Oj då blev man 3500kr fattigare

Eller att dra bägge flärparna helt ner på ena sidan. :tummenupp

Har man dem hopdragna som vanligt, upp mot "toppen" på ryggan så blir minsta glipa ett luftfång och skiten kan plötsligt mer eller mindre explodera från lufttrycket inne i väskan... har jag hört. :näsblod

Därför jag brukar göra stora lufthål i botten av väskan så att det inte blir något övertryck :tummenupp :näsblod

• Gilla
Reaktioner: ft
Jag har sumpat en Canon ixus i 200+ men en hjälm! Du tar helt enkelt bombanfall till en helt ny nivå:D

Appropå "bombanfall" så serverar jag kanske ett ny rekordnotering.. För några år sedan släppte huvlåset i bakkanten på ett Eurostar UL-flygplan och då trillade en GPS och mitt IXUS kamerafodral ut om föll likt en bomblast ner från 1700m höjd, som tur var över ett obebott skogsområde. Hann liksom inte greppa de grejerna när jag fick fullt upp med att försöka rädda huven från att slitas loss :gnissla

Hål i botten skyddar väl bara mot undertryck :glömdet

Nej? Det gör att det finns öppningar i två ändar, så om man matar på med tryck i ena änden så pyser det ut i andra änden typ... Tänk ballong med ett hål i varje ände. ;) Det blir svårt att blåsa upp den om man inte håller för utblåset.

Appropå "bombanfall" så serverar jag kanske ett ny rekordnotering.. För några år sedan släppte huvlåset i bakkanten på ett Eurostar UL-flygplan och då trillade en GPS och mitt IXUS kamerafodral ut om föll likt en bomblast ner från 1700m höjd, som tur var över ett obebott skogsområde. Hann liksom inte greppa de grejerna när jag fick fullt upp med att försöka rädda huven från att slitas loss :gnissla

Äh, i min förra klubb lyckades vi langa ner hela huvar. Som sedan återfanns, oskadda. :tummenupp

Fånga inte fallande plastpåsar, vad ni än gör...

åh hade inte varit fel att haft den hjälmen nu när man tänke köra en runda i skogen hehe

Gick igenom mina gamla trådar och så kom jag in här. Hade nästan glömt bort hur mysslyckad jag tappade bort en av mina favorithjälmar

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026