Oxtar-annonsen i nya Bike

Tycker dom var coola, och just att det fanns en för båda smakerna förtar väl kritiken lite? "Focus on boots" känns helt rätt...

Webspy skrev:
Blir svårt att argumentera för "kvinnor är så utsatta.... bla bla bla..."

Vad säger man då om stiggy ? honom lär ju ingen kommentera - sen så hälsade ullis att pappunen blev avis för att inte han fick vara med i reklamen... verkar vara väldigt synd om alla som blir "utnyttjade på detta hemska sätt" - suck

Eller hur? Det är för tusan inget att debattera om. Utnyttjade my ass, de får ju spons! :)
Dock ett smart drag av Oxtar att också ha Stiggy me, så kvinnofolket också får sitt! :hihi

McFille skrev:
Nä usch, vilken plåga. Tänk dig att "se men inte röra" hela veckan...gaaaaah! :huvet

Vem har sagt inte röra.... beror ju på vilken bransch man plåtar i :)
*jag är en dålig människa*

Jag får väl ta över moraldiskussionen då. Och kom nu inte med någon klyscha om att jag är avundsjuk. Ullis är en mycket bra person som jag önskar allt gott i världen, men jag tycker ändå att det är lite banalt att göra sådan här reklam. Varför inte göra en som talar till intellektet istället? Och nu menar jag Oxtar, inte Ullis som person.

:hej Ullis! Slå mig inte! Du är snygg! :)

Macho Woman skrev:
Varför inte göra en som talar till intellektet istället? Och nu menar jag Oxtar, inte Ullis som person.
Men, just det att slogan är "Focus on boots" gör kampanjen mer intellektuell än om det "bara" varit snygga bilder? Den gör ju att det blir en viss ironi och drift med nakenheten/bilden.

Macho Woman skrev:
Jag får väl ta över moraldiskussionen då. Och kom nu inte med någon klyscha om att jag är avundsjuk. Ullis är en mycket bra person som jag önskar allt gott i världen, men jag tycker ändå att det är lite banalt att göra sådan här reklam. Varför inte göra en som talar till intellektet istället? Och nu menar jag Oxtar, inte Ullis som person.

En tjockis har talat!OBS IRONI OBS

vad vill du se en genomskärningsbild på stöveln?

Sätt två sådana annonser bredvid varandra o se vilken som säljer mest!

Tilltalar inte Stiggy ditt intellekt?

//Blondie

Macho Woman skrev:

Ähh!! Hade jag fått vara naken på en helsida i Bike så hade jag blivit hur glad som helst! Och dessutom ett par stövlar på köpet! :banana

Don Quixote skrev:
Ähh!! Hade jag fått vara naken på en helsida i Bike så hade jag blivit hur glad som helst! Och dessutom ett par stövlar på köpet! :banana

blev du nobbad pga "förargelseväckande utseende" ?

:hihi

Bilden är konstnärlig och inte alls sexistisk :tummenupp

Don Quixote skrev:

Du kan få posera i den kalendern sen som jag och en tjej till skall knåpa ihop, visserligen är det inte lika häftig som att vara med i en tidning och nej du får inga stövlar. Men du sponsrar min kommande rr-karriär iallafall :rolleyes:

McFille skrev:
Dock ett smart drag av Oxtar att också ha Stiggy me, så kvinnofolket också får sitt! :hihi

PRECIS!!!

Så nu hoppas jag att vi slipper detta tjafs som har varit på tidigare trådar...
(t.ex. "tjejerna på två hjul"....)

:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP