Only in Sweden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Något har hänt med Mackan, förr var han kul och ofta spot on med sin sammhällskritik och uttryckte den kraftigt men balanserat.
Han valde sina strider och förde sig väl.

Nu är han bara emot allt och tycker att allt är skit per automatik.

Förut var han intresserad av förbättringar, nu är han bara intresserad av att visa hur dåligt allt har blivit, det känns uppgivet och trist.

Nej Mackan, du behöver inte svara, jag tänker inte diskutera saken, det är helt baserat på min upplevels av dig och du kan inte ändra min upplevelse.
Jag tror att andra på forumet också upplever att du har förändrats, du kan väl reflektera över varför det är så.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Något har hänt med Mackan, förr var han kul och ofta spot on med sin sammhällskritik och uttryckte den kraftigt men balanserat.
Han valde sina strider och förde sig väl.

Nu är han bara emot allt och tycker att allt är skit per automatik.

Förut var han intresserad av förbättringar, nu är han bara intresserad av att visa hur dåligt allt har blivit, det känns uppgivet och trist.

Nej Mackan, du behöver inte svara, jag tänker inte diskutera saken, det är helt baserat på min upplevels av dig och du kan inte ändra min upplevelse.
Jag tror att andra på forumet också upplever att du har förändrats, du kan väl reflektera över varför det är så.
Samhället och världen har förändrats också. Generellt till det sämre, om du frågar mig. Jag har svårt att inte se att så mycket blivit skit.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Samhället och världen har förändrats också. Generellt till det sämre, om du frågar mig. Jag har svårt att inte se att så mycket blivit skit.

Vissa saker har försämrats, absolut, och det irriterar mig också, det kan man diskutera.

Andra saker har blivit bättre, eller är oförändrade, då kan man glädjas åt och också diskutera.

Men att rent generellt säga att allt är skit, Sverige är skit, Polisen är skit, Militären är skit osv är ju inte speciellt kreativt.

VISSA saker med Sverige är skit.
VISSA saker med Polisen är skit (men ofta gör polisen sitt och sedan sviker rättsväsendet)
VISSA saker med Militären är skit, vissa håller bra internationell standard, annat håller absolut högsta internationell standard.
Det mesta som är skit med Militären är dock politiskt skapade problem, budgetrelaterat, eller hänger på en mattförsäljare i ett kalkonland.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det någon som har sagt att allt är skit eller har Tammer bara spårat ur på hemmet?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kräver inloggning. Posta några väl valda ord.
Länkarna är nästan det bästa, att hon skriver som exempel "många förnekade ju..." Och så kan man klicka och landa på någon som påstår att det inte alls är kaos på biblioteket osv.

Hoppas bilderna kommer i rätt ordning, tyvärr brukar de inte göra det.
 

Bifogat

  • 1000022236.jpg
    1000022236.jpg
    626.6 KB · Visningar: 31
  • 1000022238.jpg
    1000022238.jpg
    750 KB · Visningar: 30
  • 1000022239.jpg
    1000022239.jpg
    786.3 KB · Visningar: 29
  • 1000022240.jpg
    1000022240.jpg
    791.7 KB · Visningar: 31
  • 1000022241.jpg
    1000022241.jpg
    800.6 KB · Visningar: 29
  • 1000022242.jpg
    1000022242.jpg
    844.6 KB · Visningar: 28
  • 1000022243.jpg
    1000022243.jpg
    686.6 KB · Visningar: 31

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Länkarna är nästan det bästa, att hon skriver som exempel "många förnekade ju..." Och så kan man klicka och landa på någon som påstår att det inte alls är kaos på biblioteket osv.

Hoppas bilderna kommer i rätt ordning, tyvärr brukar de inte göra det.
Välskrivet.
Nu vill jag läsa resten också.
 
  • Gilla
Reaktioner: GuW

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eftersom den inte verkar uppdaterad på 5-6 år kan man nog inte hoppas på det.

Mot en offentlig ursäkt för ditt jävla gnäll kan jag länka allt, firar ändå bara midsommar.

Nej tack, jag klarar mig utan.

Jag tänkte närmast att det kunde vara en bra text (med tillhörande fungerande länkar) att kasta på folk som fortfarande inte har vaknat.
För mig var det inga nyheter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej tack, jag klarar mig utan.

Jag tänkte närmast att det kunde vara en bra text (med tillhörande fungerande länkar) att kasta på folk som fortfarande inte har vaknat.
För mig var det inga nyheter.
Typiskt dig att tycka gnälliga asperger-Neuding är bra och att det inte är några nyheter, allt är du missnöjd med minsann nu för tiden. Utbildning i ämnet har du inte heller, bara gnäll och gnäll.

?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nej, det är inga nyheter för mig vad det är för slags gäng som är störiga på badplatser, tivolin, kollektivtrafiken, biografer, biblioteken och så vidare.

Jag tycker inte allt hon skriver är bra, men här hade hon ju sammanfattat (med källor) vad det är för gäng, och det finns ju fortfarande människor som inte vet eller anar det, då tänkte jag att man kunde ge dom den länken som ren upplysning.

Människorna som inte såg det komma kan behöva lite hjälp med att se....
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det är bra att fler o fler vågar se vilka som förstör vårt samhälle- tyvärr allt för sent !
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, det är inga nyheter för mig vad det är för slags gäng som är störiga på badplatser, tivolin, kollektivtrafiken, biografer, biblioteken och så vidare.

Jag tycker inte allt hon skriver är bra, men här hade hon ju sammanfattat (med källor) vad det är för gäng, och det finns ju fortfarande människor som inte vet eller anar det, då tänkte jag att man kunde ge dom den länken som ren upplysning.

Människorna som inte såg det komma kan behöva lite hjälp med att se....
Vad värre än människor som inte såg det komma, är de som fortfarande förnekar.

Har jag postat denna redan? Jag börjar bli gammal så minns inte.


Att Alice Teoderescu skriver i DN och vänsterslyngeln i SvD ger lite hopp om tidningarnas objektivet dock. Bra alibi att ha den tomten anställd, nu kan de ta in Kent Ekeroth utan att anklagas för något alls.

Det här att alla nyheter, fakta, värderingar eller uppgifter som inte faller vänstern på tungan skall bevisas är, som en parentes, så jävla irriterande. (Där satte Katerina Janouch av alla människor ned foten till Jörgen Huitfeldt vilket var bra). Vad är det med denna människa som kräver bevis för något någon påstår sig blivit utsatt för? Å andra sidan resonerar jag likadant när det blir slöja/afro snyft, men de fallen har ju belagts som lögner.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Only in Sweden.
Urinoar borta på Arlanda herrtoalett, ersatt av ett skötbord.
 

Bifogat

  • 1000023115.jpg
    1000023115.jpg
    1.2 MB · Visningar: 12
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top