Officiella hojvals-tråden, the one and ONLY

Suzuki RG Gamma 85-88

Mått och Vikt
Total Längd........2 030 mm
Total bred..........655 mm
Total höjd..........1 165 mm
Hjulbas..............1 310 mm
Tomvikt..............95 kg

Motor
Typ................................Tvåtakt, Vattenkyld
Insugningssystem.............Kolv och bladventil
Cylinderantal...................1
Cylindervolym..................123 cm³
Startsystem....................Kick

Annat
Koppeling.......................Våt flerskivigtyp
Växellåda.......................6-växlad med konstant ingrepp
Frambroms.....................Skivbroms
Bakbroms.......................Trumbroms
Bränsletank ink. reserv.....13,0 L

Reflektioner

Mycket pålitilg hoj med förutsättningen att den har blivit omvårdad med kärlek. Finns fortfarande stort utbud av reservdelar och även mycket begagnat. Billig att köpa och billig försäkring. Perfekt hoj att börja med innan man byter upp sig.

Mer Info
http://www.suzukicycles.org/RG-series/RG125-Gamma.shtml
 
Last edited:
är det någon som vet var man kan köpa supermotard fälgar? såna feta som var på den ktm:en som jag visade:tuttar
 
Suzuki RG 125 F

Fördelar:

*TVÅTAKT!
*grymt före sin ålder
*den värsta lätta mc:n man kan få innom prisklassen
*effekten (samma cylinder som på rs)
*bromsar - stor helflytande skiva fram, skiva bak
*relativt ovanlig modell

Nackdelar:

*Ingen mc för dig som inte är motorintresserad och gllar att mecka
*vibrationer, som på alla tvåtaktare (höll på att skita i brallan första gången på effektbandet!)
*relativt svårt att få tag på delar då de flesta delar är till suzuki rg Gamma som kommer upp när man söker
 
Last edited:
Jag har hört en snarlik sak. Fast då var det inte cylindern utan hela motorn...

Dum fråga kanske, men vad skulle hindra suzukin från att ha rotaxmotor?

Sen finns det en på blocket som har avgasportar från RS och kolv med, enligt ägaren iaf...
 
Prilia!? Kan väl fan inte stämma?

Nu vet jag inte säkert med 125:an. men med RS250/RGV250 är det mycket som går att flytta immellan, om ite motorn är samma tom. Det sitter rotax motor i RGV, så värför skulle det inte kunna göra det i 125? (om jag inte är helt ut och cycklar då, har ju hänt förr...)
 
Låter lite otroligt bara... Man tycker att man skulle ha hört det förr annars???
Fast jag brukar ha fel också...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top