Oroar ni er för att bli rånade eller nedslagna?

vadå? svartaxi är ju asabra ju, man betalar det man vill betala sen går man därifrån,
dock är det bra om man är flera, gärna rättså stora oxå

Nä jag går och längtar på att någon ska försöka. Helst ska dom vara så våldsamma att man inte behöver tänka efter om man ska slå dom eller inte.

Poblemet är ju att man inte vet hur vrickade de är. Man kanske inte bara får stryk. När jag gick i skolan var det en kille i en annan klass som kaxade emot. Sorligt nog blev han knivstucken och klarade det inte.
Stått öga mot öga med sådana människor och man vill inget hellre än att slå in tänderna på dem. Men har inte vågat tycker inte att det är värt risken.

Nä jag går och längtar på att någon ska försöka. Helst ska dom vara så våldsamma att man inte behöver tänka efter om man ska slå dom eller inte.

Spelar ingen roll hur stor o starkt du är eller hur mycket MMA du tränat... de som rånar slumpartat har inte alla hästar hemma och oftast är droger inblandade, den kombon gör det till en rätt orättvis fight.

Så när du väl nu ändå går och hoppas så hoppas på en osnyten fjortis som bara försöker vara ball men klok nog att inte använda kniv/vapen.

Spelar ingen roll hur stor o starkt du är eller hur mycket MMA du tränat... de som rånar slumpartat har inte alla hästar hemma och oftast är droger inblandade, den kombon gör det till en rätt orättvis fight.

Så när du väl nu ändå går och hoppas så hoppas på en osnyten fjortis som bara försöker vara ball men klok nog att inte använda kniv/vapen.

Poblemet är ju att man inte vet hur vrickade de är. Man kanske inte bara får stryk. När jag gick i skolan var det en kille i en annan klass som kaxade emot. Sorligt nog blev han knivstucken och klarade det inte.
Stått öga mot öga med sådana människor och man vill inget hellre än att slå in tänderna på dem. Men har inte vågat tycker inte att det är värt risken.

Ni må har rätt, men jag ser fortfarande framför mig hur två skinnheads går beserk på gatan och jag räddar dagen, medans två supermodeller ser vad som händer och att jag i slutet blir hyllad och flyger iväg strappad mot en helikopter med modellerna hängades på mig. :D

Rädd? Nej
Jag är dock ganska vaksam på min omgivning och vilka personer som rör sig i närheten.
Jag har aldrig varit utsatt för rån, men fått en bra smäll en gång av en kille som bara gick fram och sopade till helt utan anledning. Jag så honom komma gårende och trodde han vill låna eld eller nåt. Det misstaget gör jag inte om igen. Eftersom jag var helt oförberedd och han hade gott om tid att sikta täffade han klockrent på hakan och det enda jag kunde göra var att sätta upp händerna för att skydda mig från fler smällar och sedan ta mig därifrån. Har aldrig sett killen igen och lika bra är väl det.

Ni må har rätt, men jag ser fortfarande framför mig hur två skinnheads går beserk på gatan och jag räddar dagen, medans två supermodeller ser vad som händer och att jag i slutet blir hyllad och flyger iväg strappad mot en helikopter med modellerna hängades på mig. :D

I verkligheten är det skitigt, blodigt och gör ont som fan att slåss. Och det är ingen som ser en, och om nu någon skulle göra det så ser de en som en jävla ligist som är ute och slåss...
Så om du ska slåss får något, gör det för något som är värt det.

Och dagen efter får de flesta en djävulsk bondånger...

Inte så jag är rädd, men jag tänker mej för vart jag går vissa tider.

Till alla som önskar att någon ska försöka.
Jag har slagits en del och det gör ont, man sabbar kläder och ibland kan det spruta blod. Det ihop med markliggning mm gör det hela till ett helvete, något ingen vettig kan önska att man ska behöva vara med om. Det psykiska dagen efter eller senare på kvällen är nästa problem.

Vilket gör mej att jag gärna lämnar mobbe och plånbok om någon skulle försöka. Börjar han fightas så kanske jag ger han en smäll, men bara kanske, det är mycket lättare att bara lägga sig. Risken att en puffra kommer upp är överhängande och sånt stål mot skallen har jag känt en gång på och det räcker för min del livet ut.

Märkligt så var det för mig med.
Speciellt om man hade haft en dålig dag.
Men det skedde aldrig.

Har dock blitt utsatt för ett rånförsök
Blev då så paff att jag helt sonika sa "du kan ju testa att ta kameran" och vände på klacken och bröjade gå därifrån.
Tror inte att rånaren förväntade sig det betendet o visste inte vad han skulle göra. Slutade med att jag följde efter i ca 5min innan han gav upp.
Rekomenderar inte nån att göra samma, då en mer kvicktänkt rånare bara skulle sparka ner en bakifrån.
Jag gjorde något liknande för några år sen, jag va på väg hem från stan rätt sent, och på ett ödsligt ställe började en snubbe följa efter. Han kom närmare och närmare, till slut gick han bara en halvmeter bakom mig. Det kändes lite skumt, så jag tvärstannade och vände mig mot honom, då vart han ställd och började mumla något om att han absolut inte skulle råna mig :va och försvann i helt motsatt riktning.

Har råkat ut för lite våldsamheter genom åren. Bl.a. ett hulligangäng på 20-30 man stormade in på en pub och veva och slänga stolar mot allt och alla, då jag satt där och smuttade på en öl med en kompis. Slutade med att min vita T-shirt var röd och en del stygn efter en ölsejdel i bakhuvet. Till saken hör att jag inte bryr mig om fotboll över huvutaget. När det väl händer så går nog adrenalinet in som försvar och tar bort rädslan för vad som egentligen kan hända.
Det är ju inte så att man står och tänker: "Å nej, jag kommer att dö!"
Kroppen och knoppen går in i ett försvar. Men alla kanske inte funkar så.

Jag oroar mig inte för vad som ska hända i framtiden då jag litar på min talförmåga först och främst och i andra hand på att mitt adrenalin skulle gå in och hjälpa mig...

Man får tänka positivt... Så länge man inte får ett föremål i något av dom vitala organen eller svullen hjärna så ska man vara glad. :banana Det finns alldeles för många dårar där ute som inte klarar sig utan kniven..

När det väl händer så går nog adrenalinet in som försvar och tar bort rädslan för vad som egentligen kan hända.

fick själv en blybatong och 6-7 sparkar i hövvet 2 helger sen av ett gäng jag aldrig sett förut eller sagt nåt till. låg mest och flinade när de matade slag, tack vare adrenalinet.

enda negativa är att jag har svårt att få på mig hjälmen nu med spräckt kindben och ögonlob, och att jag såg ut som frankenstein på kundmötena veckan efter.

och nej jag är fortfarande inte rädd för att bli misshandlad, men jag har inte längre uppfattningen "Nä jag går och längtar på att någon ska försöka. Helst ska dom vara så våldsamma att man inte behöver tänka efter om man ska slå dom eller inte. "

Lite kanske.. har som andra råkat ut för happy slappers osv.. visst numera är jag kanske misstänksam mot i stort sett alla som är fulla/höga/allmänt ser ut som tattare. Men rånad vet jag inte, ser nog för fattig ut då jag inte lägger stålarna på smycken och sånt (dom går till hojen :tummenupp) så har inte blivit rånad än även om det var några färskingar som försökte när jag var yngre men dom vågade inte fullfölja vad dom startade :D

Nej, jag är inte rädd för att bli rånad, inte i Umeå.

Dels ser jag väl inte ut att besitta några större tillgångar, dels är jag storväxt (inte biffig/musklig, men lång och med några kilon extra och således har jag vikt att lägga bakom)

Däremot har jag nästan helt slutat att gå ut, för det kommer alltid något kronmongo som ska slåss på fyllan.

Sista gången jag hamnade i krogbråk fick jag en kavaj över skallen och sedan matade puckot smällar, när jag hade fått av mig ögonbindeln jämnade jag ut bäst jag kunde, och det var väl rätt lika om någon räknade poäng.

Tyvärr ville puckot som hade börjat polisanmäla, och det såg länge ut som att han skulle göra det då ingen trädde fram och vittnade om vem som hade börjat.

Ordningsvakten hade dock träffat puckot förut och trodde på min historia (tydligen brukade han alltid börja med att dra kavajen över skallen på folk) så vakten hjälpte mig lite och sa att jag hade två personer som vittnade till min fördel och att jag ville göra en motanmälan, så han tog tillbaka anmälan mot att jag gjorde det, dessutom skrämde vakten upp honom och sa att jag hade spöat större killar än honom förut så att han inte skulle försöka igen, vilket funkade för alltid då vi råkades efter det så avvek puckot från stället..

Jag vill inte att folk ska försöka heller eftersom jag sprang efter en kioskrånare en gång som var liten och klen (och gudskelov snabb) som jag senare fick veta var pistolbeväpnad.

Jag vill bara kunna gå ut, dricka några öl, flirta med lite damer och gå hem fredligt efteråt, men folk blir dum i huvet nå jävulskt av att dricka alkohol, så jag håller mig borta från grupper av alkoholpåverkade människor.

Det hänger nog ihop med att unga killar anser sig vara odödliga, och i klart större grad knallar omkring packade på skumma ställen än medelålders kvinnor...

Är det inte så att den delen av hjärnan som bearbetar riskbedömning, konsekvenser av agerande osv inte är färdigutvecklad förens vid ca 25 års ålder? ..det känns som om det kan stämma ganska bra överens med verkligheten iaf. Någon som vet?

Kan vara bra att komplettera sina Ja/Nej med, Ja jag är ute när det är mörkt själv/Nej jag sitter inne i lägenheten/villan efter skymning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT