Finns det inte en ”lagom” sporttouring som ny modell längre?

Ja standard modellen nämner alla journalister hittills som välutrustad.
Skulle dock gärna se att slänger ihop en förlängning till baksidan av framskärmen, samt ett skyddsnät över kylaren som tillbehör.
I övrigt är S modellen väldigt bra utrustad, visserligen dyrare än Kawa Ninja 1000SX, men då är det mer utrustning totalt, samt dessutom Öhlins elektroniska stötdämpare…
Ja men det är ju en europeisk hoj med karaktärsfylld och bottenstark motor och riklig utrustning.
 
Ja men det är ju en europeisk hoj med karaktärsfylld och bottenstark motor och riklig utrustning.
Lol så distinktionen är om det är en europeisk hoj eller inte?
Ja se de tyska journalisterna till denna artikel ?
 
Ja jag kommer att få tid till utvärdera själv någon senare på vårkanten hoppas jag!
 
?
Ja jag har sett dessa videos, MG Daytona är en gammelhoj jag kunnat köpa om jag haft utrymme för diverse samlarhojar.
Den skall dock ha en svart sadel i mitt tycke ?
GCorsan är givetvis störtskön, men MGS-01 med rätt ljuddämpare är nog det råaste och samtidigt skönaste ljud jag hört på hoj.
Ståpäls för mindre liksom…!
Nu kommer mitt dilemma, har egentligen dåligt med plats till tre hojar.
Gamla GPZ500 får man i bästa fall 7-9tkr - om man ens hittar någon som är intresserad.
Sprint RS är ju dock modernare och fullt mogen hoj, med bra chassie och motor, och går lättare att få en slant för.
Men jag har mer glädje av Trajan än Kawan om jag måste välja…
Och deras värde hjälper inte till mycket vid köp av en MG V100.
Bättre att hålla på hojarna så får jag se nästa år om det är bättre att göra si eller så.
Den du har mer glädje av ska du behålla. :kär

Och köp den du vill ha av de två. Pengarna är mindre viktigt än känslan.
Vilken kommer du att älska om två år? Den ska du köpa! :)
 
Den du har mer glädje av ska du behålla. :kär

Och köp den du vill ha av de två. Pengarna är mindre viktigt än känslan.
Vilken kommer du att älska om två år? Den ska du köpa! :)
Ja oavsett hur clean och elegant den vita standard modellen är så är den gröna S-modellen tveklöst elegant den med, men med hela panget monterat.
Att nöja mig med standard modellen och alltid ångra att jag inte tog det sista halva lilla steget för att få det exklusiva Öhlin-systemet blir fel.
Det är som att ge upp några meter innan mållinjen i siktet på det senaste som kan uppnås tekniskt.
Så jag är all-in ?
 
Onekligen snygg i vitt, Guzzin.
Kanske lite grejer man kan sakna från "S"?
Prisskillnaden gör nog att jag kunde leva utan Öhlins, värmehandtag och grejer kanske går att speca på en "vanlig"?
 
Läste nya Motorrad som kom i Readly idag. Insåg att guzzin motsvarar ganska väl den R1200ST jag hade 2015-2017. Fast den väger 30 kilo mer…

Njae.
 
Njae, om du syftar på ST modell 2005-2008 så har den samma vikt tankad, 230kg
 
Men i termer absolut vikt och effekt har inte mycket hänt på 20-25 år, bortsett från värsta sporthojar och höghastighets sporttouring som lånat motorer från sporthojarna.
Visst finns det undantag, men i det stora hela så har inte mycket förändrats på många år.
Tekniskt sett så har det dock adderats och utvecklats en hel del.
 
Synd att som skippat dom champangefärgade fälgarna på den gröna, som prototypen hade. Men det kanske skar sig mot guldfärgen på öhlinsgaffeln?
Köp den du tycker är snyggast. Rationell kan man vara när man köper bilar och annat tråkigt! ?
 
Men i termer absolut vikt och effekt har inte mycket hänt på 20-25 år, bortsett från värsta sporthojar och höghastighets sporttouring som lånat motorer från sporthojarna.
Visst finns det undantag, men i det stora hela så har inte mycket förändrats på många år.
Tekniskt sett så har det dock adderats och utvecklats en hel del.
Ja, vikten har ju snarare gått upp i många fall sista 15 åren.
 
Grattis! Du kommer få ett fantastiskt hojår! Gick det att beställa tillbehör också?
Japp! Tillbehörslistan är släppt med priser för en vecka sedan.
Eller nåja, priserna är preliminära.
Piaggo-gruppen väntas dock justera upp priserna på nya hojar om någon veckas tid.
Det gäller samtliga märken, dvs Vespa, Aprilia, Moto Guzzi etc.
Tror inte det är kostnadsökningar för fabriken, utan snarare i Sverige specifikt då svenska Kronan tappat värde…
Så jag ville beställa så fort som möjligt av det skälet.

Tack, förresten! :tummenupp
 
Det var ju tur att jag beställde hojen i januari…
Priserna har gått upp med 13tkr (ca 5%)
Jag antar att det kommer att bli ungefär detsamma för alla nya hojar då SEK tappat så mycket värde.
1675883966754.png
 
Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top