Lou siffer
officiellt lammkött
gaylord skrev:2306611, lugnt broder
, satan
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gaylord skrev:2306611, lugnt broder
, satan
![]()
Henken skrev:2306581Ok, fast Jehovas säger att det är kört & eldsjön direkt för alla som inte är Jehovas. Nåväl, de är väl bara missunsamma! Enligt Islam så är väl Jesus en profet & inte guds barn eller hur?
Inte kan en profet ta på sig rollen som domare? Den helige ande har de förkastat helt om jag inte har helt,helt fel.
Rikard skrev:2306647Gud blev människa i Jesus Kristus
Aposteln Johannes skriver:
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.
Joh 1:2 Han var i begynnelsen hos Gud (evig).
Joh 1:3 Genom honom (Jesus) har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. (Jesus är Skaparen)
Joh 1:10 Han var i världen och världen hade blivit till genom honom, och världen kände honom inte.
Joh 1:11 Han (Jesus) kom till sitt eget, och hans egna tog inte emot honom. (Jesus är Gud)
Joh 1:18 Ingen har någonsin sett Gud. Den enfödde, som själv är Gud och är hos Fadern, har gjort honom känd.
Aposteln Paulus skriver:
Kol 1:16 Ty i honom (Jesus) skapades allt i himlen och på jorden, det synliga och det osynliga, tronfurstar och herradömen, makter och väldigheter. Allt är skapat genom honom och till honom.
Kol 1:17 Han (Jesus) är till före allting, och allt består genom honom. (Jesus är Gud)
Jag vet och skäms över det, och det blev inte bättre av mitt smärre rasseri utbrott.gaylord skrev:2306630du skulle behöva lära dig å stava men jag håller med![]()
prulle skrev:2306678Jag vet och skäms över det, och det blev inte bättre av mitt smärre rasseri utbrott.
prulle skrev:2306533Så bra både obehaglig, drog liberal och predikande. Ut med paket.
Vill du veta vad som händer när du dör om du är kristen? Du blir bränd i ungn och ned sänkt i jorden och blir maskmat sen maskskit. END OF STORY.
Vad jag förståt är det mellan judar och kristna men allt ihop är ju lika löjligt.Henken skrev:2306670Är inte allt det där Nya Testamentet? I det gamla står det (enligt hörsägen) inget om Jesus som Guds son. Är inte skillnaden på Islam & Kristendom, nya & gamla testamentet?
Båda men jag påpekar inte någon tro utan fysiska fakta men du får tro på vad du vill men du behöver inte dela med dig. Jag vet att jag inte behöver läsa tråden om jag inte vill men jag tycker ändå du går förlångt.Rikard skrev:2306688Jag undrar just vem som predikar..
Varför svarar alla?Rikard skrev:2306469Säg inte nej pga av okunskap!
Nä religion vill jag inte ha, kristen tro är relation med levande Gud.
Vill du inte veta vad du hamnar när du dör? Tror du på Jesus så har du evigt liv. Valet är ditt Jesus har gjort det möjligt för dig. Allt är fullbordat!
Det finns räddning och liv i namnet Jesus! Det är Guds gåva till dig och inget du kan förtjäna eller vinna på något annat sätt. Se till att du har det rätt ställt med Gud så att du vet var du kommer att spendera evigheten, vad kan vara viktigare??
Henken skrev:2306670Är inte allt det där Nya Testamentet? I det gamla står det (enligt hörsägen) inget om Jesus som Guds son. Är inte skillnaden på Islam & Kristendom, nya & gamla testamentet?
Funderade på det men vetefan... Skit samma kan ändå inte gå och lägga mig förens om 5 minuter..Oddjob skrev:2306697Varför svarar alla?
detta är ju UPPENBART en Flejm.. Eller?!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
prulle skrev:2306691Vad jag förståt är det mellan judar och kristna men allt ihop är ju lika löjligt.
Komiskt, hyllar man asagudar blir man inlåst och kallad nazist. Men om man går och predikar om jesus så får du komma till skolor och föreläsa.
Vi hade två gubbar som kom och delade ut biblar och predikade i skolan på år engelsk lektion(!). Och när jag sa att det va slöseri att ge mig en bibel blev läraren skit sur på mig och de blev ett jävla sto hej... så mycket för fri tro..
Båda men jag påpekar inte någon tro utan fysiska fakta men du får tro på vad du vill men du behöver inte dela med dig. Jag vet att jag inte behöver läsa tråden om jag inte vill men jag tycker ändå du går förlångt.
Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)Rikard skrev:2306709Är det fysiska fakta att det inte finns något liv efter den fysiska (första döden)?
Det är din tro, kristen tro säger att människa består av ande, själ och kropp, inte bara kropp...
Rikard skrev:2306709Är det fysiska fakta att det inte finns något liv efter den fysiska (första döden)?
Det är din tro, kristen tro säger att människa består av ande, själ och kropp, inte bara kropp...
Ja men då går sjäääääleeeen vidareprulle skrev:2306722Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)
Jag vill också höra den förklaringenParadoxy skrev:2306729Kan du vara snäll och definera ordet ande och själ. Kropp vet jag redan vad det är, men ande och själ är lite luddigt.
tomat jucie och vita bönor.Paradoxy skrev:2306729Kan du vara snäll och definera ordet ande och själ. Kropp vet jag redan vad det är, men ande och själ är lite luddigt.
Jultomten finns det ju många böcker om,valmers skrev:2306582Okej. Är det någon mer sagobok du tror på?
prulle skrev:2306722Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |