Nya Kawasaki H2.

Jag tycker den ser helt vansinnigt brutal ut. Att den är naken nere och visar det porriga titanavgassystemet förstärker bara hur brutal den är.

Någon som vet lite mer exakt vilka effektsiffror vi pratar om? Läste på ett forum att det handlade om cirka 300 hk - det kan inte vara sant!

Varför inte? Är inga som helst problem att plocka ut över 300 hästar ur en kompressor- eller turbomatad maskin på 998cc, speciellt inte en maskin som har en motor byggd från grunden med just detta i åtanke.
 
Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?
 
Va nu inte så j-kla bitter!
Det är inte vårat fel att du valt fel märke och åker R1:a! :tungan

Hahaha! Jag är inte ett dugg bitter. Jag tycker att det är bra att utvecklingen drivs framåt så att alla tillverkare tvingas utvärdera och omvärdera sina modeller. Men...rent designmässigt har jag alltid tilltalats mer av Yamaha än av Kawasaki. Jag säger inte att något märke är rätt eller fel. Jag säger bara att jag inte tycker att H2:an är så snygg att jag vill betala för den. :krama

Kawasaki skall för övrigt ha all heder för en av de mest välutförda PR-kampanjer jag någonsin sett när det gäller H2:an. :tummenupp


Förresten så åker jag inte R1. Jag kör R1. :fakta
 
Besviken!! Nej, inte på designen, den är vansinnigt fräck och funktionell. Inte heller på effekten - klassledande för många år framåt.

Men seriöst - hur tänkte man nu? Jag har haft förmånen att prova överladdade hojar på både 300 och 400 hk och har INTE saknat den effekten på bana. Och i detta fall talar vi om ett företag som inte vågade skicka ZX-10 till USA utan att reducera effekten...

Nej, än så länge är H2R inte mer än en skrytmoppe för bandagskungar, då är det bara att invänta gatvarianten, 230-250 hk är även det mer än en handfull att hantera med i alla fall viss ackuratess... :)
 
Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?

Jag är skapligt sugen på att uppgradera min hoj. :P Men då får jag nog ta det lite lugnt med att köra rejs istället. :gråta
 
Frän hoj helt klart!
Även jag tror att detta handlar om en ultrasnabb maskin som pulveriserar Hayabusor och övriga konkurrenter i speed train-segmentet. Med så mycket pulver kan man kosta på sig att göra en design som ser cool ut och som går att svänga hjälpligt med och ändå vara överlägset toppfartsnabbast. Det enda som förvirrar mig är att den släpps i en race-variant... Är det Sheik Bin Oljetät som ska rejsa runt sin egen bana med den?

Det är inte direkt någon gubbvarning på designen, jämfört med tex Super Blackbird, eller övriga i samma segment.
 
Majoriteten med sporthojar åker ändå bara runt o busar så det är väl självklart..desto mer hästar, desto roligare :banana
 
Nästa sommars uppdrag är klart (men inte så enkelt):
1. Leta rätt på en H2.
2. Kör förbi den.
3. Stanna vid vägkanten och lyssna på ljudet när den flyger förbi.

:yoparty
 
Snuskigt överbrutal!! 300hp är en jämn o fin siffra, i en fabrikshoj är det säkert bra körbarhet också.
Hemmabygge med turbo och 300hp är småhårigt men kul på landsväg!
 
När de flesta trodde att hästkrafter och toppfart var över för flertalet fabriksproducerade sporthojar så gör Kawasaki tvärtom och levererar en 300 hk maskin med vingar på frontkåpan för att hålla den nere vid högre farter ... LOL.Ska det bli ett nytt krig bland de övriga märkena om vem som är bäst.Gissar att moraltanterna som trodde det hela var över satte kaffet i fel hals i och med detta. :crash
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top