Oroar ni er för att bli rånade eller nedslagna?

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Njaeee. Är rätt stor och ser nog brutalare ut än vad jag är.
Så, aldrig rädd för en ensam skummis iaf, men är väl medveten om att två 60-kilos killar KAN ta mig lätt om de verkligen vill.

Flera fegisar kan alltid ta en kille, hur tuff han än är.

Men jag har aldrig varit i närheten av trubbel, var bara trevlig så är det väl 90% att inget någonsin händer?
:)
 

shibbby

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2007
Ort
krille-höla
Hoj
tramp-psykel
har blivit utsatt för försök 3gånger men är inte direkt rädd när de händer, dom har inte lyckats än och ska fan inte göra de heller, även om ja bar är 175cm och 60kg flugskit så kan ja försvara mig ganska bra då ja har väldigt bra brottar och mma bakgrund (sm 4a i brottning för 3 år sedan) och har tränat mma i typ 4 år, har lärt mig en del om "försvarsvåld" som dom inte vet om när de ser en tunnis som mig :)
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Jag har aldrig blivit överfallen eller rånad, men härom veckan såg jag två killar i 15-års åldern (huliganer) här i Malmö. Kände på mig att de skulle hitta på något hyss, mitt på dagen. Mycket riktigt hittade de en ölflaska. Gick runt och slog på bilarna på gatan. Ilskan började koka, och rätt som det var så kastade de ölflaskan rakt ner i backen. Jag skrek på dem från balkongen. Sprang ner 8 trappor allt jag kunde i mina sandaler. De hade kommit ca 100 meter bort, men jag sprang efter, och när jag var ca 20 meter bakom dem vände de sig om och blev skitskraja och började springa åt var sitt håll. Jag efter den den ene, men sandalerna var inte de bästa skorna jag kunde valt, så de sprang tyvärr ifrån mig. Annars hade det blivit ett samtal till polisen och ett fast nackgrepp bort till den krossade flaskan på trottoaren som han hade fått plocka upp.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag har aldrig blivit överfallen eller rånad, men härom veckan såg jag två killar i 15-års åldern (huliganer) här i Malmö. Kände på mig att de skulle hitta på något hyss, mitt på dagen. Mycket riktigt hittade de en ölflaska. Gick runt och slog på bilarna på gatan. Ilskan började koka, och rätt som det var så kastade de ölflaskan rakt ner i backen. Jag skrek på dem från balkongen. Sprang ner 8 trappor allt jag kunde i mina sandaler. De hade kommit ca 100 meter bort, men jag sprang efter, och när jag var ca 20 meter bakom dem vände de sig om och blev skitskraja och började springa åt var sitt håll. Jag efter den den ene, men sandalerna var inte de bästa skorna jag kunde valt, så de sprang tyvärr ifrån mig. Annars hade det blivit ett samtal till polisen och ett fast nackgrepp bort till den krossade flaskan på trottoaren som han hade fått plocka upp.

Släng av dig sandalerna nästa gång och spring barfota efter dem.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Är du MA expert eller bara jävligt massiv så du med säkerhet piskar upp dom ?

Ibland hoppas jag på samma sak, jag är 193cm och väger 120kg och har tränat kickboxning i många år och även tränat på gym i många år.

Men sedan när man är ute själv på natten så hoppas jag ändå inte på att jag ska bli överfallen, jag blir för rädd att jag kommer slå dom för hårt :gnissla

Sedan kan dom ha knivar eller andra vapen och det gör inte saken roligare heller.


Kan en del MA men knappast så mycket att det specifikt är det som gör att jag tror att det är jag som vinner. Snarare har jag bara en övertro på mig själv. Jag vet hur jag reagerar i sådana situationer eftersom jag varit i liknande förut. Dock har jag aldrig blivit överfallen av någon som verkligen har tänkt efter eller varit påtänd eller liknande.

På nått sätt blir jag bara inte rädd. På gott och på ont.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Litegrann om jag står på ett dåligt ställe (bor i lastbil på halvtid), annars inte.

Är iofs väldigt sällan ute i svängen bland ungdomarna numera.:whip.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Som kvinna ser jag alltid till att ha mina "vapen" nära till hands.. min röst, mina tänder och naglar samt min handväska med tegelsten :rolleyes:

Ge mobilen eller vad det är istället. Rör det sig om ett våldtäktsförsök - strunta i väskan. Skrik och rivs som ett jävla psycho. Det är det råd jag ger min fruga i alla fall. Tror inte många våldtäktsmän stannar på platsen om det är någorlunda centralt. Glöm alla taffliga försök till "Kvinnor-kan-självförsvar" som lärs ut lite här och där.

Går också omkring och hoppas på att bli rånad ibland av nån skum anledning. Där ger de sig iaf till känna, jämfört med andra stölder. Tar ju mycket hellre ett rån än att nån gjort inbrott i hemmet tex, utan att man kunnat göra något åt det. Men det är mest när jag är på dåligt humör jag känner så. Man vill ha nåt svin att legitimt ge på käften.

Har ofta mycket kontanter och annat viktigt på mig så jag vet att jag inte hade gett bort dem. Men när folk nuförtiden titt som tätt undrar om man är polis så minskar väl risken avsevärt antar jag. Annat var det när man var under 20. Fan va lätt man hamnade i slagsmål då.

Förövrigt minskar väl risken generellt av att man är nykter och utstrålar nån slags självsäkerhet. Samma med våldtäktsoffer skulle jag tro.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Tyvärr ville puckot som hade börjat polisanmäla, och det såg länge ut som att han skulle göra det då ingen trädde fram och vittnade om vem som hade börjat.

Det där är ett jävla ofog.
Finns ett par stycken här som flyger på folk i tid och otid och sedan anmäler motparten.
Eftersom de varit med så många ggr vet de precis vad man ska säga och göra och lyckas således komma undan med det gång på gång.

Fyfan.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top