En bild snett framifrån, ser arg ut. 
http://i1.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2014/09/kawasaki-ninja-h2r-26.jpg

http://i1.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2014/09/kawasaki-ninja-h2r-26.jpg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En bild snett framifrån, ser arg ut.
http://i1.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2014/09/kawasaki-ninja-h2r-26.jpg
Jag blir förvånad om den kommer att ha ett så pass överdrivet utseende. Isåfall är jag först att säga, Nej tack.
Med risk att det spårar ur i ett par sidor igen, det är ju rätt tydligt "vevaxeldriven" kompressor och inte avgasdriven, så kallad turbo.
Har dom släppt nån effekt?
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men det är ju ingen idé att bygga en tvångsmatad racer eftersom det inte finns någon tävlingsklass för en sådan hoj... Därför borde det ju snarare bli en ny ZZR/ZX-12R liknande hoj.
Den där ramen var definitivt en överraskning. antar att det är för att man ska få en bättre syn in på motorn och kompressorn, så att det syns att det sitter en sån där.
Den där ramen är ju knappt en ram, de där rören kan man ju nästa knäcka över knät om man tar lös motorn. Följaktligen tror jag att de byggt motorn som den huvudsakligt bärande delen av chassit.
De verkar ha packat in väldigt mycket nytänkande på samma hoj. Nytänkande kanske är fel ord då inte mycket eg är nytt under solen. Bara att vi inte är vana att se det på hojarna som säljs.
"While exact power figures for the H2R are not yet known, it is expected that the bike will produce as much as 300 HP of power. It comes with a supercharged 998cc inline-four engine. The H2 and H2R both use a trellis frame, carbon fibre fairing and a single-sided swingarm, something not the norm at Kawasaki."
Kawasaki skjuter sig själv och hela motorcyklismen i foten om de släpper en hoj med 300 hk. Vilket politiskt ramaskri den kommer skapa om den har närmare 300 hk. Vi skulle nog få se fram emot att våra politiker tvingar fram effektgränser. Dingvall kommer kräva max 50 hk, och sedan prutar SMC upp det till max 100 hk och klappar sig sedan på bröstet för den bedriften.
Kawasaki skjuter sig själv och hela motorcyklismen i foten om de släpper en hoj med 300 hk. Vilket politiskt ramaskri den kommer skapa om den har närmare 300 hk. Vi skulle nog få se fram emot att våra politiker tvingar fram effektgränser. Dingvall kommer kräva max 50 hk, och sedan prutar SMC upp det till max 100 hk och klappar sig sedan på bröstet för den bedriften.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |