Oj då blev man 3500kr fattigare

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Var i Emmaboda på en utflykt över helgen och hälsa på en god vän varpå inget blev som man hade tänkt sig. En kort stund blev nattbesök, kort måltid blev familje fest osv.

tog med en extra hjälm i en väska för tänkte ge min goda vän sin första mctur men hon vågade inte riktigt och det var så mycket på tarpeten att det blev inte av.

Bara för att inget gick som det skulle så gick allt kanon... Tills jag skulle köra hem.

Sömnbirst och fylld med en flottig kebebpizza till bredden hoppar jag upp på min tydligen knallgula pollen dränkta motorcykel som jag kunde ha svurit på var vit o nytvättad dagen innan. Slingrar mig hemmåt längs thingsryd, ryd, härradsbäck och älmhult.

När jag kommer ut vid stoppet efter varit en runda inom älmhult så var jag så sjukt trött att ögonen stod i kors. slänger ett öga i backspeglen och där står en saab med tjolar o plast som ivrigt vill dra om mig på rakan :gnissla har en bil med släp framför som kryper ut först på väg 23. jag väntar tålmodigt på dubbelfiligt och saaben ligger 2 meter bakom i en låg växel. Själv ligger jag i 4 och luffar.

Då går startskottet och jag vrider på rullen och går om. då ser jag att Saab jävlen tar in på mig. Tänkte ante mig att de hade varit på turbosnurran och skruvat! Så jag lägger ner i 3 och tillintegör saaben :arsele sen när jag hade fått lite varv på 4 med så var han redan en prick på backspeglen.

Det blir enfiligt igen och bilen kommer ikapp så det blir samma vissa igen. jag släpper upp honom jämnsidis och leker med honom när han går på fullvarv. närmar mig 200sträcket och tänker nä nu får leken vara slut och lägger mig över tanken och drar på en sista gång.

Då händer det :gnissla märker någon stans bak i huvudet hur väskan blir lätt vid 220. kommer ner till normala hastigheter så tänkte jag nä nu får jag uppföra mig med tät följt fan va väskan är lätt. känner med handen. VAR ÄR HJÄLMEN!

Tog en stund innan jag kunde vända pga mitträcket. Tänkte nu sitter väl den i vindrutan på någon 2 meters schwarzenegger :död Men körde där fram o tillbaka i 30 min och den var helt borta tur det kanske men skulle ändå viljat hitta den.

Det fick bli dagens läxa :( Lev o lär!
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Detta händer inte var dag (tack o lov) så tänkte att man får dela med sig :)
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
:mattias

BROTT MOT TRAFIKFÖRORDNINGEN (1998:1276)

110* Medfört last på otillåtet sätt
Anm: Last medförd på sådant sätt att den kan utgöra fara för
person/orsaka skada på egendom/släpa efter eller falla av
fordonet/orsaka störande dammbildning eller liknande/försvåra
körningen av fordonet/framkalla onödigt buller.

A* motordrivet fordon utom moped klass II (gäller även tillkopplat släpfordon/efterfordon som dras av sådant fordon)

  • 1500:-

http://www.polisen.se/PageFiles/10344/Trafikforordningen_kod_001_183_juli_2007[1].pdf
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
:mattias

BROTT MOT TRAFIKFÖRORDNINGEN (1998:1276)

110* Medfört last på otillåtet sätt
Anm: Last medförd på sådant sätt att den kan utgöra fara för
person/orsaka skada på egendom/släpa efter eller falla av
fordonet/orsaka störande dammbildning eller liknande/försvåra
körningen av fordonet/framkalla onödigt buller.

A* motordrivet fordon utom moped klass II (gäller även tillkopplat släpfordon/efterfordon som dras av sådant fordon)

  • 1500:-

http://www.polisen.se/PageFiles/10344/Trafikforordningen_kod_001_183_juli_2007[1].pdf

Jo jag är rätt medveten om det och man lär ju sig av sinna misstag. jag är rätt glad att det bara var hjälmen som fick lida av detta och min plånbok.

Men denna helgen har varit allt annat än normal från början till slut.

Om jag hittar bevismatrialet så ska jag lägga upp en bild :D
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag har sumpat en Canon ixus i 200+ men en hjälm! Du tar helt enkelt bombanfall till en helt ny nivå:D
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Var det kanske en röd Saab Aero med blanka fälgar? :)

Nej den var silvrig med lite lätt dekaltrim :)

Nej nej nej du har ju "missuppfittat" alltihop - SAAB:en försökte ju bara hinna upp dig för dom ville tala om för dig att du hade tappat hjälmen :D

Tänkte det också men han låg till vänster om mig när det hände så jag undra om han hant uppfatta det. allt gick ju rätt fort. han gjorde iaf inga singaler ifrån sig eller så
 
Last edited:

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Gjort samma sak med ett mc-lås, gick ej att hitta det heller! Dock inte 3500kr men surt ändå när jag inte kunde låsa hojen på kvällen...
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har tappat plånboken 2 ggr. ur ryggsäck hoppas att inte göra det en tredje gång. Trodde också att det var böter du fått :D
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
haha man kan väl säga att det var lite som böter :) Det var inte min hjälm heller ovan på allt så kan någon kan namnet på den sidan där de säljer massa hjälmar från tyskland eller england?
 
Last edited:
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top