Only in Sweden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En kula i huvudet?
Jag menade utan att ta bort sig. Risk för ett sånt scenario. En kula i huvudet på förövaren lär inte ta bort effekterna av övergreppen och även om hämndtanken är ljuv lämnar den dessvärre ofta fler, om än inte värre, men. Är det den utsatte eller nån lejd som sätter kulan i förövaren?

Bäst är om den utsatte får revansch genom ett fulländat liv, tror jag.

Förövaren hålles lämpligen borta från all mänsklig kontakt, oförmögen att tillfoga någon ytterligare skada.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Scrollade lite fort i FUP. Går inte göra ogjort.

Man kan tänka på hur en del barn bevisligen har det, när man irriterar sig på dem i tunnelbanan eller för att de kommer till skolan med dålig attityd.

Undrar vad Dan Eliasson tycker, "vad har den killen varit med om".
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag menade utan att ta bort sig. Risk för ett sånt scenario. En kula i huvudet på förövaren lär inte ta bort effekterna av övergreppen och även om hämndtanken är ljuv lämnar den dessvärre ofta fler, om än inte värre, men. Är det den utsatte eller nån lejd som sätter kulan i förövaren?

Bäst är om den utsatte får revansch genom ett fulländat liv, tror jag.

Förövaren hålles lämpligen borta från all mänsklig kontakt, oförmögen att tillfoga någon ytterligare skada.

Jag syftade på förövaren då det väl främst där det är trasigt.

Jag är inte barnpsykolog men tror faktiskt att en tvååring har goda förutsättningar, dom är för små för att egentligen förstå hur illa dom verkligen behandlats.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag menade utan att ta bort sig. Risk för ett sånt scenario. En kula i huvudet på förövaren lär inte ta bort effekterna av övergreppen och även om hämndtanken är ljuv lämnar den dessvärre ofta fler, om än inte värre, men. Är det den utsatte eller nån lejd som sätter kulan i förövaren?

Bäst är om den utsatte får revansch genom ett fulländat liv, tror jag.

Förövaren hålles lämpligen borta från all mänsklig kontakt, oförmögen att tillfoga någon ytterligare skada.
Det skulle snarare få samhället att tillfriskna.

Samhället är ju på ungefär samma skala sjukt när det straffar sådant här med några få år i fängelse.

Om straffskalan nu finns, varför används den inte? För att vi valt dessa politiker, simple as that
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag syftade på förövaren då det väl främst där det är trasigt.

Jag är inte barnpsykolog men tror faktiskt att en tvååring har goda förutsättningar, dom är för små för att egentligen förstå hur illa dom verkligen behandlats.
Tror mycket sätter sig på djupet ändå, men visst kan man häpna över vad somliga kan läka.
Scrollade lite fort i FUP. Går inte göra ogjort.

Man kan tänka på hur en del barn bevisligen har det, när man irriterar sig på dem i tunnelbanan eller för att de kommer till skolan med dålig attityd.

Undrar vad Dan Eliasson tycker, "vad har den killen varit med om".
Jag har väl läst en del där det är tydligt att få människor skulle komma "normala" ur det de upplevt, men det gäller mer när offer senare blir förövare.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag syftade på förövaren då det väl främst där det är trasigt.

Jag är inte barnpsykolog men tror faktiskt att en tvååring har goda förutsättningar, dom är för små för att egentligen förstå hur illa dom verkligen behandlats.
Grym behandling i låg ålder sätter nog sina spår när det gäller anknytning och tillit. Det bästa för barnet tror jag är att denne aldrig får reda på vad som skett. Många som blivit utsatta använder sin egen före detta utsatthet som en ursäkt för framtida knarkande, arbetsvägran med mera. Man är ju ett offer.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det skaver det här som Andreas Kronander nu dömts för, i så många led.
Vad kommer han göra när han kommer ut? Varför vara sex år? Hur många sådana här finns det, och har alltid funnits, det måste vara ett litet fåtal som åker fast och utan filmerna hade inte han heller gjort det.

Jag hade bestämt att inte läsa domen men jag kunde inte hålla mig ändå, det adderar till ens kunskap och ens värdegrund att ta in vad folk faktiskt gör.

Men ändå, fyra (sex) år?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hoppas att det kommer en framtid då advokater börjar ifrågasättas jämte journalister, ja åklagare också, varför kritiseras vissa yrkesgrupper frikostigt medan andra är fredade?

Får en journalist ens ställa frågor till en advokat utan att Magdalena goes Ungern?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur fungerar såna där "fröken-land tävlingar" ?

Röstas inte deltagarna och vinnarna fram?
I såna fall föll ju Rimi fler i smaken än andra kvinnor.

Men det är lungt, hon kanske gifter sig med en kvinna ändå:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur fungerar såna där "fröken-land tävlingar" ?

Röstas inte deltagarna och vinnarna fram?
I såna fall föll ju Rimi fler i smaken än andra kvinnor.

Men det är lungt, hon kanske gifter sig med en kvinna ändå:
Inte helt sällan är det en panel med domare som bestämmer vem som vinner.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nejdå, jag förstår bara inte vad det där klippet skulle kunna leda till för frågor?

Byden är kompetent och får saker att hända.

Frågor som kunde uppstå vore huruvida en ÖB inte ska ha någon värdighet alls, eller om han inte har fullt upp med sin korrumperade bimbo, eller vad han jobbade med under tiden försvaret nedmonterades, eller hur han ser på sitt ansvar för att fiaskot med Peyman inte upprepas, alla fattar att det hände i Sverige av en anledning.

Så det var sådana resonemang jag tänkte att någon tänkande individ kunde tänkas ha.

Whataboutista det om du vill, skynda dig innan "Tammer" ? gör det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top