Swedie skrev:Det är självklart att knattarna ska få vara med och köra om de kvalar in, det ska alla få chansen att göra.
Nja, det är inte alls särskilt klart eftersom det är en 18-års gräns på superbike/stock, och det även utanför sverige/norden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:Det är självklart att knattarna ska få vara med och köra om de kvalar in, det ska alla få chansen att göra.
Ja men vi får väl kalla 18åringar knattar då?oFFkeFF skrev:Nja, det är inte alls särskilt klart eftersom det är en 18-års gräns på superbike/stock, och det även utanför sverige/norden.
Swedie skrev:Ja men vi får väl kalla 18åringar knattar då?
Varför kan vi inte promota ynglingar genom SM/SO istället? Där finns bra mycket större chanser att utvecklas. Eller?
Swedie skrev:Det finns säkert de ynglingar just nu som är väldigt snabba på sina moppar. Men i med att diskussionen handlar om vidare MC-klass i STCC/Veidec så torde vi inte prata om de som kör i andra klasser än 1000cc och 600cc idag. För även om de blir snabbare om något år eller två, så handlar det om de som varit snabbast i år som ska välja klass inför nästa år.
sandstream, hur fick du med mig o dq i det där gänget... men tack.
Nån gång kanske jag kan känna att det "stämmer". Men idag? nä... Nästa år, ja kanske. Vi får se hur min styrning blir då.
Ultimatum? hmm. Ska nog sluta skrivaR2 skrev:Men vänta nu "Men i med att diskussionen handlar om vidare MC-klass i STCC/Veidec så torde vi inte prata om de som kör i andra klasser än 1000cc och 600cc idag."
Ska det tolkas så att 1: det är ett ultimatum, annars blir det ingen mc alls i stcc?
och 2: visst, 1000 eller 600 som en av klasserna, men ska det vara två klasser så har det ju redan uttryckts åsikter här om två klasser som är olika varrandra.t.ex, röstningen här på SH har bara två alternativ, så svart/vit är det inte.
Vad iaf jag kräver i detta är en seriöst diskussion mellan stcc och svemo.
vidare mc-klass eller INTE... eller läser jag för mkt mellan raderna nu?Swedie skrev:diskussionen handla om vidare MC-klass i STCC
Swedie skrev:Jag har lite ny info att dela med mig av då jag just pratat med Rickard Pålsson på telefon. Men jag tror det är för hett att prata om. Det kommer troligen skapa exakt sammad diskussion som förra året, fast saken är den... att nästa år kan bli riktigt tråkig, om diskussionen inte hålls seriös och att man inte kommer till ett enat beslut enligt förarnas och åskådarnas önskemål.
Steny skrev:600cc gör det lättare att få in tex sådana som Backlund och Lundh.
Blir det tusen så kommer flera gamla namn tillbaka är det att driva racingen framåt? Ta fram nya via 600 eller satsa på gamla.
Två hoj klasser skulle va kul jag tror dock inte att det finns förar underlag (budgetar OSV) för att permanent köra två klasser isåfall skulle startfältet varit större i år.
Swedie skrev:Steny, dubbelt inlägg? Copy and paste? hehe.
Valid points och det är en diskussion.
Gamla förare måhända återkommer om det blir 1000cc.
Såklart att de som kört 600 i år vill ha 600 nästa år igen. Så en sådan omröstning vet jag inte funkar. Utan gör en röstning bland de som är intresserade av att köra i STCC.
Swedie skrev:Steny, dubbelt inlägg? Copy and paste? hehe.
Valid points och det är en diskussion.
Gamla förare måhända återkommer om det blir 1000cc.
Såklart att de som kört 600 i år vill ha 600 nästa år igen. Så en sådan omröstning vet jag inte funkar. Utan gör en röstning bland de som är intresserade av att köra i STCC.
Vilket sladder. Om du/ni inte vill ha samma diskussion som förra året så ska ni väl inte sprida halvkväden visa på det här viset.Swedie skrev:Jag har lite ny info att dela med mig av då jag just pratat med Rickard Pålsson på telefon. Men jag tror det är för hett att prata om. Det kommer troligen skapa exakt sammad diskussion som förra året, fast saken är den... att nästa år kan bli riktigt tråkig, om diskussionen inte hålls seriös och att man inte kommer till ett enat beslut enligt förarnas och åskådarnas önskemål.
Det är väl pga ovanstående inställning som RR i Sverige är en liten korpsport med ca 500 utövare.R2 skrev:Jag menar, Pålsson får ta det som förarna och förbundet anser lämpligt, take it or leave it.
Du kanske kan fräscha upp mitt minne genom att berätta vad det är som är glasklart i Skölds åsikt om 1000 cc?Steny skrev:Jag har inte personligen hört Skölds åsikt men en utomstående person har ventilerat detta med Sköld.Peters Argument mot 1000 är glasklara och ingen kan slå hål på dem så i detta fall detta år är jag och Peter överens (hittils).
Bingo skrev:Vilket sladder. Om du/ni inte vill ha samma diskussion som förra året så ska ni väl inte sprida halvkväden visa på det här viset.
Om Pålsson vill ha något sagt här är det bättre att han skriver det själv än att du du gör det.
sandstream skrev:Det är väl pga ovanstående inställning som RR i Sverige är en liten korpsport med ca 500 utövare.
Du kanske kan fräscha upp mitt minne genom att berätta vad det är som är glasklart i Skölds åsikt om 1000 cc?
sandstream skrev:Det är väl pga ovanstående inställning som RR i Sverige är en liten korpsport med ca 500 utövare.
Du kanske kan fräscha upp mitt minne genom att berätta vad det är som är glasklart i Skölds åsikt om 1000 cc?
Håller medoFFkeFF skrev:De flesta vet att det behövs ett större företag för att driva fram en riktig SM-serie i roadracing. SO har enligt mitt tyckte inte riktigt lyckats, bike-week är den enda tävlingen som har någorlunda med publik. Så jag är inte främmande för att ett annat företag kanske skulle få axla ansvaret. Men då måste det företaget också vilja ta ett ansvar för återväxten på något sätt.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |