Operation fuck-truck modification!

sven666 skrev:
i like your style :tummenupp
Fult fulmeck vrovarvv vrööööv....

Jag har inte lackat dom än. Kanske ska göra det nu så de får stå å dra sig litet under natten, då jag ska tjöra med bilfan en sväng imorrn.

Fälgarna är nu silverblingade. Blev la sådär. Men vaffan. Har ingen kamera i dagsläget. Kompletta byggbilder kommer :)

Stäreon är beställd som sagt. Den får fan komma snart....

:banana

hållundan skrev:
Jag funderar på om jag ska gå och spruta kråmfärg på fälgarna nu?

Maskering på däcken? Näe?

Skydda skivor, bromstrummor och luftnipplar? Näe?

Är du smart så skär du till en pappskiva med ett 18" hål i så ser det ut som du har STORA fälgar när du lackat klart.

Långa farbron skrev:
Är du smart så skär du till en pappskiva med ett 18" hål i så ser det ut som du har STORA fälgar när du lackat klart.
Yeah, det gjordes på en gammal Opel för ett bra tag sedan. Funkar absolut. Kanske bättrar på det efter hand.

Grejen är nog den att ytterdiametern på hela hjulet inte ens är 18". Eller jo, men nästan inte =)

Alla takclukcor som funnits på skrotarna har varit fetedyra, dessutom säkerligen av pisskvalisort. Funtar på att satsa på en sådan här. Borde la funka med massa tätningmassa och vilja?

Last edited:
Hur fan justerar man inbyggnadsmåttet då? Min verkar vara i slängarna 400 x 380 mm eller nåt sådant...

hållundan skrev:
Hur fan justerar man inbyggnadsmåttet då? Min verkar vara i slängarna 400 x 380 mm eller nåt sådant...

Såga bort 2 cm i taket :7peta

Eller kapa till sargen som den sitter i.

Spelet i sargen borde ju vara 4 cm med andra ord

Last edited:
fogerty skrev:
Går det ej att renovera befintlig tacklukka??
Det är ett hål, med för tillfället en plexiskiva (säkerligen annan plast) som är fasttejpad med rikliga mängder silvertejp.

Den befintliga luckan är tydligen hos nån alkis i Könjöping.

Långa farbron skrev:
Man tycker att det borde gå att få den tät iaf...sen om den går att öppna efteråt är ju en annan fråga :rolleyes:
Den måste gå att öppna. Ur den ska jag (plus samtliga medresenärer) skandera: Uöööööoohoohohhööööhööö, vi har slutat niaaaaaan!

hållundan skrev:
Jag ska försöka skruva loss skiten någon dag när jag orkar, men säkerligen är profilen nåt åt det hållet som du beskriver.

:kiss

Baserat på en taklucka jag monterade på en Epa i mitten på -80 talet så gissar jag på att det funkar så här.

Sen har det varit en kille här och ställ ett flak med Heineken på köksbordet :banana

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    18.2 KB · Visningar: 74
Långa farbron skrev:
Baserat på en taklucka jag monterade på en Epa i mitten på -80 talet så gissar jag på att det funkar så här.

Sen har det varit en kille här och ställ ett flak med Heineken på köksbordet :banana
Nja, det är nästan så. Jag vet iofs inte hur luckan ska sitta, då det inte finns någon. Ramen verkar dock vara skruvad horisontellt in i taket. Det sitter iaf två skruvskallar på styrbord resp babord sida i ramen.

Långa farbron skrev:

Haha långis är kung på ritningar :fyllisar :hihi

FETTA!!!!

Jag hatar gamla bilar...

Antagligen någon drivknut eller annat som har lagt ner på vänster bak. Låter som ett jävla klonkande när hjulen driver. Ökar i takt med hastigheten. Låter INGE vidare...

Vad göra? Kan man mecka nåt enbart genom att ta loss bakhjulet månntro? Fan, mina polare ska ju låna den för att åka till Roskilde imorrn. GAY!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla