Påkörd på Essingeleden

Mc Carlsson skrev:
Hmmmm, vad kan du ha blivit stoppad för då :confused: Dåligt synlig regskylt antar jag...eller har du tagit steget upp till de lite tuffare grabbarna (som du själv uttrycker det) och tränade du lite bakhjulsåka utanför "Donken" en sen kväll ;) .
Undrar även hur du visste att det var CHROLO som stoppade dig, hade han SH märken :tungan på bumsen eller visste du sen tidigare hur denne sporthojssurfande mc-polis ser ut? Hans avatar är ju för fasen fejkad :mad: !
Japp, jag försökte komma med i PMC och körde därför mot rött hela vägen mellan Uppsala och Norrtull, avslutade med en börnis utanför Donken och dagen efter låg inbetalningskortet från PMC i brevlådan :)

Närå, jag passerade en rondell lite väl fort med bilen så CHROLO och hans kollega på varsin civilhoj gjorde en 180 gradare och jag valde att stanna ( :rolleyes: ).
Åkte sedan hem till deras kollega och käkade middag :)

sandstream skrev:
Japp, jag försökte komma med i PMC och körde därför mot rött hela vägen mellan Uppsala och Norrtull, avslutade med en börnis utanför Donken och dagen efter låg inbetalningskortet från PMC i brevlådan :)

Närå, jag passerade en rondell lite väl fort med bilen så CHROLO och hans kollega på varsin civilhoj gjorde en 180 gradare och jag valde att stanna ( :rolleyes: ).
Åkte sedan hem till deras kollega och käkade middag :)
Ha ha, trodde nästan på dig i första stycket. :lol

sandstream skrev:

många rödljus på den sträckan :va :arsele och en burnis ......... :pannkyss det tar sig, men var försiktig med kopplingen när du brommsar så slipper du sånt :tungan

CHROLO skrev:
Det har jag inte. Jag har provat det på tjänstehoj. Det var väldigt halt på betong och asfalt.
Jag har dubbdäck till mc som är klockrena.
Vi hade samma problem några år med att dubbarna inte greppae betong/asfalt.
Det problemet är löst.

Mc Carlsson skrev:
Undrar även hur du visste att det var CHROLO som stoppade dig, hade han SH märken :tungan på bumsen eller visste du sen tidigare hur denne sporthojssurfande mc-polis ser ut? Hans avatar är ju för fasen fejkad :mad: !

Hej!
faan jag som gått runt och skrutit om att jag chattar med supersnuten från Cops. är det inte riktiga påliser i den filmen alltså?? :va

CHROLO skrev:
På väg hem från jobbet så fastnade jag i köerna på leden efter Lodbroks framfart. Jag hade stannat och stod stilla i vänster körfält. Då hörde jag det obehagliga ljudet av en kraftig inbromsning bakom mig, sedan smäller det.....
En taxi har parkerat i bakhjulet på min hoj. Det var en nyare V 70 med mjuka stötfångare tack och lov. Smällen var inte hårdare än att jag höll mig kvar på hjulen och dessutom kvar på hojen.

Hojen var körbar, men i morgon ska den till doktorn. Det gäller ju att var redo till nästa säsong.
:tungan

Snart vår?

Chrolo

Ljudet... yish.. *ryser*

"Parkerat i bakhjulet" :rofl
Sorry... fick bilder i huvudet som skulle passat i en tecknad film.

Jävligt trist det som hände, man tycker att en yrkeschaufför borde ha lite bättre koll. Sånt här spär ju bara på fördomarna om taxichaffisar.

När jag var liten så var droskisen en hedervärd man som satte service och kunskap om staden högt och alltid var trevlig mot kunderna etc. Idag så känns det som om de skall tränga sig överallt, blinkers är extrautrustning och hastighetsbegränsningar utanför skolor och sjukhus inte gäller dem... :huvet

Så. Slutgnällt för idag. Dags att luncha. Hoppas hojen inte blev ramsned bara om det nu var din privata (iom att du var på väg hem från jobbet).

Tjo.

Bra att det gick bra med dig Chrolo..

Hojen är bara plåt, plast och en del kemikalier, så den går att fixa alternativt byta ut.. Det viktiga är att du klarade dig utan problems, vilket ju var uppenbart.

Förmodligen så hade din upplysning om arbete en hälsosamt avkylande effekt på taxiföraren som kanske kommer att hålla något bättre avstånd i framtiden. Så du kan trösta dig med att du troligt har räddat några motorcyklister från att bli nermejade i framtiden.

Det var lite halvroliga skämt i tråden.. :)
Tur att man har humor, annars hade man nästan tyckt att några var lite taskiga.. Men det är så tacksamt, svårt att motstå frestelsen att sno några snabba poäng på situationens bekostnad.

Hur som helst så hoppas jag att det fixar sig för dig.

Grattis till överlevnaden. Att hamna framför en tvärnitande taxi är inte det man längtar efter...
Rent teoretiskt så skulle det inte hända olyckor om alla följde varenda regel som finns, t.ex. avstånd, förnuft, inte trött, visa hänsyn, högerregel å byggreglar m.m. In real life :argpådato så funkar det inte alltid.
Tänk framåt å visa hänsyn. Tillsammans hinner vi åka många flera mil innan det smäller nästa gång. :squid

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show