Påkörd på Essingeleden

Skönt att allt gick bra. Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget så du har en nyreparerad pärla till våren :tummenupp

LoboGixxer:
Mera.....så skönt att börja dagen med ett leende på läpparna :)

Tudor_66 skrev:
Där kom dagens lågvattenmärke, jag tänkte först kalla dig fårskalle, men jag kom på att det vore taskigt mot fåren. Be morsan om en kram, be farsan om stryk, du behöver båda sakerna. :kocko
Ironi från Gustavs sida?

CHROLO skrev:
På väg hem från jobbet så fastnade jag i köerna på leden efter Lodbroks framfart. Jag hade stannat och stod stilla i vänster körfält. Då hörde jag det obehagliga ljudet av en kraftig inbromsning bakom mig, sedan smäller det.....
En taxi har parkerat i bakhjulet på min hoj. Det var en nyare V 70 med mjuka stötfångare tack och lov. Smällen var inte hårdare än att jag höll mig kvar på hjulen och dessutom kvar på hojen.

Hojen var körbar, men i morgon ska den till doktorn. Det gäller ju att var redo till nästa säsong.
:tungan

Snart vår?

Chrolo

Hmm, det är sånt man bävar för. Tråkigt med hojen men tur att det gick bra med dig!

För mig har det blivit lite av en reflexhandling att titta i backspeglarna, särskilt i kösluten. Var nära att bli rammad av en kvinna med bebis och mobiltelefon på Drottningholmsvägen en gång. Såg bilen närma sig med oroväckande fart. Jag vek av och körde upp jämsides med bilen (lastbil) framför och slapp på så vis bli påkörd bakifrån.

Chronic skrev:
Det betyder:
kanske man får rabatt om man i samband med ett eventuellt gripande nämner namnet " CHROLO "
Aha, då är jag med.
Man kan ju alltid prova men det blir nog mest pinsamt.
Blir man däremot stoppad av CHROLO själv, som jag blivit, kan man ju alltid dra en vals om SH och hoppas att han mjuknar :)

Hände mig när jag stod och väntade på grönt efter liljeholmsbron vid första lyset in mot stan. Hyrbil, höll mig kvar på hojen. Knäck sving och ram, 35' kostade det försäkringsbolaget...

Tur att du klarade dig. Jag råkade ut för något liknande för några år sedan. Jag hade bromsat ner farten lite i Söderledstunneln och blev påkörd bakifrån. Som tur var lyckades jag hålla mig på hjulen och skadorna var lagade på någon vecka. Sedan dess kollar jag alltid och noga i backspegeln när jag kör ikapp en trafikkö eller stannar i korsning.

Kjell

Tudor_66 skrev:
Där kom dagens lågvattenmärke, jag tänkte först kalla dig fårskalle, men jag kom på att det vore taskigt mot fåren. Be morsan om en kram, be farsan om stryk, du behöver båda sakerna. :kocko

Men skärp dig. :D

Bearing skrev:
Håller med! :kocko
Man blir mörkrädd
Gustav1, Skärpning!

Du också.

sandstream skrev:
Blir man däremot stoppad av CHROLO själv, som jag blivit, kan man ju alltid dra en vals om SH och hoppas att han mjuknar :)
Hmmmm, vad kan du ha blivit stoppad för då :confused: Dåligt synlig regskylt antar jag...eller har du tagit steget upp till de lite tuffare grabbarna (som du själv uttrycker det) och tränade du lite bakhjulsåka utanför "Donken" en sen kväll ;) .

Undrar även hur du visste att det var CHROLO som stoppade dig, hade han SH märken :tungan på bumsen eller visste du sen tidigare hur denne sporthojssurfande mc-polis ser ut? Hans avatar är ju för fasen fejkad :mad: !

Hej!

Mc Carlsson skrev:
Undrar även hur du visste att det var CHROLO som stoppade dig, hade han SH märken :tungan på bumsen eller visste du sen tidigare hur denne sporthojssurfande mc-polis ser ut? Hans avatar är ju för fasen fejkad :mad: !
Sh-tröja utanpå uniformen såklart!

Själv rammade jag en puckad kärring i toyota på vallhallavägen idag. Men men om man kastar sig in framför en lastbil med släp på 63ton och sen tvärnitar så får man skylla sig själv. :D

Var det du som smög runt i klaratunneln i lördags kväll?
Föraren såg för liten ut för att vara vår allas T :mad: mmy :)

Det blir mycket "off topic" i den här tråden. På lägsta nivå dessutom.

GixxerJensa skrev:
Sh-tröja utanpå uniformen såklart!

Själv rammade jag en puckad kärring i toyota på vallhallavägen idag. Men men om man kastar sig in framför en lastbil med släp på 63ton och sen tvärnitar så får man skylla sig själv. :D
Jaså, överlast :va :D

Kuben skrev:
Sent.För ett par år sen såg man ju mc polis på svenska rallyt.såg ganska kul ut. :tungan

På senaste Vasaloppet åkte två poliser Bumse med medar och dubbdäck.
Dä ä bara å åk!

----------------

Bra att du klarade dig fint iaf.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...