Nybörjarfråga broms

Stahlbus - har samma funktion, men de har också en annan pryl som kan vara användbar - en oljedräneringsventil som ersätter pluggen. Fördel är mest (tycker jag) att gängan i tråget inte "belastas" genom att man lossar/drar åt oljepluggen. Nackdel är att den tar någon cm av markfrigången. För den som byter olja ofta är den ett lyft

En sådan hade varit smidig på enduron då oljepluggen sitter innanför hasplåten (ca 3-4cm) och endast åtkomlig via ett hål, men nackdelen är att man då blir av med magneten i pluggen.
 
Jädrans, ha rman levt ett långt mc-liv och missat dessa. Kommer att beställa omedelbart.
En fråga, begränsas flödet något när man vill skölja igenom systemet så att man då bör byta till original?
Det tror jag inte, men om det gör det så öppna nippeln lite till bara.

Ha superkoll som sagt på att du verkligen får rätt gänga, då det pga tätningsmedlet på gängan ger en lite halvskum känsla när man skruvar i dem.
Jag gjorde sistakoll med gängtolk även om alla etiketter och följesedlar stämde.
 
Aha, man får köpa till en extra. Nu vart det mycket pengar när det är till några hojar. Men nog värt det jämfört med gängpaj i sumpen.
Prylarna finns hos Lois också - jämför priserna, kan vara bättre + att Lois har fri frakt över 1500:-
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top