Dr.Bike
Guest
Johanjulgran skrev:2615160Det är bra att du värmer upp lite innan du går lös på min![]()
Äkksaggtemänte som Eddie Meduza hade sagt!
Bered dig på ett jälla åka!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Johanjulgran skrev:2615160Det är bra att du värmer upp lite innan du går lös på min![]()

Dr.Bike skrev:2616695Äkksaggtemänte som Eddie Meduza hade sagt!
Bered dig på ett jälla åka!![]()
Kamikaze kid skrev:2616712
Tänk om det regnar heela sommaren bara för att Christer Sandelin hade Ozon i sin hårspray på 80 talet!
Nä...
Lite sans i diskutionen om jag får be!

Kamikaze kid skrev:2616712Mykke snack å lite verkstad...
Hur kan du påstå att han ska bereda sig på ett jälla åka?
Tänk om den blir hijjkkadd innan han får prova!
Då kan man säga att det blidde antiklimax å de värsta!
Tänk om det regnar heela sommaren bara för att Christer Sandelin hade Ozon i sin hårspray på 80 talet!
Nä...
Lite sans i diskutionen om jag får be!
är MER än Sandelins lilla spray det*!
UrbanTiger skrev:2616957Helt appropå spån...
Du kan nog sälja aluminium till tjilopris![]()

Dr.Bike skrev:2616804Sans sa Bull!
Spåne Larsson

Snyggt hantverkDr_C skrev:Jo, portning och toppar är intressant. Jag har slöjdat till en sk billet-topp till en Husaberg. Större ventiler, mer lyft och bättre flöde gavs det så möjlighet till. Just nu mixtrar jag med en topp till en Fiddy. Vi får väl se...
View attachment 171184
Dr_C skrev:2620936Tackar!
Jag har gjort lite andra småpinaler till hojen (se bilagor). Toppen var väl kanske ändå roligast. Speciellt kul att jag fick offerera en till Husaberg!
View attachment 171776
View attachment 171772
View attachment 171773[
Dr_C skrev:2620936Tackar!
Jag har gjort lite andra småpinaler till hojen (se bilagor). Toppen var väl kanske ändå roligast. Speciellt kul att jag fick offerera en till Husaberg!
View attachment 171776
View attachment 171772
View attachment 171773[

Tsk-tsk. Så säger du säkert till alla!Kamikaze kid skrev:2621765Är du singel?![]()

Dr.Bike skrev:2634001Nåväl, igår blev själva grottningen klar, nu ska jag finslipa lite (Jaja A.Brink jag VEEET jag är FÖR noga med finishen!!) och sedan korundblästra kanalerna samt borsta förbränningsrumen.
Sydney skrev:2634013Det ser lite ojämt ut i förbränningsrummen runt ventilsätena. Har du fräst om sätena och breddat runt sätet eller ser det ut så från början?
Catman skrev:2634010MUMS.....![]()
Tänk om den hade varit till min hoj.......

Dr.Bike skrev:2634023Nix. Inte ännu. ......
Men LUGN! det är inte färdigt!! ....
Dr.Bike skrev:2634001Nåväl, igår blev själva grottningen klar, nu ska jag finslipa lite (Jaja A.Brink jag VEEET jag är FÖR noga med finishen!!) och sedan korundblästra kanalerna samt borsta förbränningsrumen.
Avgasporten förtjänar at omnämnas: SOm ni ser har jag följt gamla packningen som nu sitter kvar. Ovankanten på porten var tidigare identisk med nederkanten, d.v.s rak. Dessutom gick delaren för långt ut, OCH var för tjock så kanalerna blev som trängst ungefär där. Nu öppnar de upp hela vägen från sätet och vidare ut i D-porten.
Sydney skrev:2635540Jag tycker det ser mycket lovande ut på alla sätt. Jag antar att hojen kommer att bänkas efter portning, gjordes det även med omodifierad topp? Det skulle vara intressant att se före/efter kurvor på vridmoment och effekt.
BTW, jag missade en topp på ebay som jag tänkte att du kunde gräva i. Budgivningen slutade olämpligt kl 04.00 och stannade på 108 dollar för en -99 topp med bara 8000 miles, letar efter annan topp just nu eftersom det blir enklast att bara byta till en preparerad framöver.
Någon som har en Blackbirdtopp till övers för detta? Skicka PM i så fall.
pucken skrev:2635556Tänker kopiera bild 3 och trycka julkort av !![]()

|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |