Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Pressar ner bröstet mot tanken och ger benet! 3an, 4an, 5an o sen Brooooooms!
ner mot svackan och bromsa sent in i Ejes. Lägger över för vänstern och går på med full gas ner mot gropen, känner hur framhjulet lättar upp på raken. O så in i Hårnålen. En svår kurva men får till det hyggligt och får ett bra spår ut på kort-rakan, ligger kvar på 2:an, näst intill varvstopp innan jag lägger ner för snabb-vänstern, ligger på med gas genom hela svängen och kasta mig därefter över till höger in i depåkurvan, lite gaspådrag genom första delen så man har fullt nerlägg genom hela depåsvängen, tar höjd och siktar mot curbsen, och får en grym utgång!! Rullar in i depån något varv efteråt och får till min förvåning höra att jag lyckats med 1:10,9!!
men jag bromsar senare.
Ska jag våga mig på en omkörning? Provar lite försiktigt i Ejes, det kan gå! Nästa varv, nu får det bära eller brista, väntar till han bromsar och får till en skolboksomkörning! Blockar snyggt för att hindra en kontring, jag tog honom!
Får se mig omkörd på rakan igen. Orkar inte hålla tempot och får aldrig riktigt samma kontakt igen, kommer i mål ca 2 sekunder bakom #5. P10/13 
Får rygg på #35, en Kawasaki
In på varv 4 försöker #32 sig på en ombromsning i slutet av rakan, men kan inte hålla spåret och jag kontrar direkt och tar tillbaka platsen!
Nu får jag lägga på ett kol! #32 ligger hak i häl genom S:et,och bort mot Ejes, känner stressen!Går på gas tidigt ut ur Ejes, kanske lite väl tidigt och mycket och jag känner hur bakhjulet plötsligt släpper! 
Håller mig tack och lov på både hjulen och asfalten. 

men det skulle tas igen med råge nästkommande dagar! 

Sicksackar mig fram och lyckas bromsa SVIN-sent in i chikanen nästan med bakhjulet i luften och får med nöd och näppe in framhjulet precis före några andra!
Ut på första flygande håller jag en 6:e plats!
Det är dock långrace på 22 varv! Tappar ganska snart två placeringar i inbromsningen in i chikanen. KTM:n kommer strax därpå och sen så även en förbenad 750! 
Dock satte jag nytt pb på 48,2 och det är ju alltid nåt!
han klarar sig som tur är med endast lite ont i fingret och hojen tejpas snabbt ihop med silvertejp. Omstarten blir ungefär samma och resten av racet löper på utan några större händelser. 1,5 sekunder efter 750:n… 

Halkar dock snart tillbaka till p9 igen, men krigar på.
Efter några varv märker jag att jag börjar ta in på någon framför... det är 750:n!
varv efter varv närmar jag mig... nu ligger jag nästan precis i bakhjulet! Men inte tillräckligt nära att våga mig på en omkörning i inbromsningen på rakan. Följer tätt bakom genom chikanen, Nyhem och upp för backen på baksidan. Är fortfarande hack i häl när vi går in i högfartar’n. Över krönet går jag på full rulle, framhjulet lättar och mätaren fullkomligt studsar på varvstoppet. 750:n går ut för att ta höjd, men jag lägger mig på innern och lyckas bromsa mig förbi in i Ginsten med bara 2-3 varv kvar! 

Sjysst jobbat, bra skrivet!Nu är det full mutter som gäller om jag ska hålla detta! Försöker att fokusera framåt, det funkar och jag håller det över mållinjen! P8!
Tack själv för gott snack! Kul att så många stannade till tjötade lite!Stort grattis till Regenttitelnplus att äntligen fick jag hälsa
Härligt att höra!Grym läsning, man blir lite sugen på att testa i vår..
Vad kostar de att åka open 1000? - Anmälningsavgifter, startavgift osv, så man kan få ett hum iallafall.
Något att tänka på som man lätt kan missa? Har rejshoj, utrustning och tar licens i år. Är en transponder ett måste eller går de lika bra att hyra?
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |