Oj då blev man 3500kr fattigare

Är inte MC-relaterat men ändå relaterat till ämnet.

Jag tappade motorhuven på en gammal rostig 740 när jag brände hemåt på motorvägen mellan Arboga och Örebro. Den var helt enkelt så rostig i framkant att luften strömmade in under plåten och slet loss hela skiten. Själva underplåten med infästningar och allt satt kvar, men resten seglade som en frisbee över bilen och försvann ner i diket.
Bara ren jävla tur att jag inte hade någon bakom mig.

haha man kan väl säga att det var lite som böter :) Det var inte min hjälm heller ovan på allt så någon kan namnet på den sidan där de säljer massa hjälmar från tyskland eller england?

fc-moto.de (som han innan sa)
helmetcity.co.uk
ebay.co.uk

Kolla alla tre innan du köper :)

Var i Emmaboda på en utflykt över helgen och hälsa på en god vän varpå inget blev som man hade tänkt sig. En kort stund blev nattbesök, kort måltid blev familje fest osv.

tog med en extra hjälm i en väska för tänkte ge min goda vän sin första mctur men hon vågade inte riktigt och det var så mycket på tarpeten att det blev inte av.

Till det relevanta, fick du ligga och var det värt de 3500 kr för hjälmen? :tuttar

Frågan är vad du skulle med hjälmen till (Eftersom du åkte och letade..), den har studdsat i backen i 200.. Känns inte som en hjälm man tar på sig eller låter tjejen ha efter det :va

Till det relevanta, fick du ligga och var det värt de 3500 kr för hjälmen? :tuttar

Haha nä fick ändast ligga i kurvorna ditt o hem men det var en grym helg så Ja det var värt det :D. 3500kr är mycket pengar för mig men det kunde inte ta ner mitt goda humör :) Hon är lixom One of a kind tjej!

Frågan är vad du skulle med hjälmen till (Eftersom du åkte och letade..), den har studdsat i backen i 200.. Känns inte som en hjälm man tar på sig eller låter tjejen ha efter det :va

Nej skulle bara vara roligt att hänga upp den på väggen här hemma. :banana

Är inte MC-relaterat men ändå relaterat till ämnet.

Jag tappade motorhuven på en gammal rostig 740 när jag brände hemåt på motorvägen mellan Arboga och Örebro. Den var helt enkelt så rostig i framkant att luften strömmade in under plåten och slet loss hela skiten. Själva underplåten med infästningar och allt satt kvar, men resten seglade som en frisbee över bilen och försvann ner i diket.
Bara ren jävla tur att jag inte hade någon bakom mig.

Så du vek inte den över vindrutan då? En kompis lyckades med det också. huven var som formgjuten efter vindruta tak :gnissla

Last edited:
Har också tappat

Ingen som hittat ett chorizopaket och en ½liters cola på 45:an?
Jag blev av med middagen när jag körde till kinnekulle förra året...

Ryggsäcken hade öppnat sig i farten. Är bara glad att min systemkamera var kvar i väskan. Coop fanns ju i Hällekis, så nattkrubb fick man ändå.

Ett gem är fasen en billig få-med-sig-allting-hem-försäkring :tummenupp

fcmoto.de !?

Ska alltid bära med mig ett sådant i fortsättningen :). Gem have a thousand and one uses!

tack ska skicka sidan till hjälmnens ägare så han kan peka ut det han vill ha :hjälm

Sumpade själv min mobiltelefon på E4an mellan Solna påfarten och Segeltorps avfarten förra sommaren ur en öppen ficka i jackan ... lite surt då jag tyckte bra om den telefonen.
Tur att man nån tag innan gjort backup på telefonen :)

Sumpade själv min mobiltelefon på E4an mellan Solna påfarten och Segeltorps avfarten förra sommaren ur en öppen ficka i jackan ... lite surt då jag tyckte bra om den telefonen.
Tur att man nån tag innan gjort backup på telefonen :)

Dragkedjan på minna byxor har öppnat sig ibland så det har varit lite kallsvetigt när man har känt om allt är kvar i fickorna.

Ja förfan gjorde nästan exakt samma sak förra veckan.

Fick hem en sprillans Shoei X-spirit 2 från helmetcity.

Tänker att den här hjälmen kan man ju vara rädd om ett tag så den inte får fula märken i onödan.

Så när jag kör till jobbet lägger jag den medföljande hjälmpåsen i ryggsäckens toppficka.

När jag kommer fram till jobbet har toppfickan öppnat sig och hjälmpåsen är borta.

Fy fan vad surt. Nu måste jag använda en gammal ful blekt shoei hjälmpåse till den nya fina hjälmen.

undrar om inte jag skulle trivas på en Z1000, lät roligt det där :D

Andrahandsvärdet för en beghjälm till ragget är nära nog noll. De 3500 förlorade du redan vid köpet. Men visst är du en kruka kort nu.

Andrahandsvärdet för en beghjälm till ragget är nära nog noll. De 3500 förlorade du redan vid köpet. Men visst är du en kruka kort nu.

Jo det är helt klart sant men när det inte är ens egna hjälm som blev KIA så får man stå sitt kasst tyvärr :huvet

undrar om inte jag skulle trivas på en Z1000, lät roligt det där :D

Det tror jag säkert du gör:yoparty. Lite blåsigt bara när man passerar de lagliga spärrana, och ännu värre när förståndet tittar bort :glömdet

Last edited:
Ett gem är fasen en billig få-med-sig-allting-hem-försäkring :tummenupp

Eller att dra bägge flärparna helt ner på ena sidan. :tummenupp

Har man dem hopdragna som vanligt, upp mot "toppen" på ryggan så blir minsta glipa ett luftfång och skiten kan plötsligt mer eller mindre explodera från lufttrycket inne i väskan... har jag hört. :näsblod

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026