Officiella hojvals-tråden, the one and ONLY

Bör tilläggas på TZR modell gammal att Bromsarna helt klart är ett minus! dom e fan obefintliga.
 
Bör tilläggas på TZR modell gammal att Bromsarna helt klart är ett minus! dom e fan obefintliga.

Bak, fram går om man inte är för svag i nyporna. Men å andra sidan så är trumma alltid värdelöst. Kör du där det är mycket backar och inte gillar att motorbromsa har du knappt bakbroms efter ett par mil.
 
Fan va bra tråd du har skapat prulle mkt smart av dig =)

Får la skriva lite saker om min gasgas då:

GasGas ec (sm) -05

:)
+ öhlinsdämpare bak och Marzocchi
+ Nissin bromsar fram/bak
+ hydraliskkoppling vilket är fulltsändigt underbart
+ fin att titta på
+ 38 mm Keihin förgasare
+ ovanlig
+ bra gasrespons samt as bra snabbgas
+ rymlig tank på 9,5 vilket är bra för vara enduro
+ 101 kg torrvikt
+ kromad ljuddämpare, krök och sving
+ bra med effekt 34,6 på bahjulet bänkat i en bike tidning dock en 07 men jag har nog ungefär samma effekt
+ lätt att strypa av
+ samma ram och sving som på 450in så den lär ju inte gå sönder direkt :D
+ Digitalmätare, som har tripp mätare, klocka, total sträcka och den aktuella hastigheten kan den oxå visa ^^ ;)
:(
- ca 65 000 kr i inköp
- kolv kostar 1150 men har inte titta så mkt på det än
- har inte gjort någon serriös mätning än men den lär dra för mkt bensin
- Hebo moppefucko dekaler medmera orginal :mad:
- Kan tänka mig att detta inte är en bekväm hoj för långa sträcko

Gasgas ec är ju en ren racer hoj med blinkers och reggskylt så den har ju mkt bra komponenter och tekniskdato. Den är as go att köra och sm är ju fan ett måste om ni frågar mig.

:fakta
Fakta på Engelska
Engine
Cylinder size 124 c.c.
Type Two-stroke engine with direct reed intake and exhaust (power) valve.
Number of cylinders One.
Cooling system Liquid.
Bore x stroke 54 x 54,5 mm.
Carburettor Keihin PWK* 38mm.
Ignition Kokusan* digital CDI Multispark.
Clustch Hydraulic multidisc in oil bath.
Gearbox 6 speeds.
Transmission Primary gearing, secondary chain.
Clutch and gear lubrication 750 cc. API SF o SG 10W30 oil type.
Grease Mixture.
Frame
Frame Deltabox* type, made of rectangularsection chromoly tube.
Front suspension Marzocchi* inverted fork diam. 45 mm., travel 295 mm.
Öhlins* inverted fork, travel 295 mm.
Rear suspension Aluminium swingarm. Progressive system with Öhlins* shock absorber, 310 mm. travel.
Front brake 260 mm. disc brake, Nissin* brake pump and Nissin* double-piston caliper.
Rear brake 220 mm. disc brake, Nissin* brake pump and Nissin* simple-piston caliper.
Rims Rims D.I.D.* Type U.
Front tyre 90 x 90 - 21".
Rear tyre 140 x 80 - 18".
Grip starter Domino*.
Kick starter Forged aluminium..
Brake and change pedal Forged aluminium with flexible tip.


Size
Wheelbase 1.476 mm / 59.04".
Height seat 940 mm / 23.50".
Fuel tank capacity 9,5 liters / 2.47 gallons.
Mass 101 Kg / 222.2 lb.

Är det nått du vill lägga till Nicco så pm:A mig så kan jag ändra lite eller så skriver du bara själv:tungan . Du kanske har lite andra åsikter eftersom du kört mkt mer med din och din är helt avstrypt och det är inte min :huvet

Några bilder:
 

Bifogat

  • garag2e.php.jpg
    garag2e.php.jpg
    94.4 KB · Visningar: 68
  • garage2.php.jpg
    garage2.php.jpg
    98.5 KB · Visningar: 70
  • garage.php.jpg
    garage.php.jpg
    131.7 KB · Visningar: 113
Last edited:
Bak, fram går om man inte är för svag i nyporna. Men å andra sidan så är trumma alltid värdelöst. Kör du där det är mycket backar och inte gillar att motorbromsa har du knappt bakbroms efter ett par mil.

kunde trycka in frambromsen ända till styret på min, ändå tog det inge vidare i 120+. gick inte och göra bournout heller, för de bara rulla framåt.

:D
 
Precis, Rosen kan rensa lite inlägg och sen göra det till en Sticky, så slipper vi dessa trådar..
ja det tycker jag verkligen han ska göra. kommer fan en ny tråd varje vecka om vilken hoj ska JAG köpa eftersom jag inte har någon egen vilja och inte fattar hur man söker.:tuttar

kunde trycka in frambromsen ända till styret på min, ändå tog det inge vidare i 120+. gick inte och göra bournout heller, för de bara rulla framåt.

:D

hahah låter som min moppe som har fått luft i systemet till frambromsen ;)
 
Last edited:
Lite mer info om TZR 125 då

TZR125 2RK mar 87 - mar 89
TZR125 3PC1 mar 89 - feb 90
TZR125 3PC2 feb 90 - dec 90
TZR125 3PC3 jan 91 - aug 93

Tror det här gäller england, eftersom min 87a är en 2RH men är identisk med 2RK bortsett från att 2RK ska ha låst YPVS för de engelska reglerna (9kW).

2RK, 3PC1 ... 3PC2, 3PC3

Längd: 2020mm ..... 2025mm
Bredd: 695mm ..... 695mm
Höjd: 1005mm ..... 1005mm
Sitthöjd: 760mm ..... 765mm
Hjulbas: 1340mm ..... 1340mm
Markfrigång: 135mm ..... 140mm
Vikt*: 120kg ..... 121kg

*Vet inte om det är torr eller blöt.

Tydligen kom hydralisk broms bak med 3PC2.


Min personliga åsikt om TZR 125 -87 kanske inte stämmer på dem i allmänhet eftersom jag verkat få två st extremt rapplande exemplar som pendlar in och ut ur garaget mest hela tiden. Men det lilla jag hunnit uppleva av den då den faktiskt fungerar är faktiskt jäkligt positivt. Är hur stadig som helst och lyder minsta vink. Var cm ifrån att lägga kåpan i backen under en panikgir men den var lika pålitlig och "snäll" i beteendet som vanligt. Har iofs inte provkört annat än gamla nsr en mörk kväll på en grusväg jag inte kunde. Så har inte så mycket att jämföra med. Så rätt inställd är de inte så jäkla dåliga och med tanke på att jag fått två st för 15k (är väl uppe i 17-18k om man räknar med delar nu, men jag har haft extrem otur) så ska man väl inte direkt klaga.
 
3025831 Ja jag har endurobromsarna :P sm har samma som mig bak men brembo 4kolvs fram med 300 mm skiva :P
Jaha jag tänkte fel. Trodde du menade när du skrev att du skrev för båda. Men nu såg jag att det var (sm) och inte /sm. Nu är jag med. :tummenupp
 
nu börjar det komma så många "vilken 125:a ska jag ha"- trådar så nu lyfter jag den här!
 
Mellan 30 och 90 tusen broende på årsmodell och vilket sm kit det är.

Det är en vanlig ktm 125 exc som har pimpats med sm kit.

Bra att du tog det i en gammal tråd :)
 

om du är sugen på en ktm exc 125 sm så ska min polare sälja sin -03 typ nu om nån månad.. mkt fin, helt svart me helt nypulverlackad svart ram osv.. :tummenupp
 
har du bild på den verkar fin:tuttar den som jag visade på bild verkade ha ett bra sm-kitt såg det ut som för den va jävligt fräch och het:tummenupp
 
dock hojen nedplockad för stunden för vinterputs osv =).. men jag kan posta en gammal bild. oså postar jag en bild på min gamla ktm exc 125, som var väldigt fin :tummenupp
 

Bifogat

  • min o hedis.jpg
    min o hedis.jpg
    113.6 KB · Visningar: 119
  • DSC02760.JPG
    DSC02760.JPG
    139.1 KB · Visningar: 105
båda var fina men oranga var finast tyckte jag var det den som skulle vara tillsalu?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top