OCC... Suck.

Ja det är också muppigt, en massa självcentrerade kunder och tatuerare som alla verkar stå i kö för att få visa upp sig och berätta om sina otroligt okonventionella livstilar. Det verkar bara handla om attityd och yta, i dubbel bemärkelse.

Hade de kört det i trean hade jag inte höjt på ögonlocket, men nu när min favoritkanal håller på att invaderas av den ena lågbudgetproduktionen efter den andra blir jag fan gråtfärdig.

Deadliest Catch? WTF? Vem bryr sig? Hur fan kan man göra 10h om krabbfiske? Hade de krympt ner det till 1h och gjort det till en dokumentär istället för en såpa hade jag kunnat smälta det.

Det bästa vore väl så att de som inte gillar programet helt enkelt inte tittar på det, så blir det lite mindre gnäll!

Hade de kört det i trean hade jag inte höjt på ögonlocket, men nu när min favoritkanal håller på att invaderas av den ena lågbudgetproduktionen efter den andra blir jag fan gråtfärdig.

Deadliest Catch? WTF? Vem bryr sig? Hur fan kan man göra 10h om krabbfiske? Hade de krympt ner det till 1h och gjort det till en dokumentär istället för en såpa hade jag kunnat smälta det.
Deadliest catch är ju bland det bättre på discovery. Jag kan vara lite partisk då jag varit på en fiskebåt på Berings hav (dock ej krabbfiske), men det är en annorlunda och speciell miljö.

Last edited:

Deadliest Catch är ju det bästa som går just nu! :D

/Båtfreak

Vad hände med gamla sköna Discovery där man kunde kolla på hajjar, elefanter och skön teknik?

Du..

Animal Planet:tummenupp

Uppenbarligen så tycker vi alla olika, mina favoritprogram på DC är Mythbusters och Extrem Överlevnad med Ray Mears:tummenupp :yoparty

:rolleyes:

Tacka vet jag bear grylls på DC^^ Men tebaks till topic. DC måste ju ha en motorvariant av Ricky lake för att locka vissa tittare som annars inte hade tittat.

Säger inte att alla program som visas där är kass, men jag menar att mer än helften inte har i DEN kanalen att göra.

Jag kan ibland reta mig på att många dokumentärer har passerat bäst före datumet. En dokumentär om USAs senaste teknik inom militärflyg som är producerat 1998 kan ju typ gå 3 ggr på ett dygn...

Ludolfs är ju grymma

OCC var kul förut, men dom göra samma grejer hela tiden...
man tröttnar

OCC är sedan länge uttjatat ja. Skulle man nån gång råka kolla på det så är det ju mer för att de kan vara rätt roliga( Mike) emellanåt än att de är världsbäst på att göra hojar.
Zappade förbi idag och fick mig ett litet skratt när puckofarsan hoppade på en snödriva med sin H2:a när han "försökte laga backväxeln". :hihi

Ja det är också muppigt, en massa självcentrerade kunder och tatuerare som alla verkar stå i kö för att få visa upp sig och berätta om sina otroligt okonventionella livstilar. Det verkar bara handla om attityd och yta, i dubbel bemärkelse.

Kreksfärdig är vad man blir. :zpy

Vapengalningen är rätt äcklig han med ja.

Sämst tycker jag ändå "framtidsprogramen" är, samma gamla om och om, fullt av motsägelser och en bråkdel av den intressanta informationen inkluderad.
"Framtidens bilar" var så illa att jag för första gången i mitt liv skrev in och klagade.
En snubbe sa att han hoppades på att deras elbil med regenerativ inbromsning kunde bli ett slutet system en vacker dag utan antydan till solceller eller något annat som skulle tillföra energi. Vidare snackade programledaren om att man skulle kunna sälja in el till elnätet med sin vätgasbil när man inte använder den, som om vätgas var gratis ungefär. :va
osv osv.

Ett program som e sköj är skitiga jobb, kul snubbe med mkt självdistans. :tummenupp

Jag får nog hoppa på the gnäll bandwagon. Jag älskade dc när jag fick det för fem års sedan. Blandningen av hitler som invaderade polen , rides o screapheap var kanon. Men när reality tv´n kom till byn så försvann hitler screapheap, samma 4 avsnitt av rides har visats i fem år. o mythbusters går varje dag så jag sett alla avsnitt 50ggr!

Om de hittar ett koncept som funkar så kopierar de det om o om igen
tex
Miami ink
la ink
london ink
storfetjävlasuck ink

krabbfångarna
räkfångarna
manetfångarna
torskpåtallinfångarna
släpp limtuben discovery!

håller med de flesta här. Jag började få DC på min tv igen efter några års uppehåll, och måste säga, vilken jävla besvikelse. Samma skit program om om igen, t.ex. miami ink. och hot rod builders , vafan har det med kanalen och göra. Verkar som om de har bytt ägare eller nått. Jävla reality program har fuckat upp allt.

Skriv och klaga alla ni som är sura. Att bara sitta och vara missnöjd hjälper ingen.

Det finns ett forumulär som man kan fylla i:

http://extweb.discovery.com/viewerrelations

Se till att bomba dom nu! Svenskan (Ulrika hette hon sist jag klagade) som sitter på deras kundtjänst kan gott sätta igång och jobba nu!

Det jag surar över är att den här kanalen faktiskt ingår i basutbudet som jag BETALAR för.

Nu har jag skrivit och klagat. Tack för länken! Min inställning är att dom (Discovery) tappat greppet lite grann och det är synd och förhoppningsvis kommer dom tillbaka starkt med grundreceptet som jag tycker är/var bäst!

Skriv och klaga alla ni som är sura. Att bara sitta och vara missnöjd hjälper ingen.

Det finns ett forumulär som man kan fylla i:

http://extweb.discovery.com/viewerrelations

Se till att bomba dom nu! Svenskan (Ulrika hette hon sist jag klagade) som sitter på deras kundtjänst kan gott sätta igång och jobba nu!

Det jag surar över är att den här kanalen faktiskt ingår i basutbudet som jag BETALAR för.

Nu har jag skrivit och klagat. Tack för länken! Min inställning är att dom (Discovery) tappat greppet lite grann och det är synd och förhoppningsvis kommer dom tillbaka starkt med grundreceptet som jag tycker är/var bäst!

Bra där! Jag skrev precis samma sak, fast kanske i lite vassare ordalag :hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...