Onsdagskörning med SH-Sundsvall

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Så hur många hälsade på farbror polisen idag då? En mcsnut på bron vid citygross, en ståendes på avfarten därifrån neråt stan och en patrull vid nedre haga som stod och diskuterade med nån ägare av en svart hoj. :)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Så hur många hälsade på farbror polisen idag då? En mcsnut på bron vid citygross, en ståendes på avfarten därifrån neråt stan och en patrull vid nedre haga som stod och diskuterade med nån ägare av en svart hoj. :)

Missade du att det satt 2st civilklädda på varsin solstol vid gräskanten på parkeringen till citygross ?

Såg iaf någon på en Triumph TT600 som blivit stoppad vid infarten till timrå.
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Dom missade jag helt och hållet, inte undra på, skulle också vilja sitta o "sola". ;-)

Hoppas dom hittade många förare påverkade av olika substanser, alternativt de utan lapp överhuvudtaget. Sett många underliga bilförare på vägarna nu i vår. Då känns det som om skattepengarna är hyfsat välplacerade!

Satt och klurade med farsan på hur exakt hastighetsmätaren är egentligen, passerat så många laserfarbröder den senaste månaden så man börjar ju fundera på hur mycket plus mätaren visar egentligen, eller minus om man har otur. Man kanske skulle ta och söka reda på en patrull och höra om dom kan klocka en vid en viss hastighet, för skojs skull. :)
 
Last edited:

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Satt och klurade med farsan på hur exakt hastighetsmätaren är egentligen, passerat så många laserfarbröder den senaste månaden så man börjar ju fundera på hur mycket plus mätaren visar egentligen, eller minus om man har otur. Man kanske skulle ta och söka reda på en patrull och höra om dom kan klocka en vid en viss hastighet, för skojs skull. :)

Det får bli en tur med gps:n i tankväska imorgon, den ska ju visa rätt hastighet, kan vara kul o veta felmarginal på mätaren.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Mjo får plocka på sig gpsen och kika lite, hoppas på att blaupunkt är duktiga på sina grejjer. :)
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Kanske skulle starta en sms lista där vi kan varna varandra för grisarna?
Jag skickar ju gratis sms och många med mig så det är väl bara att PMa telefonnummer till mig så fixar vi ihop en lista.
 

Red Hawk

MullerMaffian
Gick med
28 Aug 2007
Ort
TIMRÅ
Hoj
SV 1000 s-04 å en Ski-donk 670-98
Lessen om jag skrämde vissa då jag mötte er på rakan i torpshammar :skrämd och blinkade med hellyset. Hörde att vissa kom lite efter till stan. Så nästa gång ni möter en vit lastbil som blinkar efter E 14 är det bara jag(eller inte).:blah
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Jo jag tackar jag :) Turligt nog så låg man i rätt klunga som började gasa direkt efter, men vissa höll tydligen begränsningarna hela vägen efter mötet :)
 

Berza

Inväntar sommaren
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
07 Kawasaki ZX10R
Var en trevlig tur i onsdagas, många som åkte och bra väder.
Hoppas sommaren forsätter i den andan.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    191.1 KB · Visningar: 153
  • 2.jpg
    2.jpg
    211.1 KB · Visningar: 136
  • 3.jpg
    3.jpg
    171.3 KB · Visningar: 100
  • 4.jpg
    4.jpg
    179.6 KB · Visningar: 116
Last edited:

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Äntligen blir det åka... locket är lagt på brunnen, korna är på bete och potatisen skördad =D

Kör vi som vanligt på onsdag? Ska vi bestämma en annan träffpunkt med tanke på gatufesten etc...
 

Berza

Inväntar sommaren
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
07 Kawasaki ZX10R
Håller på och bygger lite på hojen nu när vi införskaffat en videokamer.
Får se om jag hinner klart och ner till på onsdag.
 

Bifogat

  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    45.8 KB · Visningar: 50
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    38.2 KB · Visningar: 55

+TJ+

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
2003 Honda VFR
Sådär då va man medlem på sporthoj då :) . Såg att jag fastnat på bild efter en tur med er. Hoppas man kan åka med fler gånger :tummenupp
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Ja det var trevligt att följa med på en tur och härligt att vädret blev så bra. En riktig kanonkväll :tummenupp

Bra tur igår! Nästa gång ska jag ha på mig något under stället så jag inte fryser.

Vi klarade oss från polisen igår... ingen Janne-banan någonstans... Jag skulle vilja ha ett band med "best of" historier från Oldman... han verkar sitta inne på några bra skrönor:tummenupp
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Såg ett gäng sporthojar :yoparty "flyga" förbi Byåker strax före Härnösand kommande från Viksjöhållet i går kväll. Vet att det var Sundsvallsgänget som skulle till Vårdkasen tror jag. Det gick fooort , har väl kanske lika svårt själv att hålla igen ibland. Hoppas bara ni gasar på "rätt ställe" om det nu finns några sådana. Skulle vilja åka med er nån gång. Här i Härnösand är det mest kromslädar och guldwingar :gnissla . Bor i Byåker strax före Härnösand så jag såg er , tänkte ett tag hoppa på Repsolhondan och köra ikapp er :D . Repsol med Pedrosa leder moto GP :yoparty
Syns kanske på vägarna i sommar !
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Såg ett gäng sporthojar :yoparty "flyga" förbi Byåker strax före Härnösand kommande från Viksjöhållet i går kväll. Vet att det var Sundsvallsgänget som skulle till Vårdkasen tror jag. Det gick fooort , har väl kanske lika svårt själv att hålla igen ibland. Hoppas bara ni gasar på "rätt ställe" om det nu finns några sådana. Skulle vilja åka med er nån gång. Här i Härnösand är det mest kromslädar och guldwingar :gnissla . Bor i Byåker strax före Härnösand så jag såg er , tänkte ett tag hoppa på Repsolhondan och köra ikapp er :D . Repsol med Pedrosa leder moto GP :yoparty
Syns kanske på vägarna i sommar !

Vi från Sundsvall gasar bara på rätt ställen... Vi var ett bra gäng igår 21st tror jag någon räknade till. Kromslädarna från Sundsvall var 80st och dom skulle till Vårdkasen... vi samlade kulturpoäng vid höga kusten bron
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top