genericjohn
Sporthojsnörd
Tja. Bytte hoj för nån dag sen. Den kändes bra och verkade schysst.
Dagen efter bytet drog jag in den på verkstan där jag jobbar, skulle byta däck och göra lite allmän service. har nu efter att ha kollat igenom hela hojjen att det satt två kedjelås vända åt fel hoj, Två av muttrarna till länkaget var borta, två muttrar till motorfästen var borta och den undre var halvvägs ute. Helt jävla livsfarligt.
Ville bara säga det för att ni ska vara lite uppmärksamma när ni köper hoj. Hade det inte varit så att någon som inte kunde skruva hade köpt den hade vad som helst kunnat hända.
Själv tror jag nog att jag tar kontakt med grabben och frågar vad i helvette
Dagen efter bytet drog jag in den på verkstan där jag jobbar, skulle byta däck och göra lite allmän service. har nu efter att ha kollat igenom hela hojjen att det satt två kedjelås vända åt fel hoj, Två av muttrarna till länkaget var borta, två muttrar till motorfästen var borta och den undre var halvvägs ute. Helt jävla livsfarligt.

Ville bara säga det för att ni ska vara lite uppmärksamma när ni köper hoj. Hade det inte varit så att någon som inte kunde skruva hade köpt den hade vad som helst kunnat hända.
Själv tror jag nog att jag tar kontakt med grabben och frågar vad i helvette

Själv brukar jag vara väldigt ärlig när jag säljar hojar och bilar, men visst har det hänt att jag "dolt" saker vid ex bilförsäljning som ex hög bränsleförbrukning, bilen drar lite olja, något missljud etc etc etc, sådant som en KÖPARE bör fråga om eller försöka undersöka och ta reda på, men även om svaret är fel så kan ju ändå säljaren hävda att så vad vid försäljningstillfället, vem kan motbevisa det, ingen. Mc försäljning har jag aldrig dolt något för hojarna jag har sålt har varit i bra skick.