Onsdagskörning med SH-Sundsvall

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Kom i all hast av inkörningen på nu att ons faller på imorgon och undrar om det finns folk som ska trotsa vädret imorgon och köra kl 1630, avfärd kl 1700 istället för ordinarie 1830 på pga mörkret.
Vi träffas vid Vängåvan som sakts på första sidan, dock har jag väll inte världens koll på platser som är värda att åka till
 
Last edited:

Berza

Inväntar sommaren
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
07 Kawasaki ZX10R
Nästa onsdagskörning har jag tänkte att filma. Kameran jag köpte i sommras ville inte vara med och åka hoj. Och tiden innan dom kollat upp den och jag fick tillbaka pengarna och kunde köpa en annan så var det höst. Men han med en provfilmning i alla fall och så har pojken fixat en action kamera som jag ska sätta att filma bakåt. Så nu vill jag ha sommar.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gmQy6Fp48Dk&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gmQy6Fp48Dk&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Har ni inte vaknat än?

Har nyligen flyttat hit till S-vall och fick höra av kollegor att man hade dessa Onsdagskörningar. Så jag och kollegan, som heller aldrig varit med, åkte ner ikväll till torget 18.30 men fanns inte en käft där förutom vi och några kromslädar. Vi vänta en 15 minuter sedan drog vi.

Har ni inte ställt på än eller har vi tagit fel tid?
 

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
hade man haft kortet kvar så har man stått där nere :gråta får se hur länge länsstyrelsen vill ha mig borta från vägen :D lär få reda på de i början på nästa vecka
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag vet inte när onsdags körningarna börjar. men för mig lär de dröja ett bra tag. men man lär komma ner och säga hej och prata lite skit iallfall :tummenupp
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
hade man haft kortet kvar så har man stått där nere :gråta får se hur länge länsstyrelsen vill ha mig borta från vägen :D lär få reda på de i början på nästa vecka
Ja kortet kan vara bra att ha med sig, iaf om haffa kommer igen eller man lyckas parkera i någon bil eller liknande.

jag vet inte när onsdags körningarna börjar. men för mig lär de dröja ett bra tag. men man lär komma ner och säga hej och prata lite skit iallfall :tummenupp
Ja såklart du ska komma förbi och snacka skit iaf. Idag var det bara en pundare som dök upp och mumlade lite suspekta saker som vi inte fattade innebörden utav.
Sedan är ju jag jävligt sugen på se din cykel, haya med turbo har jag bara skådat på bild och youtube. :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja.. seriöst kanske om ett par tre veckor,
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Ja kortet kan vara bra att ha med sig, iaf om haffa kommer igen eller man lyckas parkera i någon bil eller liknande.


Ja såklart du ska komma förbi och snacka skit iaf. Idag var det bara en pundare som dök upp och mumlade lite suspekta saker som vi inte fattade innebörden utav.
Sedan är ju jag jävligt sugen på se din cykel, haya med turbo har jag bara skådat på bild och youtube. :)


Den där pundare som dök upp och mumlade lite suspekta saker var driverinblack, han var ut o letar efter pantburkar så han ha råd att åka på sin lilla moppe:arsele :arsele
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
hade man haft kortet kvar så har man stått där nere :gråta får se hur länge länsstyrelsen vill ha mig borta från vägen :D lär få reda på de i början på nästa vecka

Det här var inte du?

• Hur fort körde den värste syndaren ?
– Det blir nog föraren av en motorcykel som körde i 166 på en 110-sträcka.
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.990623

Utgår det inget pris från polisen till den som vann då? Totaletta i fortkörning under hastgihetsveckan våren 2009. :banana
 

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
Det här var inte du?

• Hur fort körde den värste syndaren ?
– Det blir nog föraren av en motorcykel som körde i 166 på en 110-sträcka.
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.990623

Utgår det inget pris från polisen till den som vann då? Totaletta i fortkörning under hastgihetsveckan våren 2009. :banana

nepp...är över 2veckor sedan nu som dom lånade lappen av mig:) mitt kort fick vingar uppe i stöde :angel
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Får väl aktivera tråden...

Man får väl se till att det blir lite aktivitet i den här tråden. Ett gäng från Velox och jag for ut en tur i onsdags. Lite kallt om händerna klagade en del på, men det var ändå trevligt att ta sig ut en vända med några fler. En annan yrar för det mesta runt själv.

Hur som helst blev det bara en kortare tur med avslutning på McD för en kaffe och morotskaka (det låter ju nyttigt i alla fall...).

Hoppas vädret blir bra till veckan - i sådana fall syns vi onsdag igen!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top