Nyss påbackad, spricka i handled...värt att sitta på akuten för?

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
"ska" man dra till akuten för att få det dokumenterat?

är det värt nåt att ta upp med förarens försbolag? ger det pengar värda att hålla på för?

enda skadan på hojjen verkar vara en repa på knoppen eller va de heter på handtaget...fick lägga ner hojjen

Självklart ska du få det dokumenterat!

självklart !
du vet inte om det inträffar komplikationer senare osv..
in och dokumenter det.

Jag trodde mig ha stukat foten lite, men blev intjatad till sjukan. Tre avbrutna ben, operation och gips drygt 4v! Jag är väl lite halvglad att jag lydde rådet... :rolleyes:

shit va segt...men bäst o fixa det då.

var så jäkla ställd när det hade hänt, så tog bara förarens telnr och missade reg nr....så man får väl inte tag på han nu säkert.

är det nåt man kan få pengar för nämnvärt? (om det är en spricka t ex)

beror på försäkringar men någon tusing är nog inte helt omöjligt

Framförallt kan du bli utan väldigt mycket pengar om du får problem/komplikationer längre fram i tiden om du inte besöker sjukan och dokumenterar allt..

jo det förstår jag. Men är det värt att jaga föraren och på nåt sätt få detta på hans försäkring? Eller skulle det ändå inte ge ngt?

Måste ju fått blackout av "chocken". Tog varken leg eller regnr. Tog bara hans mobilnr som visar sig vara hemligt. :rolleyes:

beror på försäkringar men någon tusing är nog inte helt omöjligt

ok, inte värt besväret alltså.

Då ska jag bara för min egenskull dra o få det dokumenterat då.

Last edited:
Då ska jag bara för min egenskull dra o få det dokumenterat då.
Du har två alternativ, antingen skiter du i det nu och riskerar att leva med smärta resten av livet, du kanske inte ens kan runka om ett halvår, eller så sticker du iväg till akuten och får det kontrollerat. Har du tur var det ingen fara, har du otur krävs det en insats och då var det ju tur att du åkte.

alltså. Jag kanske är en kärring som whiiinar.

Jag kan använda handen utan problem. Jag kan även köra MC. Det är när man grepper något eller tar i, det gör ont.

Får ta en akuttid imorn på vårdcentralen, jag är ju inte döende o behöver ta upp en plats på SÖS akut.

Jag kan använda handen utan problem. Jag kan även köra MC. Det är när man grepper något eller tar i, det gör ont.

Får ta en akuttid imorn på vårdcentralen, jag är ju inte döende o behöver ta upp en plats på SÖS akut.

Eller så är det för att du är så jävla hård det inte gör så ont. För man måste väl ändå vara rätt hård för att få vara med Steven Segal MC? :tummenupp

Jag knuffade in hojen i depån, böt om och tog racebussen till sjukhuset med tre brutna ben i foten också. Jag körde även enduro nån timme med en spräckt fotled, åkte till sjukan dan efter. Det tog 11 år att få foten bra igen...

Bor du i närheten av SöS kan jag ju rekommendera vårdcentralen vid Gullmarsplan, riktigt snabba å trevliga. Akuttider har dom bra länge också har jag för mig! Kan ju gå snabbare än SöS iaf.

reko kille iaf.

Svarade inte när jag ringde först. Men nu ringde han upp och jag fick hans person nr mm.... Jobbar som chaufför åt Schenker. Var i Hammarby Sjöstad det hände när han skulle leverera...

Ska jag klandra mig själv något så låg man nog för nära honom i arslet, men o andra sidan började han typ backa i en korsning.

Han medgav att han sent upptäckte en parkeringsficka...när han redan var ute i korsningen.

Drar till Vårdcentrlalen imorn förmiddag!

shit va segt...men bäst o fixa det då.

var så jäkla ställd när det hade hänt, så tog bara förarens telnr och missade reg nr....så man får väl inte tag på han nu säkert.

är det nåt man kan få pengar för nämnvärt? (om det är en spricka t ex)

Ja om du har en bra olycksförsäkring.
(en bra kan ersätta sjukhuskostnader, ärr, funktionsnesättning,rehabilitering etc)

Se till att få handen röntgad!

Last edited:
Inte säkert att det gör så värst ont eller är problem att använda handen även om du har brutit något. Jag slog av 2 ben i handen och spräckte 3 för något år sen. Det tog en stund innan det började göra ont men sen blev det mindre smärta igen. Trodde jag hade fått en spricka men det var det alltså inte så det blev ett tag med gips och skena.
Argumentationsfraktur kallade dom det på ortopeden.

Så jag håller med övriga, åk in och få det kollat. :tummenupp

reko kille iaf.

Svarade inte när jag ringde först. Men nu ringde han upp och jag fick hans person nr mm.... Jobbar som chaufför åt Schenker. Var i Hammarby Sjöstad det hände när han skulle leverera...

Ska jag klandra mig själv något så låg man nog för nära honom i arslet, men o andra sidan började han typ backa i en korsning.

Han medgav att han sent upptäckte en parkeringsficka...när han redan var ute i korsningen.

Drar till Vårdcentrlalen imorn förmiddag!

Duger bra med VC. Skulle de misstänka en fraktur/spricka så skickar de vidare dig.

Jag gick med brutet båtben i handen i 6 månader trots att de röntgat handen. Gick inte speciellt bra att gymma osv. Därefter 3 månader med plastskena. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park