orkar ni upp på 2 aN ??

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 10097
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Raderad medlem 10097

Guest
tjenare..orkar er hoj upp på bakhjulet på 2 an med bara gas ??...eller måste man ge sig på kopplingen för å wheela på 2 an ??...jag har en rgf å den orkar inte upp på 2 an med bara gas iaf !!

Om jag varvar ut ettan och växlar till tvåan snabbt så känner man framhjulet lyfta nån enstaka fjuttig cm. Men koppla upp den på tvåan funkar... tydligen...

Säker på att det finns X antal personer här som äger crossar, dessa borde väl gå upp på bakan i trean med gas?

ja kan koppla och gasa upp den på 2.an ... 1:an reser den om man ger full gas. altså ligger puttrar på lite högre varv och sen ger fullt. fast de är inte mycket det reser men det reser ju iaff. ns en måste ja koppla upp på 1:an=) :D fast det går ju gasa upp den oxå men då får man rycka

ja gasar vell oxå upp ns:en på 2:an men då får ja stå och rycka så de räknas vell inte :tummenupp

Kan dra upp min RM på 2an, med bara gas...och anledningen att det inte går på 3an är att det är en Enduro, med enduro dämpare (mindre effekt) samt att den säkert gör en 65km/h på 2an :) drevad? - neh aldrig :näsblod

tycon1 skrev:
Kan dra upp min RM på 2an, med bara gas...och anledningen att det inte går på 3an är att det är en Enduro, med enduro dämpare (mindre effekt) samt att den säkert gör en 65km/h på 2an :) drevad? - neh aldrig :näsblod

Har den inte tyngre svänghjul också?

DJM skrev:
japp, min cross kunde jag ta upp den på 3:an utan några problem.
Jag måste undra eftersom jag inte prövat själv, men går inte aprilian ungefär lika fort på 1an som en crosshoj gör på 2an, 3an? ;>

cRoC skrev:
Har den inte tyngre svänghjul också?

Jo, men det är ganska marginellt..då det bara är lite större spolar på just min modell..har jag för mig! :va

Inte 100% men annars är min motor ganska lik cross modellens (RM asså)
Är faktist lite osäker på om min motor inte är en RM från början, som sedan är moddad till RMX

frew skrev:
jag prövade en suka rm den slangade 1-2-3 trean om man kopplade
¨
Min YZ 125 kan man slanga 1-2-3-4-5 utan koppling.. kan rycka upp den på 6 med men då får man ta i....

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back