Nya stövlar?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Letar nya stövlar. Jag letar efter ett par som både erbjuder komfort med rimligt skydd. Rena racestövlar går bort då de blir för obekväma när man är tvungen att gå en bit.
De touringstövlar jag tittat på verkar det vara lite sisådär med skyddet.

Nån som har tips på en lämplig kompromiss?

Tack för tipsen! Puma Desmo verkar vara värda att titta närmare på, nån som vet nån i Sthlm som säljer dem?

desmo hade jag i ett år, gick med de på kontoret under jeansen, de sticker inte ut för mycket, och de e asbekväma

Såna här har jag..Image (2).jpg Är så super nöjd med dom.. Skönaste kängor jag haft,,(Har!!) Kostar en del men va f,, Gå med?? Ska du inte åka med dom,, :va Ä skämt o sido :D dom funkar faktist helt ok att knalla runt med, Du måste prova dom :tummenupp,, tror dom heter Alpinstar,, Supertech R??.

Som föregående talare säger. Alpinestars supertech r!!! Bästa mc stövlarna jag haft och går de sönder tillslut köper jag nya likadana. De kostar en slant men grymt sköna och enkla att ta på sig. Att gå i de är nästan bekvämare än mina vanliga "gåskor".. :tummenupp

Såna här har jag..View attachment 379256 Är så super nöjd med dom.. Skönaste kängor jag haft,,(Har!!) Kostar en del men va f,, Gå med?? Ska du inte åka med dom,, :va Ä skämt o sido :D dom funkar faktist helt ok att knalla runt med, Du måste prova dom :tummenupp,, tror dom heter Alpinstar,, Supertech R??.

I second this, dom är helt sjukt sköna! Inga problem att gå i då dom är riktigt flexiga i vristen. Dom är så sköna att man riktigt blir glad av att köra i dom! Mitt bästa köp av min utrustning!

Eller kanske ett par Dainese TRQ-TOUR GORETEX, så får man vara torr om fötterna med, för dom som även kör blöta dagar! :tummenupp

Alpinestars smx-5, TCX s-zero, Forma Mirage, Puma Desmo, Spyke Sport-tour, Axo primato 2.. finns hur mycket som helst..

La precis beställning på Puma Desmo, då de utav bilder att döma ser smidiga ut och har en trevlig prislapp!
Tack för era tips!

fick mina nya Alpinestars smx plus idag! riktigt jävla sköna stövlar!! inte hunnit åka i dom ännu men får en känsla av att jag inte kommer bli besviken utav dom;) inte så farligt pris på dom, köpte från England:)

Är också på jakt efter nya pjuck och har fastnat för Desmo. Någon som vet vad V2 varianten innebär? Har förgäves försökt hitta skillnaden.

Någon som har ett annat alternativ? Måste vara Goretex eller liknande membran!

Ett alternativ är TCX Competizione GTX/S-Race GTX, en lite mjukare variant på TCX racestövel Competizione rs/S-Race, men med Goretex membran.. Suverän rörlighet i fotled trots skenorna som ger vridskydd..

Har ett par Competizione gtx själv och är toknöjd.. massor med skydd, bra rörlighet och vattentäta

S-Race GTX är en uppdatering på Competizione GTX, skiljer inte mycket mellan dem.. Tcx har även S-Zero och S-Sportour, dessa är lite mer touring dock..

Last edited:
Ett alternativ är TCX Competizione GTX/S-Race GTX, en lite mjukare variant på TCX racestövel Competizione rs/S-Race, men med Goretex membran.. Suverän rörlighet i fotled trots skenorna som ger vridskydd..

Har ett par Competizione gtx själv och är toknöjd.. massor med skydd, bra rörlighet och vattentäta

S-Race GTX är en uppdatering på Competizione GTX, skiljer inte mycket mellan dem.. Tcx har även S-Zero och S-Sportour, dessa är lite mer touring dock..

Jag hade ett par competizione gtx i drygt 4år. Var riktigt nöjd med dem, hade dom även på skolan som vanliga skor de dagar jag valde att köra dit. Så de var på fötterna många timmar. Inga konstigheter med hållbarhet eller dylikt. Klimatet inne i stövlarna har jag aldrig reflekterat över det så de är inte för varma eller för kalla eller släpper in vatten på fel ställen under normalt användande (april-okt) under svenska förhållanden.

I slutet av förra säsongen köpte jag nya S-race gtx och de känns ännu bättre. De har förbättrat vridskyddet så det inte gnisslar lika lätt och materialet längst upp i stövelskaftet är lite skönare kvalitet. (har jag för mig)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...