Om jorden bestod av 100 personer...

Rikard skrev:
2306552 Johannesevangeliet 3:15 och framåt några verser:...var och en som tror på honom skall ha evigt liv.
Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
Joh 3:17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom.
Joh 3:18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.
Joh 3:19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.
Joh 3:20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas.

Det finns frälsning/räddning i namnet Jesus, vilka som har Jesus i hjärtat är inte upp tillmig att dömma! Det är Jesus som är världens domare och som alla människor skall stå inför en dag.

osså undrar vi varför planeten ser ut som den gör, herrejävlar, tror du verkligen på allt skit som som har satts på pränt. satan :tummenupp

2006? :7peta

Men som sagt. Tro precis vad du vill så länge du utövar din tro utan att det går ut över andra.
Vilket det verkligen börjar göra nu;)

X-up skrev:
2306461 All religion är av ondo. Jag tror på gud, men inte kyrkan & religionen.
Jag tror inte på något annat än att varje person är ansvarig för sig själva.
Men kyrkan kan genom hjälpa eftersom fler tror på gud än regeringen i länder med hög fattigdom så har dom mer makt att organisera allt. Så att folk hjälps åt. Men för det krävs en bra ledare med andra ord har det inte ett piss med religon att göra men de går att "utnyttja" deras tro på gud till att fixa så det fungerar för dom. Det är i som någon saga jag fick höra när ag va liten om en pojke som fick en magisk sten av sin far och i slutet berättade fadern att det bara va en vanlig sten men den hade gjort att pojken trode det skulle gå.

ucsh jag diskuterar religon.. bäst att gå lägga mig.

prulle skrev:
2306533 Så bra både obehaglig, drog liberal och predikande. Ut med paket.

Vill du veta vad som händer när du dör om du är kristen? Du blir bränd i ungn och ned sänkt i jorden och blir maskmat sen maskskit. END OF STORY.

Ja, kanske lite tuff, men så är det enligt Jesus. Jesus kom för att rädda den som vill bli räddad.
Jesus var obehaglig, så obehaglig att de ville döda honom sa att de kunde fortsätta liv utan tanke på Guds vilja..

Rikard skrev:
2306552
Det finns frälsning/räddning i namnet Jesus, vilka som har Jesus i hjärtat är inte upp tillmig att dömma! Det är Jesus som är världens domare och som alla människor skall stå inför en dag.

Ok, fast Jehovas säger att det är kört & eldsjön direkt för alla som inte är Jehovas. Nåväl, de är väl bara missunsamma! Enligt Islam så är väl Jesus en profet & inte guds barn eller hur?

Inte kan en profet ta på sig rollen som domare? Den helige ande har de förkastat helt om jag inte har helt,helt fel.

Rikard skrev:
2306552 Johannesevangeliet 3:15 och framåt några verser:...var och en som tror på honom skall ha evigt liv.
Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
Joh 3:17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom.
Joh 3:18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.
Joh 3:19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.
Joh 3:20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas.

Okej. Är det någon mer sagobok du tror på?

Henken skrev:
2306528 Jag har hört nåt om Kristet & inspelat material, typ filmliknande som de gjort själva. Ska vara riktigt stört men jag hittar inget. Nåt du sett?

Nej, det har jag verkligen missat låter det som!

Sug & Fräls!

Rash skrev:
2306570 2006? :7peta

Men som sagt. Tro precis vad du vill så länge du utövar din tro utan att det går ut över andra.
Vilket det verkligen börjar göra nu;)

Du utövar din tro oxå...

Rikard skrev:
2306578 Ja, kanske lite tuff, men så är det enligt Jesus. Jesus kom för att rädda den som vill bli räddad.
Jesus var obehaglig, så obehaglig att de ville döda honom sa att de kunde fortsätta liv utan tanke på Guds vilja..

kan han komma å rädda mig NU från dig! satan :D

Rikard skrev:
2306578 Ja, kanske lite tuff, men så är det enligt Jesus. Jesus kom för att rädda den som vill bli räddad.

Mmmm, för Jesus hade ju fått en uppenbarelse :rolleyes: Det måste ju vart en övermäktig ande som snackat med honom.. Hmm, rökte Jesus hasch kanske?

Fast nu börjar jag mest tro att Rikard mest försöker att skapa reaktioner..

Rash skrev:
2306589 Mmmm, för Jesus hade ju fått en uppenbarelse :rolleyes: Det måste ju vart en övermäktig ande som snackat med honom.. Hmm, rökte Jesus hasch kanske?

Fast nu börjar jag mest tro att Rikard mest försöker att skapa reaktioner..

jag me! SATAN :D , men han reagerar inte :D

prulle skrev:
2306572 Jag tror inte på något annat än att varje person är ansvarig för sig själva.
Men kyrkan kan genom hjälpa eftersom fler tror på gud än regeringen i länder med hög fattigdom så har dom mer makt att organisera allt. Så att folk hjälps åt. Men för det krävs en bra ledare med andra ord har det inte ett piss med religon att göra men de går att "utnyttja" deras tro på gud till att fixa så det fungerar för dom. Det är i som någon saga jag fick höra när ag va liten om en pojke som fick en magisk sten av sin far och i slutet berättade fadern att det bara va en vanlig sten men den hade gjort att pojken trode det skulle gå.

ucsh jag diskuterar religon.. bäst att gå lägga mig.

Absolut du är helt ansvarig inför Gud, det är just därför Jesus betalade din skuld på Golgata kors, så att du kan gå fri! Du kan inte betala/göra rätt för dig, det kan endast bli dig givet genom tro på Jesus, Thats the deal!

Last edited:
Rikard skrev:
2306598 Absolut du är helt ansvarig inför Gud, det är just därför Jesus betalade ditt pris på Golgata kors, så att du kan gå fri! Du kan inte betala/göra rätt för dig, det kan endast bli dig givet genom tro på Jesus, Thats the deal!

vilken jävla tur att man har gått ur kyrkan, betala såna :tomten som dig rikard, bums i kojan nu ghod damned it, just det höll på å glömma: SATAN

gaylord skrev:
2306605 vilken jävla tur att man har gått ur kyrkan, betala såna :tomten som dig rikard, bums i kojan nu ghod damned it, just det höll på å glömma: SATAN

Tack för dina inlägg!

/Rikard

Rikard skrev:
2306610 Tack för dina inlägg!

/Rikard

Se....vad var det jag sa, det blir ju bara ändlösa diskussioner som slutar i hårda ord. Eller kolla vad som händer i Jesus hemland just nu, är väl i princip fullskaligt krig där snart. Allt för att folk inte kan komma överens om tron.

Låt var man tro på det den vill & krama varandra, sedan kör vi hoj i stället! :tummenupp

Rikard skrev:
2306598 Absolut du är helt ansvarig inför Gud, det är just därför Jesus betalade din skuld på Golgata kors, så att du kan gå fri! Du kan inte betala/göra rätt för dig, det kan endast bli dig givet genom tro på Jesus, Thats the deal!
Far åt helvete din dumma satan det finns ingen jävla gud den ända du kan skylla på är dig själv! Och det fans garanterat ingen jesus i den bemärkelse du mennar. Kalla mig oupplyst om du vill men för mig får du gär na belyssa mig med din frånvaro..

Säger som einstain det finns bara två saker som är obegränsade. Rymden och mäniskornas dummhet, fast rymden är jag lite osäker på...

X-up skrev:
2306623 Se....vad var det jag sa, det blir ju bara ändlösa diskussioner som slutar i hårda ord. Eller kolla vad som händer i Jesus hemland just nu, är väl i princip fullskaligt krig där snart. Allt för att folk inte kan komma överens om tron.

Låt var man tro på det den vill & krama varandra, sedan kör vi hoj i stället! :tummenupp
Bra kan dom inte bomba bort hela skiten så försvinner högsättet för två religoner..

okej jag ska tänka mer på språket..

prulle skrev:
2306626 Far åt helvete din dumma satan det finns ingen jävla gud den ända du kan skylla på är dig själv! Och det fans garanterat ingen jesus i den bemärkelse du mennar. Kalla mig oupplyst om du vill men för mig får du gär na belyssa mig med din frånvaro..

Säger som einstain det finns bara två saker som är obegränsade. Rymden och mäniskornas dummhet, fast rymden är jag lite osäker på...

du skulle behöva lära dig å stava men jag håller med :tummenupp

Back