okej, det var EN läkare som antingen provocerade fram en reaktion hos patienten eller hade en dålig dag. Fler misstänkt dåliga läkare? Jag kan berätta om minst 5 läkare (egen erfarenhet, inte andras) som definitivt gör sina jobb. Min företagsläkare däremot missade däremot att jag hade diabetes typ-2. Betyder det att företagshälsan är skit?
andersbrink skrev:Okej, det var EN läkare som antingen provocerade fram en reaktion hos patienten eller hade en dålig dag.
andersbrink skrev:Fler misstänkt dåliga läkare?
andersbrink skrev:Jag kan berätta om minst 5 läkare (egen erfarenhet, inte andras) som definitivt gör sina jobb.
andersbrink skrev:Min företagsläkare däremot missade däremot att jag hade diabetes typ-2. Betyder det att företagshälsan är skit?
andersbrink skrev:Precis, det är LÄKARNA som är problemet. Lås in alla läkare som sjukskriver!
Men vänta nu, hur kan du veta att det är läkarna som sjukskriver för lättvindigt? Egen erfarenhet?
valmers skrev:...
Dessa jävla hypokondriker är ett hån mot folk som har korrekta skäl att vara sjukskrivna.
Det är precis så det skulle gå till. Ta mig som exempel, jag sjukskrevs endast en månad (efter utcheckning), trots att jag höll på att stryka med på sjukan. Vid återbesöket efter en månad frågar så läkaren hur det står till. Jag beskrev mina besvär, och förklarade att jag var kontorsråtta. Han gluttade i journalen, såg att mina besvär var normala efter omständigheterna, och sjukskrev mig ytterligare tre månader. Efter två och en halv månad började jag jobba halvtid (tjejen på Försäkringskassan var helt oförstående när jag berättade att jag ville börja jobba innan sjukskrivningen gått ut), insåg att det funkade skapligt och gick upp på heltid efter ett par veckor. Perfa tyckte läkaren, det är det bästa du kan göra, men hör av dig om du blir sämre igen.Chrille skrev:Jo men ett sånt j-a liv det skulle bli om en läkare sa till folk att bita ihop och inte vara såna gnällkukar. "Du kan jobba fast det är jobbigt" "Ont i foten är inget skäl att sjukskriva en skrivbordsriddare osv"
Felet ligger hos gnällkärringarna ...
Precis. De kommer från fordonsskatten och bensinskatten också....Markus skrev:Ja, intäkterna kommer inte bara från inkomstskatt.
valmers skrev:Det finns såna jävla gnällkukar i detta land, och jag blir vansinnig när jag ser personer som bruden som var 100% arbetsoförmögen, men kunde gå hemma och sköta stallet.
twinner skrev:Och allt tjöt om invandrare som stjäl pengar:=)
andersbrink skrev:Kom hit och säg "gnällkuk" åt min syster och du kommer inte ha en kuk längre. Det lovar jag.
andersbrink skrev:Du vet inte hela omständigheten, t.ex. som min syster som är totalt paj i axlar och rygg och kan röra på sig fysiskt i ca 1 timme på en dag innan hon lär sluta. Hon pallar inte mer efter att suttit 8 år vid ett "löpande bandet", elektroniklödning på ett stort företag, och förstört sig. Kom hit och säg "gnällkuk" åt min syster och du kommer inte ha en kuk längre. Det lovar jag.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |