theOLDgaylord
Ny medlem
prulle skrev:2306733tomat jucie och vita bönor.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
prulle skrev:2306733tomat jucie och vita bönor.
Varför har Jesus inte kommit tillbaka då?Rikard skrev:2306735Absolut alla kommer vi dö en gång (om inte Jesus hinner komma tillbaka innan det blir..)
Det var ditt lilla tillägg End of story som inte finns några bevis för,snarare tvärt om, från människor som dött och vaktnat upp igen!
I mumindalen.Paradoxy skrev:2306738I köttgrottan![]()
Oddjob skrev:2306740Varför har Jesus inte kommit tillbaka då?![]()
Och säg ett enda bevisbart fall där en person har varit död längre än vad hjärnan klarar utan syre (några minuter)
och sen börjat leva igen.
Första gången jag håller med en pundare! Nitrogen for president.Nitrogen skrev:2306736Rikard, ta ditt mumbo jumbo och stoppa det långt upp där solen inte skiner.
Amen!
Vote for Nitro, gratis fix på tjöpet.prulle skrev:2306743Första gången jag håller med en pundare! Nitrogen for president.
prulle skrev:2306743Första gången jag håller med en pundare! Nitrogen for president.
Snälla få inte tråden låst, jag vill se hans svar.Nitrogen skrev:2306746Vote for Nitro, gratis fix på tjöpet.
Ahmäh, det var han som börjadeOddjob skrev:2306747Snälla få inte tråden låst, jag vill se hans svar.
Fattar inte riktigt hur det skulle låsa tråden.Oddjob skrev:2306747Snälla få inte tråden låst, jag vill se hans svar.
Oddjob skrev:2306732Ja men då går sjäääääleeeen vidare
din kropp dör (första döden) men DU går vidare
*hokus pokus*
Så säger man, "vad är sjäälen då?"
- ja det kan vi inte bevisa,
vi har heller inte sett det och vi har heller inga bevis för det.
Jag vill också höra den förklaringen![]()
Rikard skrev:2306763Jag kan försöka förklara kortfattat. Nya testamentet tar upp människan som ande, själ och kropp, ibland bara som kropp och själ. Anden kommunicerar med Gud (andevärlden,övernaturligt naturligt). Själen kan man säga är "jaget" mina känslor, kroppen är kroppen. Det är dock viktigt att inte separera dessa tre, för människan är ett. Tex så är kroppen Guds (den helige Andens) tempel och lika heligt som anden. Folkbibelns översättning har Guds Ande med stort A och vår ande med litet a för att man lättare ska förstå. Enligt Bibeln och kristen tro så är människan skapad till Guds avbild att vara lika henne, allså har vi vår sanna identitet i Guds Ande och vår ande, vå själiska identitet är skadad genom vår synd. Bibeln tar upp att det finns en kamp i människan mot att göra Guds vilja (det goda/rätta) och att inte göra det, när det talas om köttet och Anden, här kan köttet betecknas som själens onda (svaga) sida. Det är en liten förklaring i alla fall.
När det gäller hurvida livet förtsätter efter döden så talas det både om att vi dör och kommer att uppstå vid Jesus återkomst/dommedagen (dock inte klar om det är själen/anden eller om det är kroppen också. Det eviga livet, livet efter den fysiska (första döden) så kommer vi få en ny kropp och vara utan synd, sjukdom eller någon brist och leva med Gud så som det var tänkt från början (innan våra förfäder Adam och Eva avföll från Gud). Bibeln talar också om att vissa tyvärr kommer att dö två gånger.
gaylord skrev:2306766![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Rikard skrev:2306763*massa text*
Du har nog rätt, Jesusdravlet förlänger mitt liv.Rikard skrev:2306763Jag kan försöka förklara kortfattat. Nya testamentet tar upp människan som ande, själ och kropp, ibland bara som kropp .................................................................. massa text................................... så kommer vi få an våra förfäder Adam och Eva avföll från Gud). Bibeln talar också om att vissa tyvärr kommer att dö två gånger.
Finns en bra snapps visa som går typ lika dant. armen och bliken i skyn förenad mot vårt mål nåntingbål skål. eller nått, låter typ lika troligt.prulle skrev:2306774Fan måste va fullt av skyskraper i himmelen om så där 30 miljarder mäniskor förlåt andar ska få plats..
Paradoxy skrev:2306768Är du dum i huvet eller flame?
, e du gay lr
![]()
Paradoxy skrev:2306768Är du dum i huvet eller flame?
Jag fattade mest det sista. Allt annat var rörigt
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |