Nybörjartips?!

En annan stor skillnad mot mx - kroppen följer med bågen, motsatt mot crossåkat där man lägger ned hojen och sitter mer upprätt själv. :)

Annars är mycket same-same, även om ännu färre geggmopperäjsers har koll på att de motstyr än den normale gatåkaren. :hihi

SMC-kurser är en bra start, speciellt kartbaneåkat' ("knix"). Do it. :fakta

kör aldrig om en bil som kan svänga vänster, du kommer förr eller senare garanterat uppleva nån som varken tittar eller blinkar men helt plötsligt ska svänga av om det så bara är in på en skogväg.

Ha ALLTID det här i åtanke.
Råkade ut för en äldre dam förra hösten som inte kände för att blinka, dundrade rakt in i sidan på henne, slutade med skrotad hoj och kryckor i några veckor.
Sen kan man ju tycka att det är lika mycket mitt fel som körde om där jag gjorde, jag har lärt mig en läxa iaf:död

jag säger; alla i trafiken är one stone(ajjnstajn) kör som en idiot!:yoparty o glöm inte mobilen...fucko:D

Däck

kalla däck är det som folk underskattar minst på sporthoj. Däck som behöver ganska höga arbetstemperaturer för att fungera som de ska, och som är hala när det e kallt. Man får lätt släpp vid gasavslag under lutning, släpp vid gaspådrag. en sak till, MX-folk brukar använda bakbromsen, på sporthoj använder man det bara som stöd, 90% av bromsverkan ska läggas på frambromsen

Vilka däck kräver minst arbetstemperatur? är ute efter däck som är så mycket touring som möjligt.eftersom jag mest glider runt i låga hastigheter.

Gör det enkelt. Ta en SMC kurs ;)

Annars

Kurva: Bättre gas än broms (bromsar du är du troligen körd ändå)
Mittlinje, övergångsställ å annat målat: Jävligt halt när det är blött.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back