Nygammalt

• Thread starter Thread starter cibbe
  • Start date Start date

cibbe

Guest
Tjenare på er alla!

Då skriver man sitt första inlägg här på forumet.
Egentligen vill jag bara presentera mig lite. :)

Har för en månad sedan blivit ägare till en superfin VTR SP1'a. Jag har inte ägt en landsvägshoj på 12år. Sista hojen jag hade var en ZX9R men eftersom hon jag träffat då (och fortfarande är ihop med) inte gillade MC och tyckte att jag kunde lägga slantarna på mer "familjerelaterade" prylar så blev det så. En del Cross och enduro hojar har jag dock betat av under åren.
Detta har jag ångrat varje vår... Så nu äntligen har det blivit en ny hoj, trots att det är ett grymt motstånd..hehe. :arsele

Så nu ska det bli åka av igen.
Hoppas på många trevliga turer under hösten och nästa år.

I vinter tänkte jag plocka ner och gå igenom hojen.
Är här någon som har prylar till en SP1'a liggande så kan ni väl hojta till.

/Christian

Last edited:
Tackar!! :Bugar

Ja en sak har jag redan märkt.
Man kör väldigt annorlunda nu när man blivit äldre. Kanske är det trafikerfarenhet eller är det bara förstånd men man tänker mer än en gång innan man rullar på..:D

Tackar!! :Bugar

Ja en sak har jag redan märkt.
Man kör väldigt annorlunda nu när man blivit äldre. Kanske är det trafikerfarenhet eller är det bara förstånd men man tänker mer än en gång innan man rullar på..:D

Tro mig, det är bara dem första milen :)
Var själv utan hoj när frugan tyckte en kombi var mer intressant än en cbr1000f.
Dock tog man det rätt lugnt med hoj igen dem första dagarna, men när hjälmen kommer på igen så får höger handen eget liv efter ett tag :tummenupp

Ge henne lite nya skor så blir hon gla :)

Haha!!
Inte denna argbiggan!! Hon ville jag skulle köpt en husvagn istället... Vem fan vill ha kartong efter bilen.. Finns ju hotell. :D

Tro mig, det är bara dem första milen :)
Var själv utan hoj när frugan tyckte en kombi var mer intressant än en cbr1000f.
Dock tog man det rätt lugnt med hoj igen dem första dagarna, men när hjälmen kommer på igen så får höger handen eget liv efter ett tag :tummenupp

Jo.. Visst har det börjat märkas att man fortfarande har lite takter kvar.. Men vad jag menade är att man tänker lite mer på konsekvenserna av vad som kan hända..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT