Nya Kawasaki H2.

Jag säger inte att jag skulle bli förvånad om det skulle hända, tvärtom. Men jag tycker det är lite snedvridet att bilar som Veyron och Königegg inte ger samma reflektioner. Och 200 eller 300 hästar är ju egentligen rent akademiskt, vad gäller köra-ihjäl-sig-själv-förmågan i materialet. :näsblod

De bilarna finns ju knappt, och de som finns står parkerade i några samlares bilhallar. Tas ut på glidtur en solig sommardag vart tredje år. Värstingmotorcykel har varenda testosteronstinn yngling råd till om han har ett arbete och de prioriteringarna.

Jag vet också att adrenalinknarkare kommer alltid hitta nåt att ha ihjäl sig med men jag är ingen politiker med makt.
 
De bilarna finns ju knappt, och de som finns står parkerade i några samlares bilhallar. Tas ut på glidtur en solig sommardag vart tredje år. Värstingmotorcykel har varenda testosteronstinn yngling råd till om han har ett arbete och de prioriteringarna.

Jag vet också att adrenalinknarkare kommer alltid hitta nåt att ha ihjäl sig med men jag är ingen politiker med makt.

Ja, helt sant, och mitt inlägg var väl inte egentligen riktat mot dig alls. Bara lite uppgiven över hur folk envisas med att angripa ett problem i fel änden om och om igen. >.<
Hade varit intressant att se olycksstatistiken för tex turbobusor (och alla andra liknande galenskaper) på 300+ hästar, och jämföra med tex trampcyklar. Självklart normaliserat och inte absoluta siffror då. :crash
 
Ja, helt sant, och mitt inlägg var väl inte egentligen riktat mot dig alls. Bara lite uppgiven över hur folk envisas med att angripa ett problem i fel änden om och om igen. >.<
Hade varit intressant att se olycksstatistiken för tex turbobusor (och alla andra liknande galenskaper) på 300+ hästar, och jämföra med tex trampcyklar. Självklart normaliserat och inte absoluta siffror då. :crash

Det är väl ett ganska vanligt förekommande fenomen som genomsyrar hela vårt samhälle? :D Att man konstant angriper saker bakvänt, det vill säga. Det är som att man är allergisk mot att hålla individen ansvarig för vad denna tar sig till, istället är det helt OK att skylla ifrån sig som vilken genomsnittlig 5-åring som helst, varefter drakoniska förbud följer. All dum skit som folk tar sig till bottnar nästintill alltid i dåliga beteenden och inte i externa saker - förbjuder man motorcyklar över en viss effekt kommer, som ni påpekar, adrenalinjunkiesen bara ta sitt pick och pack och hitta något annat i samma stuk. Och speciellt i Sverige har vi under 1900-talet utvecklat en groteskt fäbless för den här typen av tänkande som slagit rot i hela vår kultur.

Allt är alltid något eller någon annans fel, inte kan väl lilla jag hjälpa vad jag tar mig till när jag är full när sprit är helt lagligt och tillgängligt nästan varje dag från Systembolaget? :D

När man pratar om droger, mat, sex och allt annat man kan missbruka (dvs allting som på något plan ger en positiv effekt) så pratar man om missbruksbeteende, alltså att det här är ett mönster i hjärnan som går igen hos vederbörande hela tiden. Därför är det meningslöst att angripa själva objektet och inte beteendet. Det blir lite som att angripa lungcancer framkallad genom rökning genom att bara transplantera bort tumören men inte sluta röka. :D But, I digress...

Kul att äntligen få se vettiga bilder på den redan mytomspunna H2:n, vilken tvåhjulig sexmaskin! Sitter med popcornen redo inför avtäckningen. :kär
 
Jag tror, precis som Two Stroke man, att politiker kommer skrika sig hesa om det kommer en gatversion med 300+ Hk. :(
Men är inte bilderna/infon kring en sorts race-version? :va
Det är ju slicks på bilderna.
Skulle förvåna mig om man släpper en gatversion på mycket mer än 200 kusar.
 
Jävlar, smutt :D fick lite habegär! Tyvärr lär väl hojen kosta därefter oxå... iaf på svenska marknaden. Om den kommer hit ens.
 
Jävlar, smutt :D fick lite habegär! Tyvärr lär väl hojen kosta därefter oxå... iaf på svenska marknaden. Om den kommer hit ens.

Ja, sitter här och funderar på hur i hela friden jag ska lyckas ha råd både med att leka vidare i Speedster och ha råd att byta min SX till en H2. :näsblod
 
Jag säger inte att jag skulle bli förvånad om det skulle hända, tvärtom. Men jag tycker det är lite snedvridet att bilar som Veyron och Königegg inte ger samma reflektioner. Och 200 eller 300 hästar är ju egentligen rent akademiskt, vad gäller köra-ihjäl-sig-själv-förmågan i materialet. :näsblod

Det handlar helt om målgruppen och olycksstatistik, för få ungdomar har råd med en porsche och därför sticker inte porsche och liknande prestandabilar ut i statistiken på samma sätt som kanske sporthojar gör. Kommer denna H2a kostar 300' kommer det inte finnas någon risk med att den har 300 hästar heller, till den dagen de kostar en spottstyver på Blocket förstås o svennedragan på 22-bast går o köper en o kör ihjäl sig.
 
Det handlar helt om målgruppen och olycksstatistik, för få ungdomar har råd med en porsche och därför sticker inte porsche och liknande prestandabilar ut i statistiken på samma sätt som kanske sporthojar gör. Kommer denna H2a kostar 300' kommer det inte finnas någon risk med att den har 300 hästar heller, till den dagen de kostar en spottstyver på Blocket förstås o svennedragan på 22-bast går o köper en o kör ihjäl sig.

Det problemet finns ju förvisso med feta bilar med, det går att köpa gamla bilar med effekter som inte är helt pedestriana för en summa som en 22-åring kan komma över.
Och en 22-åring får dessutom helt lagligt köra en sådan bil, men inte denna hoj. :fakta
 
En liten fundering bara... om man ändå får upp framhjulet i luften, så fartvinden träffar den i fel vinkel, borde inte vingarna ge lyftkraft istället?

Dom tankegångarna är lika relevanta som att notera att krokodilen som håller på bita huvudet av en verkar skela en aning...

Jag borstar tänderna på krokodilen först innan den får bita mig, då har man tid att lägga märke till detaljerna.



Den ser rå ut.


Kawasaki har ju varit ganska glada för att använda heldigital instrumentering på deras moderna hojar. Men jag gillar att det är analog varvräknare.
Verkar som att siffran för vilket tusental på varvet man är närmast lyser och övriga är siffror är släkta. Lite onödigt men kanske ser fräckt ut när man kör.

Hoppas jag får möjlighet att provköra en nästa år.
 
Det problemet finns ju förvisso med feta bilar med, det går att köpa gamla bilar med effekter som inte är helt pedestriana för en summa som en 22-åring kan komma över.

Fast försäkringspremierna är väl därefter även på den sortens bilar, ex 22 åring som vill äga en 90-tals M5a? Men nog måste det finnas fler R1or för säg 40' som tilltalar kraschbara kiddies än motsvarande gamla effektmonsterbilar? Det finns rätt mycket tveksamheter i samhället som är helt ok och lagligt eftersom det går under ytan och inte sticker ut och väcker uppmärksamhet.. men personligen tilltalas jag mer av att uppnå bra effekt genom lätta hojar och modest effekt (ex en nyutvecklad 400a), men det verkar inte tillverkarna så intresserade av.
 
Fast försäkringspremierna är väl därefter även på den sortens bilar, ex 22 åring som vill äga en 90-tals M5a? Men nog måste det finnas fler R1or för säg 40' som tilltalar kraschbara kiddies än motsvarande gamla effektmonsterbilar? Det finns rätt mycket tveksamheter i samhället som är helt ok och lagligt eftersom det går under ytan och inte sticker ut och väcker uppmärksamhet.. men personligen tilltalas jag mer av att uppnå bra effekt genom lätta hojar och modest effekt (ex en nyutvecklad 400a), men det verkar inte tillverkarna så intresserade av.

Premierna på en gammal R1 går väl iofs inte heller av för hackor för en 22-åring?
 
10min kvar...
Sitter redan med kreditkortet i handen och redo att lägga in en beställning!!! :banana
 
kawasaki-ninja-h2r-26.jpg

Om det här är racemodellen - var är i sådana fall båten? Och varför har den sidostöd? :va

Och nej, de nya bilderna tilltalar mig inte. Jag är glad att smaken är som baken så jag inte behöver tänka på den. :)
 
"The street model (Ninja H2) will be released at EICMA."

(4-9 november) lol, ytterligare väntan :smasha
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top