Nyhet: Nya Sporthoj.com-servern är IGÅNG!

Viper skrev:
Hur gör man det? :)

Ja få se.. enklaste sättet är nog att leta upp proppskåpet i huset/lgh , leta efter den största strömbrytaren som finns. Slå av strömbrytaren, slå på Strömbrytaren. Nu är ALLT RESET i hela huset/lgh - Problem solved!

/Nitrous

Nitrous skrev:
Ja få se.. enklaste sättet är nog att leta upp proppskåpet i huset/lgh , leta efter den största strömbrytaren som finns. Slå av strömbrytaren, slå på Strömbrytaren. Nu är ALLT RESET i hela huset/lgh - Problem solved!

/Nitrous

FAN
Nu funkar ju inget i huset efter följt dessa instruktioner noga. Blir till att leva i mörker och missär nu. :fatta!

:banana

Passade ni på att uppdatera databasen samtidigt? Ser ut som när vi migrerade från SQL-server till Oracle 9i och alla bilder blev puckade. Visade sig att det skillde på stor och liten endian i gblob för bilder... *suck*

F.ö. så är det numera MIN lina och inte servern som sätter upp begränsningar... det stör mig...

kenniestarfight skrev:
Orkar inte läsa hela tråden så jag vet inte va ni pratar om. Men sidan funkar skitbra iaf. De gjorde ni bra!! :tummenupp

Tackar/K

Jag håller med, funkar skitbra... :tummenupp

Lime skrev:
Passade ni på att uppdatera databasen samtidigt? Ser ut som när vi migrerade från SQL-server till Oracle 9i och alla bilder blev puckade. Visade sig att det skillde på stor och liten endian i gblob för bilder... *suck*

F.ö. så är det numera MIN lina och inte servern som sätter upp begränsningar... det stör mig...

Jo, det är nu uppdaterat. Det var just därför profilbilderna först var uppfuckade :tummenupp.

* Du får köpa snabbare lina så kanske du får gnälla på nåt igen :hihi

/Nitrous

japp..för mig går de toksnabbt..så bra man kan förvänta sig :klappar

RS "Alex" skrev:
men det verkar liga nere lite då och då... är då inte bara för mig det inte funkat tidigare i dag

Gissar på att det är kylproblemet som kom ifrån en dålig fläkt eller att swedie gör div justeringar som gör det.

Som innan sagt,den kommer gå upp och ner lite i början,men på det stora hela så kommer det funka bra.

Tips!
Passa på att hångla lite istället när SH ligger nere.

kenniestarfight skrev:
Orkar inte läsa hela tråden så jag vet inte va ni pratar om. Men sidan funkar skitbra iaf. De gjorde ni bra!! :tummenupp

Tackar/K

Jag orkar inte läsa något, o verkligen inte det jag själv skrivit.

:corn

RS "Alex" skrev:
men det verkar liga nere lite då och då... är då inte bara för mig det inte funkat tidigare i dag

Det är någon komponent som i servern som bråkar, vi har ännu inte kunnat isolera felet. Men efter olika hårdvarukonfigurationer som börjar vi bli klokare men helgen har varit lite jobbig milt sagt.

Det är inte värmerelaterat som det misstänktes från början, har inte heller med belastning att göra. Det är helt sonika En komponent som bara slutar fungera sporadiskt, och loggarna trots debug säger inte nåt :(

/Nitrous

Har du testat igenom minnet ordentligt med t ex memtest86? Minnesfel på PC-plattform ger ofta konstiga stopp utan loggning. På Sun/Solaris har man ju fördelen att OS och HW är från samma tillverkare vilket ger överlägset samarbete däremellan och sådana här saker är lätta att identifiera.

Neutral skrev:
Har du testat igenom minnet ordentligt med t ex memtest86? Minnesfel på PC-plattform ger ofta konstiga stopp utan loggning. På Sun/Solaris har man ju fördelen att OS och HW är från samma tillverkare vilket ger överlägset samarbete däremellan och sådana här saker är lätta att identifiera.

Nej, vi har inte testat just det men nu är det installerat och vid nästa omstart ska minnet scannas helt.
Dock tror inte jag att det är minnet för vi har testat olika minneskonfigs, både hp orginalminnen 512Mb moduler och tredjepartsleverantörs minnen som rekomenderas.
Börjar misstänka att någon cpu kommer i osynch eller att scsi-raid kortet tvärnyper när det känner för det :(

/Nitrous

Back