OCC... Suck.

folk i denna tråden verkar va rätt grymma på o bygga eget, vad säga om att ni som är så stora i käften lägger lite vikt bakom era ord o slänger ihopa en hoj, bonuspoäng om ni får discovery att filma allt också, sen kan ni ju sno alla OCCs kunder och som bonus!

Se så sluta läs nu o börja bygga! Jag mfl kommer vänta spänt på ert bygge!

Och vart fick du luft ifrån? Måste ju ha suttit i flera minuter och kokat av ilska för att skriva det där inlägget...

Helt rätt.
Det är samma sak med de som gnäller på Zlatan när han har en vanlig dag på jobbet.

Kan man inte spela fotboll bättre än Zlatan får man inte gnälla säga att han är dålig....eller:rolleyes:

Det handlar lite om vad man ska leva upp till för lönen han får. Hade jag inte presterat bra på mitt jobb hade jag också fått kritik.

Deadliest Catch är ju det bästa som går just nu! :D

/Båtfreak

Håller i och för sig med det nå´n sa innan, det hade räckt med en timmes dokumentär. Men en sak fick mig att grina (skratta i skåne) och det var när en nykomling fyllde år, och de satte upp en piñata ute på däck i värsta stormen. Han stod och svinga med ögonbindel och skickade ut pinnen han slog med långt över horisonten. Dä va jättäroligt:D

Last edited:
Mest motbjudande på Discovery (som ändå är en kanal jag ofta gillar) tycker jag är den vidriga snubben i programmet om framtidens vapen.

Håller med. Mack i future weapons är en av världens mest irriterande programledare.
Fast han slår ju inte världens ABSOLUT TRÅKIGASTE jävla snubbe, Ragnar Dahlberg :mad:

Nu kollar iof jag på future weapons. Jag har inte växt upp än, fortfarande vapenkåt :hihi

Känns inte helt rätt i tiden att ha ett program om hur häftiga vapen är...:3freak
"and this BFG2000 can blow a head clean off from 1000 meters...look at this!!!"
Helt skruvat!

Overhaulin är ju ett trevligt program som man inte får missa.
Gäller bara att försöka ignorera dom gapande (amerikansk stil) programledarna.
Vackert att sen en vuxen människa gråta över en impala

Overhaulin är ju ett trevligt program som man inte får missa.
Gäller bara att försöka ignorera dom gapande (amerikansk stil) programledarna.
Vackert att sen en vuxen människa gråta över en impala

Overhaulin är ganska typiskt för allt amerikanskt, bara yta...

Dom hinkar på bondo på ett taskigt grundarbete för att bli klar snabbt, och skiter i allt som ändå inte syns på TV

Tror inte Chip Foose jobbar så faktiskt..det du talar om stämmer dock bra in på Pimp My Ride....

Jorå, på bilarna i programmet jobbar dom så.
Sen har ju Chip byggt ett par SEMA bilar också, där är nog lagret med Bondo avsevärt tunnare...

Tror inte Chip Foose jobbar så faktiskt..det du talar om stämmer dock bra in på Pimp My Ride....

Håller med där.
Men ser ju att dom plockar ned kärrorna i molekyler.
Tror dom har blästrat och lackat varenda chassi i serien.
Byter framvagnar, dämpare, bromsar, golv mm etc... Ljusår ifrån mupptv på mtv

Nä GuW slå dig ned framför dumburken och håll ögonen öppna denna gång!
Eller ställ dig på apberget skämmes!

Last edited:
Håller med där.

Klanka inte ner på Pimp My Ride, dom är heta som få. Vet väl alla att för att få ett riktigt schysst åk så lägger man bara $10000 på TFT-skärmar i olika storlekar som man sedan placerar ut på tak och i motorum, handskfack, hjulhus osv. osv. Och varför inte installera ett gulligt vattenfall i baksätet och kanske en hårsalong i bagagen. :D

Hur någon sedan kan klaga på Chip Foose och stå för det är över mitt förstånd. Killen är ju precis hur grym som helst på att bygga bilar.

Edit: On Topic: För er som inte har förstått det så är OCC inget hojbyggar program utan mer ett program om relationer mellan familj och vänner. Och att sedan påstå att Mike är en "retard" reflekterar mer personligheten av den som påstod det än hurvida Mike har alla hästar hemma eller ej.

Last edited:
Hur någon sedan kan klaga på Chip Foose och stå för det är över mitt förstånd. Killen är ju precis hur grym som helst på att bygga bilar.
Han har rätt bra smak enligt mig med, men ett fel som många gör enligt mig är att dom alltid ska trycka på stora kromade fälgar. Jag tycker det är förjävligt för det stjäl mycket uppmärksamhet från bilen utan att vara snyggt...
Men det är jag.
Inte full lika illa om det är på någon modernare bil eller någon som har fått en modernifierad "look", men när dom har en gammal bil som är riktigt clean (fint skick med smådetaljer som skiljer från orginalet) och smackar på stora fula fälgar, det är bortom mitt förstående...

Han har rätt bra smak enligt mig med, men ett fel som många gör enligt mig är att dom alltid ska trycka på stora kromade fälgar. Jag tycker det är förjävligt för det stjäl mycket uppmärksamhet från bilen utan att vara snyggt...
Men det är jag.
Inte full lika illa om det är på någon modernare bil eller någon som har fått en modernifierad "look", men när dom har en gammal bil som är riktigt clean (fint skick med smådetaljer som skiljer från orginalet) och smackar på stora fula fälgar, det är bortom mitt förstående...

Fälgar anser jag är lite av en generationsfråga, beror nog lite på hur gammal man är men sen är ju smaken som baken också. Kromade fälgar tycker jag själv att dom hör hemma mer på äldre bilar än nya. Beror självklart på utformningen av dom också. På nya bilar ska det vara lättmetallfälgar i olika färgkombinationer och former. Enligt mig då:)

Håller med där.

Jag tror det är du som ska ska skämmas!

Har man inte efter två avsnitt genomskådat programmet så borde man gå om grundskolan.
Show, show, och mera show.

Chip ritar en snygg bil på papper, ett gäng mexare häller en hink spackel på ett lik och slipar fram det chip har ritat.
Visst, på en bil bultar dom fast en komplett ny framvagn som någon har sponsat, på en annan lagar dom rosten, men oftast byter dom bara trummorna mot skivor och ok för att det ser snyggare ut innanför dom gigantiska cromfälgarna.
Sen byter dom hela drivlinan mot en ny ur låda, och får inte skiten att funka förän en minut innan leverans.

Chip's senaste gimmick är att kliva in och kapa upp ett hål i en redan lackerad huv, inte för att det de facto är svårare att kapa i en lackerad huv, utan för att det är spektakulärare TV....

Nästa gång du ser programmet kan du ju lägga märke till vilka enorma mängder spackel det är på bilarna innan lack, det blir så när man bränner fast en plåtbit med fals, bankar in svetsen och spacklar över.

Ja, jag ser programmet, jag har nog sett nästan alla avsnitt, inte för att det är bra utan för att jag äter den tiden...

Last edited:
Jag tror det är du som ska ska skämmas!

Har man inte efter två avsnitt genomskådat programmet så borde man gå om grundskolan.
Show, show, och mera show.
..

Självklart är det show på über amerikanskt vis med sista minuten grejer varje program.
Men du får det låta som om det är en traktormek ifrån röbäck som pular med grejorna!
Nä jag tror att dom gör ett hyfsat grundligt arbete.
Men något som jag undrat över många ggr och det gäller väl mest tex pimp my ride.
Klarar det där en besiktning?

Overhaulin är ganska bra.
De gånger producenterna inte tjatar sig till kändisspecialer.
Manliga programledaren är OK.
Cheyen är kass.
Fick gärna bytas ut mot honan som renoverar el/smågrejor.
Lite fulare.
Mycket trovärdigare.
Naturligtvis läggs mycket fokus på fälgarna.
Både hos Chip och Boyd.
De lever ju på att kränga fälgar.

Det jag gillar bäst är att se de underbetalda, illegala invandrarna som syr inredningar (i båda programmen).
Importerad kompetens.

Det jag gillar bäst är att se de underbetalda, illegala invandrarna som syr inredningar (i båda programmen).
Importerad kompetens.

Idé! Hur ballt vore det inte om Timell gled runt i sverige med polska snickare och fixade torp.

Pimp my torp! Dogge kunde vara programledare..
Fy fan detta är ju genitaliskt!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...