Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:Honda CX 500 Turbo (82 Hk/8000 rpm)
Honda CX 650 Turbo (100 Hk/8000 rpm)
Kawasaki GPz 750 Turbo (110 Hk)
Suzuki XN 85 (85 Hk/8000 rpm)
Yamaha XJ 650 Turbo (90 Hk/9000 rpm)
Nåt mer du vill veta![]()
Sandstream skrev ju effekten som du ser, de var konkurrenter mot sin tids litershojar, men billigare att försäkra (på den tiden försäkrade man efter kubik), det var en stor anledning till att de kom.H4 skrev:Tack för alla svar. Undra hur prestanda sifforna är för sådana hojar? Inte i närheten av dagens 600 kubikare, eller hur?
Poacher skrev:Suzuki XN85 (namn efter hästkrafterna)
Yamaha XJ650 Turbo
Dessutom.
Alla är från tidigt 80-tal, sen rann turbo ut i sanden och man kan ju inte säga att det behövs heller, det tog ju inte lång tid innan konventionella hojar var piggare än de där hojarna.
Gamla skrutthojar allihop, eller förlåt, klassiker.Poacher skrev:Alla är från tidigt 80-tal
Jag har bara kört honda cx500 Turbo, det är ett landsvägslok, en jättefånig laddmätare hade den medRundningsmärke skrev:Gamla skrutthojar allihop, eller förlåt, klassiker.
Med tanke på karaktären hos tidiga turbobilar vore det väldigt intressant att provköra
en gammal turbo-hoj, ketchup-effekt är kanske inte direkt önskvärt på en mc.
/A
Rundningsmärke skrev:Gamla skrutthojar allihop, eller förlåt, klassiker.
Med tanke på karaktären hos tidiga turbobilar vore det väldigt intressant att provköra
en gammal turbo-hoj, ketchup-effekt är kanske inte direkt önskvärt på en mc.
/A
Inte allsP@trik skrev:Läst samma tidning..![]()
Jodå, många av dem rullar än idag, trots allt tog de inte ut så enorma effekter standard.H4 skrev:Det är ju mycket råare med ketchupeffekt men kanske inte så praktiskt
Dessa motorer bör heller inte vara så driftsäkra, eller?
Poacher skrev:Jodå, många av dem rullar än idag, trots allt tog de inte ut så enorma effekter standard.
Micke_Lindstrom skrev:GPZ 750 Turbo och GPZ 900R kom båda 1984, turbon har 110 hk och 900:an har 115 hk, varför tog dom inte i lite mer när dom ändå byggde turbo?
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |