OCC... Suck.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Såg precis på Discovery - hojbyggarserien occ.

Dem ska ge sej på att bygga en dragster hoj. Visst, det är 1:a ggn dem bygger en sådan, men när dem upptäcker att motorn inte får plats så är deras 1:a tanke att "enkelt, vi kapar av halva röret/ramen på ena sidan"

Börjar undra hur mkt dem egetligen kan och vet om mc. Ok att dem är duktiga på plåtarbete men då kanske dem ska bygga stuprör, snöskyfflar, skottkärror och annant som inte kräver lika stort säkerhetstänk..

Det sitter väl harleymotorer i deras hojar? då kommer dom ju inte upp i farliga hastigheter ändå :D

Men hur mycket gör dom själva på hojarna?

Ram, nån skärm, svetsar på lite skräp för att göra ramen "personlig"...resten gör någon annan, eller är färdiga produkter dom köper.

Såg precis samma avsnitt. Dom har tagit i så mycket med material att man kan ta bort halva ramen utan att det blir så stor skillnad, horribelt...
Det verkar vara en skaplig kulturskillnad mellan europa och Usa när det gäller vikt på fordon. Vi trimmar gärna med viktminskning medans dom ändrar styrvinkeln till lite brantare så är deras hoj en "racer"

är det gnällsöndag idag. hur många av er har gjort större mods än att såga av stänkan och sätta dit miniblinkers. jag skulle vilja se er tv serie där ni bygger egna hojar. om det nu är så lätt varför gör inte fler samma sak.

gå och lägg er igen

Men hur mycket gör dom själva på hojarna?

Ram, nån skärm, svetsar på lite skräp för att göra ramen "personlig"...resten gör någon annan, eller är färdiga produkter dom köper.

dem ggr jag har tittat så har dem haft färdiga ramar, men vet inte om det är dem som prefab en hel bunt med ramar?

vad dem gör?

* styre
* skärmar
* tank (+ oljetank)
* sadel dem ggr den är i metall
* lite hållare till bromsok, mätare mm.

Och dem är visst rätt dyra, men det blir väl så i den takten dem jobbar och folk som inte jobbar (en av sönerna som ser ut som en retard) och att man betalar för märket?

Last edited:
är det gnällsöndag idag. hur många av er har gjort större mods än att såga av stänkan och sätta dit miniblinkers. jag skulle vilja se er tv serie där ni bygger egna hojar. om det nu är så lätt varför gör inte fler samma sak.

gå och lägg er igen

Jag har gjort större ombyggnader än de du räknar upp. Men grejen är att de som skriver i tråden kanske tycker att det är konstigt att det blir tv av en "hojBYGGARfirma" som inte bygger hojar själva utan det handlar mer om montering. Lite snett är det...

dem ggr jag har tittat så har dem haft färdiga ramar, men vet inte om det är dem som prefab en hel bunt med ramar?

vad dem gör?

* skärmar
* tank (+ oljetank)
* sadel dem ggr den är i metall
* lite hållare till bromsok, mätare mm.

Och dem är visst rätt dyra, men det blir väl så i den takten dem jobbar och folk som inte jobbar (en av sönerna som ser ut som en retard) och att man betalar för märket?

Och du inser inte att det faktiskt är en tv serie = underhållning inte en dokumentär. OCC övriga produktion får vi inte se, borde väl fungera som vilket annat företag som helst

här har ni en riktig hoj som occ aldrig skulle kunna göra:yoparty glidare tillhör inte mina favoriter men jag hade definitivt inte tackat nej till denna.

Bifogat

• AMEN%20CHOPPERS%201.jpg
    AMEN%20CHOPPERS%201.jpg
    99 KB · Visningar: 804
här har ni en riktig hoj som occ aldrig skulle kunna göra:yoparty glidare tillhör inte mina favoriter men jag hade definitivt inte tackat nej till denna.

Tja, ser ju lite tuff ut, fast om jag bara skulle äga en hoj hade jag nog inte valt den. :hihi

gå och lägg er igen

Jag har aldrig byggt någon hoj...och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Men jag har vart med och byggt utställningsbil. Och då menar jag inte att klistra på lite plast efter trösklar mm utan i plåt! Breddning av hel kaross, egentillverkad stötfångare, trösklar mm i plåt, som kommer i raka fina plåtar...

Det är skillnad på att designa/tillverka och köpa färdigt för montering...

gå och lägg er igen

Tycker du har helt rätt i sak då jag själv inte skulle kunna göra en del av det de gör!

Men jämför då istället biker buildoff vs occ så är skillnaden ganska tydlig! Är själv allergisk mot occ då det sällan är något handgjort föutom plåtnissen Rick som verkligen vet vad han gör!

Det bästa var när dom startade en mc som gick dåligt i motorn och fick lov att ringa en mekaniker...

hahaha fler än mig som kollar på SH i reklamen på detta bygge!

999.7 rätt ok för en tung twin:arsele

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...