Officiella bilder: 2011 Kawasaki ZX-10R

hmmmm:va

Bifogat

• 2008 r6 4[1].jpg
    2008 r6 4[1].jpg
    194.3 KB · Visningar: 154
  • 1-Ninja-ZX-10R[2].jpg
    1-Ninja-ZX-10R[2].jpg
    86.9 KB · Visningar: 107
Man undrar ju vad för siffror, vikt - effekt osv den här har. Är något klarställt än?
Om den är starkare än BMWn kommer vi inte få veta förrän tidigast i vår när tidningarna har kört dem i bänk. Kawasaki hävdar säkert 200 hk, men det kan ju innebära allt från 175 till 200 på bakhjulet. BMWn hade 182 hk på bakhjulet tror jag. Klart Kawasakin har mer. Ska bli kul att se exakt hur stark den är! :banana

Jag tycker det är väldigt mycket "lika, exakt, rakt av, stöld, lånat design" från er nu, ingen av de liknelser ni gjort är ju särskilt nära.
Men på ett sett är det intressant, gemene man ser knappt skillnad på hojarna länge, snacka om utmaning för formgivare.

Om den är starkare än BMWn kommer vi inte få veta förrän tidigast i vår när tidningarna har kört dem i bänk. Kawasaki hävdar säkert 200 hk, men det kan ju innebära allt från 175 till 200 på bakhjulet. BMWn hade 182 hk på bakhjulet tror jag. Klart Kawasakin har mer. Ska bli kul att se exakt hur stark den är! :banana

Eller så matchar man? Man vet aldrig.

GSXR 1000 K9 har mindre effekt än K7-K8, så med andra ord vet man aldrig hur det blir egentligen :)

Nu är den inte så ful längre...

:tummenupp

Bifogat

• w608h405_00000340D36EEEE0.jpg
    w608h405_00000340D36EEEE0.jpg
    70.2 KB · Visningar: 2,421
Hmmm, en fundering. Om alla nya sporthojar var svarta och saknade dekaler, skulle man då kunna avgöra vilket fabrikat det var??

Jag har då f_n svårt att se skillnad... :squid

Hmmm, en fundering. Om alla nya sporthojar var svarta och saknade dekaler, skulle man då kunna avgöra vilket fabrikat det var??

Ändå kör du ju själv en "dussinhoj". Hur utmärker sig den mot övriga sporthojar från 2001 tills idag? Förmodligen inte alls.

Jag tycker Kawasaki:n är fetgrym. Sen låter den lika hårigt som en Ducati med lite finare ljuddämpare.

Code:
Ändå kör du ju själv en "dussinhoj". Hur utmärker sig den mot övriga sporthojar från 2001 tills idag? Förmodligen inte alls.

Nope, endas skillnaden är att fabrikörens namn står på tailen. F.ö är den helt svart :-) RF:en däremot stack ut!

Jag kan ha svårt att se skillnad när det sitter racekåpor på. Jag tycker att bakdelen säger mest om vad är för nått märke. Framifrån kan det vara hopplöst, undantaget Bladen.

Är det 200 seriösa och riktiga hästar så tror jag att det är dags för oss på kanten att hålla i hatten och betrakta skådespelet några år. Samt va noga med att kolla garantier och serviceintervaller vid nyköp ett tag framöver.

När gathojar närmar sig raceprestanda i motor så är det läge att bli nervös om man vill ha ett problemfritt ägande.

Edit:

Ska bli intressant om även Honda matchar upp, som alltid haft så bra garantier. OM de gör det, står de för samma garanti då?

Jag börjar fan bli sugen på att lära mig hantera effekt (leSkiGt). Men först ska jag åka 690 och lära mig svänga :näsblod

Last edited:
hmm

Maximum power 147.1kW {200.1PS} / 13,000 rpm
Maximum power with RAM Air 154.4kW {209.9PS}/ 13,000 rpm
Maximum torque 114.3 N•m {11.7kgf•m} / 11,500 rpm

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...