Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig blivit överfallen eller rånad, men härom veckan såg jag två killar i 15-års åldern (huliganer) här i Malmö. Kände på mig att de skulle hitta på något hyss, mitt på dagen. Mycket riktigt hittade de en ölflaska. Gick runt och slog på bilarna på gatan. Ilskan började koka, och rätt som det var så kastade de ölflaskan rakt ner i backen. Jag skrek på dem från balkongen. Sprang ner 8 trappor allt jag kunde i mina sandaler. De hade kommit ca 100 meter bort, men jag sprang efter, och när jag var ca 20 meter bakom dem vände de sig om och blev skitskraja och började springa åt var sitt håll. Jag efter den den ene, men sandalerna var inte de bästa skorna jag kunde valt, så de sprang tyvärr ifrån mig. Annars hade det blivit ett samtal till polisen och ett fast nackgrepp bort till den krossade flaskan på trottoaren som han hade fått plocka upp.
Är du MA expert eller bara jävligt massiv så du med säkerhet piskar upp dom ?
Ibland hoppas jag på samma sak, jag är 193cm och väger 120kg och har tränat kickboxning i många år och även tränat på gym i många år.
Men sedan när man är ute själv på natten så hoppas jag ändå inte på att jag ska bli överfallen, jag blir för rädd att jag kommer slå dom för hårt
Sedan kan dom ha knivar eller andra vapen och det gör inte saken roligare heller.
Som kvinna ser jag alltid till att ha mina "vapen" nära till hands.. min röst, mina tänder och naglar samt min handväska med tegelsten![]()
Tyvärr ville puckot som hade börjat polisanmäla, och det såg länge ut som att han skulle göra det då ingen trädde fram och vittnade om vem som hade börjat.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |