Om jorden bestod av 100 personer...

Henken skrev:
2306581 Ok, fast Jehovas säger att det är kört & eldsjön direkt för alla som inte är Jehovas. Nåväl, de är väl bara missunsamma! Enligt Islam så är väl Jesus en profet & inte guds barn eller hur?

Inte kan en profet ta på sig rollen som domare? Den helige ande har de förkastat helt om jag inte har helt,helt fel.

Gud blev människa i Jesus Kristus

Aposteln Johannes skriver:
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.
Joh 1:2 Han var i begynnelsen hos Gud (evig).
Joh 1:3 Genom honom (Jesus) har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. (Jesus är Skaparen)

Joh 1:10 Han var i världen och världen hade blivit till genom honom, och världen kände honom inte.
Joh 1:11 Han (Jesus) kom till sitt eget, och hans egna tog inte emot honom. (Jesus är Gud)

Joh 1:18 Ingen har någonsin sett Gud. Den enfödde, som själv är Gud och är hos Fadern, har gjort honom känd.

Aposteln Paulus skriver:
Kol 1:16 Ty i honom (Jesus) skapades allt i himlen och på jorden, det synliga och det osynliga, tronfurstar och herradömen, makter och väldigheter. Allt är skapat genom honom och till honom.
Kol 1:17 Han (Jesus) är till före allting, och allt består genom honom. (Jesus är Gud)

Rikard skrev:
2306647 Gud blev människa i Jesus Kristus

Aposteln Johannes skriver:
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.
Joh 1:2 Han var i begynnelsen hos Gud (evig).
Joh 1:3 Genom honom (Jesus) har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. (Jesus är Skaparen)

Joh 1:10 Han var i världen och världen hade blivit till genom honom, och världen kände honom inte.
Joh 1:11 Han (Jesus) kom till sitt eget, och hans egna tog inte emot honom. (Jesus är Gud)

Joh 1:18 Ingen har någonsin sett Gud. Den enfödde, som själv är Gud och är hos Fadern, har gjort honom känd.

Aposteln Paulus skriver:
Kol 1:16 Ty i honom (Jesus) skapades allt i himlen och på jorden, det synliga och det osynliga, tronfurstar och herradömen, makter och väldigheter. Allt är skapat genom honom och till honom.
Kol 1:17 Han (Jesus) är till före allting, och allt består genom honom. (Jesus är Gud)

Är inte allt det där Nya Testamentet? I det gamla står det (enligt hörsägen) inget om Jesus som Guds son. Är inte skillnaden på Islam & Kristendom, nya & gamla testamentet?

prulle skrev:
2306533 Så bra både obehaglig, drog liberal och predikande. Ut med paket.

Vill du veta vad som händer när du dör om du är kristen? Du blir bränd i ungn och ned sänkt i jorden och blir maskmat sen maskskit. END OF STORY.

Jag undrar just vem som predikar..

Henken skrev:
2306670 Är inte allt det där Nya Testamentet? I det gamla står det (enligt hörsägen) inget om Jesus som Guds son. Är inte skillnaden på Islam & Kristendom, nya & gamla testamentet?
Vad jag förståt är det mellan judar och kristna men allt ihop är ju lika löjligt.

Komiskt, hyllar man asagudar blir man inlåst och kallad nazist. Men om man går och predikar om jesus så får du komma till skolor och föreläsa.
Vi hade två gubbar som kom och delade ut biblar och predikade i skolan på år engelsk lektion(!). Och när jag sa att det va slöseri att ge mig en bibel blev läraren skit sur på mig och de blev ett jävla sto hej... så mycket för fri tro..

Rikard skrev:
2306688 Jag undrar just vem som predikar..
Båda men jag påpekar inte någon tro utan fysiska fakta men du får tro på vad du vill men du behöver inte dela med dig. Jag vet att jag inte behöver läsa tråden om jag inte vill men jag tycker ändå du går förlångt.

Rikard skrev:
2306469 Säg inte nej pga av okunskap!
Nä religion vill jag inte ha, kristen tro är relation med levande Gud.

Vill du inte veta vad du hamnar när du dör? Tror du på Jesus så har du evigt liv. Valet är ditt Jesus har gjort det möjligt för dig. Allt är fullbordat!
Det finns räddning och liv i namnet Jesus! Det är Guds gåva till dig och inget du kan förtjäna eller vinna på något annat sätt. Se till att du har det rätt ställt med Gud så att du vet var du kommer att spendera evigheten, vad kan vara viktigare??
Varför svarar alla?

detta är ju UPPENBART en Flejm.. Eller?! :confused:

:rofl :rofl :hihi :lol

Henken skrev:
2306670 Är inte allt det där Nya Testamentet? I det gamla står det (enligt hörsägen) inget om Jesus som Guds son. Är inte skillnaden på Islam & Kristendom, nya & gamla testamentet?

Hej!

Gamla testamentet talar om ett nytt förbund (testamente betyder förbund), om en kommande Messias (Messias betyder den smorde, Kristus på grekiska, beteckning på en konung). GT är fullt med profetior som uppfylls i personen Jesus från Nasaret. GT gällde fram till Jesus då han instiftade det nya förbundet genom hans blod.

Kristendom fullbordar GT (Judendomens fortsättning och fullbordning)

Isalm uppstod på 600-talet e.Kr. då Mohammed fick besök av någon ängel som sa sig komma med sanningen..

Oddjob skrev:
2306697 Varför svarar alla?

detta är ju UPPENBART en Flejm.. Eller?! :confused:

:rofl :rofl :hihi :lol
Funderade på det men vetefan... Skit samma kan ändå inte gå och lägga mig förens om 5 minuter..

prulle skrev:
2306691 Vad jag förståt är det mellan judar och kristna men allt ihop är ju lika löjligt.

Komiskt, hyllar man asagudar blir man inlåst och kallad nazist. Men om man går och predikar om jesus så får du komma till skolor och föreläsa.
Vi hade två gubbar som kom och delade ut biblar och predikade i skolan på år engelsk lektion(!). Och när jag sa att det va slöseri att ge mig en bibel blev läraren skit sur på mig och de blev ett jävla sto hej... så mycket för fri tro..

Båda men jag påpekar inte någon tro utan fysiska fakta men du får tro på vad du vill men du behöver inte dela med dig. Jag vet att jag inte behöver läsa tråden om jag inte vill men jag tycker ändå du går förlångt.

Är det fysiska fakta att det inte finns något liv efter den fysiska (första döden)?

Det är din tro, kristen tro säger att människa består av ande, själ och kropp, inte bara kropp...

Rikard skrev:
2306709 Är det fysiska fakta att det inte finns något liv efter den fysiska (första döden)?

Det är din tro, kristen tro säger att människa består av ande, själ och kropp, inte bara kropp...
Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)

Rikard skrev:
2306709 Är det fysiska fakta att det inte finns något liv efter den fysiska (första döden)?

Kan du vara snäll och definera ordet ande och själ. Kropp vet jag redan vad det är, men ande och själ är lite luddigt.

prulle skrev:
2306722 Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)
Ja men då går sjäääääleeeen vidare

din kropp dör (första döden) men DU går vidare

*hokus pokus*

Så säger man, "vad är sjäälen då?"
- ja det kan vi inte bevisa,
vi har heller inte sett det och vi har heller inga bevis för det.

:rolleyes:

Paradoxy skrev:
2306729 Kan du vara snäll och definera ordet ande och själ. Kropp vet jag redan vad det är, men ande och själ är lite luddigt.
Jag vill också höra den förklaringen :D

Paradoxy skrev:
2306729 Kan du vara snäll och definera ordet ande och själ. Kropp vet jag redan vad det är, men ande och själ är lite luddigt.
tomat jucie och vita bönor.

En sak är säkert livet är för kort för att diskutera med en flaim mitt i natten när datorn är klar med komprimeringen så, god natt oh heliga prellen ha det trevligt. Och sätt gärna bibeln å tvären.
Kan sätta en hundring på att jag bruttit mot alla döds synderna. (på något sätt lär ju alla ha gjort det) Fast jag kan dom inte änns för det intreserar mig inte ett skvatt.

Last edited:
prulle skrev:
2306722 Nej men det är fyfsiska fakta att du blir mask mat och att dom elektroniska pulser vi kallar liv upphör (rätt logiskt va?)

Absolut alla kommer vi dö en gång (om inte Jesus hinner komma tillbaka innan det blir..)

Det var ditt lilla tillägg End of story som inte finns några bevis för,snarare tvärt om, från människor som dött och vaktnat upp igen!

Back