Påkörd på Essingeleden

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
På väg hem från jobbet så fastnade jag i köerna på leden efter Lodbroks framfart. Jag hade stannat och stod stilla i vänster körfält. Då hörde jag det obehagliga ljudet av en kraftig inbromsning bakom mig, sedan smäller det.....
En taxi har parkerat i bakhjulet på min hoj. Det var en nyare V 70 med mjuka stötfångare tack och lov. Smällen var inte hårdare än att jag höll mig kvar på hjulen och dessutom kvar på hojen.

Hojen var körbar, men i morgon ska den till doktorn. Det gäller ju att var redo till nästa säsong.
:tungan

Snart vår?

Chrolo
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
CHROLO skrev:
På väg hem från jobbet så fastnade jag i köerna på leden efter Lodbroks framfart. Jag hade stannat och stod stilla i vänster körfält. Då hörde jag det obehagliga ljudet av en kraftig inbromsning bakom mig, sedan smäller det.....
En taxi har parkerat i bakhjulet på min hoj. Det var en nyare V 70 med mjuka stötfångare tack och lov. Smällen var inte hårdare än att jag höll mig kvar på hjulen och dessutom kvar på hojen.

Hojen var körbar, men i morgon ska den till doktorn. Det gäller ju att var redo till nästa säsong.
:tungan

Snart vår?

Chrolo

Så går det om man inte är lite smidig och glider mellan köer :peta
Men allvarligt, synd på dig. Hojen kan väl lika gärna kasseras. Sån där skit kan du ju inte hålla på med. Sätt dig i en bil såhär års.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Med polishojen? Är det inte lite väl sent för ordningsmakten att köra MC så här till jul?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Fifan!!

Tur att det gick bra med dig iaf :)

Det är vår i GBG, jag såg ett par kråkor som såg lite kärlekskranka ut på gräsmattan i dag :gnissla
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Skönt o höra att du klarade dig utan probs. :tummenupp Jäkla taxi-j*vlar som inte ser sig för, du "ketta' han" va? :tungan
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Tur att inget värre hände!

Satt du på din privata mc eller jobbets?

Och... Vad gjorde du sen?!
 

sandstream

Guest
Långa farbron skrev:
Det är vår i GBG, jag såg ett par kråkor som såg lite kärlekskranka ut på gräsmattan i dag :gnissla
Jag var i GBG i helgen och ni hade fan ingen vår. Kallt, regnigt, grått och trist.
Här på framsidan var det 6-7 plus idag och sol :)
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Webspy skrev:
Med polishojen? Är det inte lite väl sent för ordningsmakten att köra MC så här till jul?


På jobbet kör vi så länge väglaget är OK. Den här gången var det dock min egen hoj.

Långa farbron skrev:
Fifan!!

Tur att det gick bra med dig iaf :)

Det är vår i GBG, jag såg ett par kråkor som såg lite kärlekskranka ut på gräsmattan i dag :gnissla

Det var inga skator då? :)
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
CHROLO skrev:
På jobbet kör vi så länge väglaget är OK. Den här gången var det dock min egen hoj.

Det kan ju vara sant iofs. När jag va o övningskörde på tullinge för några år sedan så höll polisen på med sin avrostning. Det snöade som bara den. Så ni verkar vara klart flexibla (Jag hade bokat uppkörning första dagen som VV hade börjat med MC för säsongen - Kom dock på att det finns en poäng med att LÄRA sig köra innan man ska köra upp - därav den mycket tidiga lektionen - tror det var början av mars, brrr....)
 
Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Ahlstrom skrev:
Tur att inget värre hände!

Satt du på din privata mc eller jobbets?

Och... Vad gjorde du sen?!

Det var min egen hoj.
För att inget värre skulle hända så körde vi ner till en mack i närheten för att byta uppgifter. Han försökte släta över det hela och tyckte inte att det var så farligt. Jag förklarade då att jag inte var jätteimponerad över det avstånd han haft till mig och att jag inte var i tjänst för tillfället. Det senare var han nog rätt så glad över verkade det som...
 

MC Doktorn

Guest
CHROLO skrev:
På väg hem från jobbet så fastnade jag i köerna på leden efter Lodbroks framfart. Jag hade stannat och stod stilla i vänster körfält. Då hörde jag det obehagliga ljudet av en kraftig inbromsning bakom mig, sedan smäller det.....
En taxi har parkerat i bakhjulet på min hoj. Det var en nyare V 70 med mjuka stötfångare tack och lov. Smällen var inte hårdare än att jag höll mig kvar på hjulen och dessutom kvar på hojen.

Hojen var körbar, men i morgon ska den till doktorn. Det gäller ju att var redo till nästa säsong.
:tungan

Snart vår?

Chrolo

Lite OT har du dubbar på hojen ?
 

sandstream

Guest
CHROLO skrev:
Jag förklarade då att jag inte var jätteimponerad över det avstånd han haft till mig och att jag inte var i tjänst för tillfället. Det senare var han nog rätt så glad över verkade det som...
Har det egentligen någon betydelse?
Du kan väl rapportera folk ändå, även om du inte är i tjänst?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
CHROLO skrev:
Det var min egen hoj.
För att inget värre skulle hända så körde vi ner till en mack i närheten för att byta uppgifter. Han försökte släta över det hela och tyckte inte att det var så farligt. Jag förklarade då att jag inte var jätteimponerad över det avstånd han haft till mig och att jag inte var i tjänst för tillfället. Det senare var han nog rätt så glad över verkade det som...

He he! Fan, flashade du inte brickan sådär fränt som dom gör i Amerikat då?
Å tjänstevapnet slet du väl upp iaf?? "Put your hands on the head man...I SAID PUT YOUR FUCKING HANDS ON YOUR STUPID HEAD or I will blow you away!!!!

Nä, nä. "Spread your legs man and up against the car" bara!
Sen "readar" du hans "rights" å talar om för´an att det blir nog minst
livstid med 50 års påbackning pga att han inte höll avståndet.


:rofl
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
sandstream skrev:
Har det egentligen någon betydelse?
Du kan väl rapportera folk ändå, även om du inte är i tjänst?

Gissar på poliskläder och noll lust att åka tillbaka till jobbet och skriva rapport om något som försäkringsbolaget löser lika väl.....
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
sandstream skrev:
Har det egentligen någon betydelse?
Du kan väl rapportera folk ändå, även om du inte är i tjänst?

Det kan jag ju förstås, men det skulle inte kännas riktigt rumsrent att ge sig till att rapportera motparten i en trafikolycka där men själv är inblandad.

Lobo Gixxer skrev:
He he! Fan, flashade du inte brickan sådär fränt som dom gör i Amerikat då?
Å tjänstevapnet slet du väl upp iaf?? "Put your hands on the head man...I SAID PUT YOUR FUCKING HANDS ON YOUR STUPID HEAD or I will blow you away!!!!

Nä, nä. "Spread your legs man and up against the car" bara!
Sen "readar" du hans "rights" å talar om för´an att det blir nog minst
livstid med 50 års påbackning pga att han inte höll avståndet.


:rofl

Du kan så fina ord du....... :hihi
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top