OCC... Suck.

Men hur mycket gör dom själva på hojarna?

Ram, nån skärm, svetsar på lite skräp för att göra ramen "personlig"...resten gör någon annan, eller är färdiga produkter dom köper.

Dom gör det väl antagligen för att tjäna pengar och även om dom köper färdiga ramar osv blir det mesta ganska one off ändå. Hur dyra skulle inte hojarna bli om dom skulle göra allt själv. Dessutom har dom väl en lite mer löpandeband produktion av OCC cyklar som inte är theme bikes. Sen att dom flesta är fula och smaklösa är väl en annan sak.

Är det inte gamla repriser ni sett? Tycker jag såg det där dragbike-avsnittet för flera år sedan.

Numera gör de även ramar och fälgar själva. Inte så mycket kvar då eller var ska man dra gränsen? Smida egna kedjor och vulka däck? :hihi

Det bästa var när dom startade en mc som gick dåligt i motorn och fick lov att ringa en mekaniker...

Nu får du tänka ett steg till.. Dom har köpt en helt ny motor som går dåligt klart dom ringer firman som har byggt motorn dom har antagligen garanti.

Sen vet inte jag vad det är för program ni kollar på för occ gör allt utan motor däck kädja som nån nämnde och lite andra små saker det finns väl inte så mycket mer man kan göra med hojen än dom gör eller?

igår var ett rätt kul avsnitt,gubben han hade sönder backen på sin hummer sen skulle han hoppa över en snövall,,hoppade de gjorde han men rätt upp i luften o
sen ner på nosen o landade nästan på taket hade han inte lyssnat på sin son för en gångs skull att han skulle ta på bältet så hade han gått rätt genom rutan,de avsnitten e kul där de hittar på skit o djävlas lite.

folk i denna tråden verkar va rätt grymma på o bygga eget, vad säga om att ni som är så stora i käften lägger lite vikt bakom era ord o slänger ihopa en hoj, bonuspoäng om ni får discovery att filma allt också, sen kan ni ju sno alla OCCs kunder och som bonus!

Se så sluta läs nu o börja bygga! Jag mfl kommer vänta spänt på ert bygge!

är det gnällsöndag idag. hur många av er har gjort större mods än att såga av stänkan och sätta dit miniblinkers. jag skulle vilja se er tv serie där ni bygger egna hojar. om det nu är så lätt varför gör inte fler samma sak.

gå och lägg er igen

Gå och lägg dig själv, du är ju den enda som gnäller. Proffsbyggare ska producera bättre än OCC gör, dom suger verkligen!

Nu får du tänka ett steg till.. Dom har köpt en helt ny motor som går dåligt klart dom ringer firman som har byggt motorn dom har antagligen garanti.

Sen vet inte jag vad det är för program ni kollar på för occ gör allt utan motor däck kädja som nån nämnde och lite andra små saker det finns väl inte så mycket mer man kan göra med hojen än dom gör eller?

Det var inte riktigt så det var men orkar inte förklara det mer ingående...

Dock så såg jag ett avsnitt där dom skulle bygga en hoj och det första "junior" gör är att ta fram fyra kataloger för vad han ska betälla...

Att dom sen råkar "göra" sina egna ramar och fälgar säger ju inte ett skit då det står ngn snubbe med en svetsjigg på ett industrigolv och bygger fyra varianter dag ut och dag in! Deras bågar har ju helt slutat vara originella då det bara är lack och lite yta som skiljer!

Om jag mot förmodan skulle få välja en custom skulle jag vilja ha en från Roland Sands eller Billy Zane för då kan du vara säker på att ingen har en likadan i annan färg!

Det var ett jä--a gnällande på OCC hur man än ser det har de lyckats bygga upp ett varumärke som princip alla vet var det är och dessutom lyckats tjäna rejält med stålar under tiden kom tiilbaks o förtsätt gnälla när ni kommit i närheten av det :gnällspikar

Om jag minns historiken rätt, så ville Discovery göra ett program om att renovera och bygga om en harley.
Killen som skulle göra jobbet visade sig vara extremt okunnig.
För att rädda programmet sökte de efter proffs som kunde ta på sig jobbet.
De flesta vågade inte ta på sig jobbet med den aktuella tidsramen.
Men OCC vågade.
Största behållningen med programmet blev beteendet hos hojbyggarna.
Därför blev det en serie.
OCC är inte de bästa hojbyggarna.
Stilen funkar inte i europa.
Men det är inte därför serien är en succé.

Jag uppskattar det inte alls.
Men jag förstår att andra gör det.

lite kuriosa är att i dagsläget så tjänar occ mer på merchandise än på att bygga hojar .. ramarna görs av en firma i kanada vid namn rollin thunder nu för tiden..

och som sagt. inte för att jag gillar occ . men över hälften av ni i tråden som gnäller har nog inte hållit i en kaptrissa , och jag skulle vilja se hur orginella ni är när ni spottat ur er ex antal hundra hojar.

sen har vi detta med kunder.. vad gäller temahojarna. så har alltid kunden en viss talan. ganska mycket till och med. dom har inte helt fria händer tyvärr..

och vad gäller deras kompetens är tyvärr inget vi kan sia om här. då det är ett tv-program som är vinklat för att visa det som produktionsbolaget vill att vi skall se och tycka. lite som robinsson och all annan skit.. dom som inte förstår det borde ta och slänga blåögona och komma in i matchen igen =)

Spyr ni inte på OCC snart? Finns ju 2-3 till lika kassa serier i samma kanal. Vad hände med gamla sköna Discovery där man kunde kolla på hajjar, elefanter och skön teknik?

Hit brukar jag skriva och klaga med jämna mellanrum:

DiscoveryWebForm@hecc.com

Man får faktiskt svar. Personligen känner jag mig nästan kränkt av de fruktansvärt dåliga jinglarna (medsammamanmedsammabasröstsompratar jättesnabbt).

Nu ska jag maila dom igen bara för det. Blir förbannad bara jag tänker på vilket skit det försöker mata mig med.

Hit brukar jag skriva och klaga med jämna mellanrum:

DiscoveryWebForm@hecc.com

Man får faktiskt svar. Personligen känner jag mig nästan kränkt av de fruktansvärt dåliga jinglarna (medsammamanmedsammabasröstsompratar jättesnabbt).

Nu ska jag maila dom igen bara för det. Blir förbannad bara jag tänker på vilket skit det försöker mata mig med.

Mest motbjudande på Discovery (som ändå är en kanal jag ofta gillar) tycker jag är den vidriga snubben i programmet om framtidens vapen.

Man kan lätt räkna att det tar ett år att bygga en hoj från katalog, kanske något snabbare i fall man väljer ett färdigt kitt.
Skall man bygga allt från ram, måste man förts o främst ha till gång till en mekaniskverkstad, sen bör man nog bygga med någon som gjort det tidigare eller ha många års erfarenhet från ombyggnationer och då räcker långt i från ett år. Det man inte ser på Tv är all planering som krävs, innan dom börjar har det lagts ner enormt massa arbete. Det finns bara några få personer i Sverige som klarar motsvarande en av dom är www.chopperworks.se

folk i denna tråden verkar va rätt grymma på o bygga eget, vad säga om att ni som är så stora i käften lägger lite vikt bakom era ord o slänger ihopa en hoj, bonuspoäng om ni får discovery att filma allt också, sen kan ni ju sno alla OCCs kunder och som bonus!

Se så sluta läs nu o börja bygga! Jag mfl kommer vänta spänt på ert bygge!

Helt rätt.
Det är samma sak med de som gnäller på Zlatan när han har en vanlig dag på jobbet.

Kan man inte spela fotboll bättre än Zlatan får man inte gnälla säga att han är dålig....eller:rolleyes:

Kanske. Men LA Ink? Vad har ett sånt program i en natur/teknikkanal att göra?

Ja det är också muppigt, en massa självcentrerade kunder och tatuerare som alla verkar stå i kö för att få visa upp sig och berätta om sina otroligt okonventionella livstilar. Det verkar bara handla om attityd och yta, i dubbel bemärkelse.

Kanske. Men LA Ink? Vad har ett sånt program i en natur/teknikkanal att göra?

Tycker båda programmen är motbjudande men ett av dom är rent etiskt fel! I förlängningen är budskapet: "nya sätt att döda människor" vilket borde göra vem som helst nervös!

Tatuerarprogrammen är ju som du påpekar helt avvikande från det generella utbudet och onödigt!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing