Nya Kawasaki H2.

Motor - något alla motorcyklar har
Överladdning - det som gör Ninja H2 speciell (eller åtminstone en av sakerna som gör den speciell)
Inte ihop blandat.

Däremot verkar ingen veta exakt vilket svar du är ute efter.

Jag svarade drottninghamburgaren vad man i normalfall kallar olika laddluftsaggregat, vilket av någon anledning inte föll i smaken. Övrig konversation var ett svar på en otrevlig ton och ett försök att förklara att det inte är en turbo, eller för den delen kompressor..., för det finns inte en sak som bär namnet.

Varför du väljer att ge dig in i det har jag ärligt talat ingen aning om. Men jag ser det som en frustrationsyttring över förväntan på att se H2.an, och väljer således att bortse från inläggen.

Jag tror det blir en trepip på 0,75l med variatordriven radialpump för överladdningen, effektmässigt på precis över 200hk och med ett milt fighterutseende.

Helt enkelt en bushoj, som arvet förespråkar.
 
Nyligen släppt bild på nya H2 ... :lol

2im5qhf.jpg
 
kompressormatad , allt kommer igen ....Kompressor%20(1).jpg
 
17h kvar till lansering, låt oss gissa på ett retail price då så får vi se vem som kommer närmast. Om det kommer finas fler versioner så utgår vi från grundversionen! :banana

Min gissning: 22995 Euro
om det bara blir kålmodellen så tippar jag på 30 000€ minst.
Blir det en i vanlig plast med så kanske 20 000€...
 
...är det bara jag som funderar på att plocka upp en zx10a för småslantar nu när den inte blir värsta Kawan? :crash
 
Varför du väljer att ge dig in i det har jag ärligt talat ingen aning om. Men jag ser det som en frustrationsyttring över förväntan på att se H2.an, och väljer således att bortse från inläggen.

Jag tror det blir en trepip på 0,75l med variatordriven radialpump för överladdningen, effektmässigt på precis över 200hk och med ett milt fighterutseende.

Helt enkelt en bushoj, som arvet förespråkar.

Jag håller med.
Ska bli spännande att se vad de kommer med imorgon!

Någon som vet ungefär hur mycket det brukar skilja i motorstorlek mellan 600cc, 750cc och 1000cc?
Hur många kubik det skiljer är ju uppenbart, men hur mycket gör det för motorns yttermått och vikt?

Jag tror det blir en 1000cc radfyra. Men en 3-cyl 750 hade knutit an till klassiska H2 bra. En 750, med antingen 3 eller 4 cylindrar känns också möjligt. Jag tror inte det blir 'bara en 600', men snart får vi se.

Utseendemässigt tror jag det kommer se ut som en sporthoj, något påminnande om befintliga Ninja ZX modellerna, så att man ser att det är en Kawasaki Ninja, men ändå något nytt för att sticka ut lite.


Här är den :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=kn4SUk6p1fg


låt oss gissa på ett retail price då så får vi se vem som kommer närmast. Om det kommer finas fler versioner så utgår vi från grundversionen! :banana

Min gissning: 22995 Euro

Nu fuskar jag lite och kommer med 2 gissningar
Jag tror att antingen blir det precis under 200kkr strecket, typ 199kkr, eller så blir det en bit över 200kkr strecket, säg 229kkr.
 
Jag håller med.
Ska bli spännande att se vad de kommer med imorgon!

Någon som vet ungefär hur mycket det brukar skilja i motorstorlek mellan 600cc, 750cc och 1000cc?
Hur många kubik det skiljer är ju uppenbart, men hur mycket gör det för motorns yttermått och vikt?

Jag tror det blir en 1000cc radfyra. Men en 3-cyl 750 hade knutit an till klassiska H2 bra. En 750, med antingen 3 eller 4 cylindrar känns också möjligt. Jag tror inte det blir 'bara en 600', men snart får vi se.

Utseendemässigt tror jag det kommer se ut som en sporthoj, något påminnande om befintliga Ninja ZX modellerna, så att man ser att det är en Kawasaki Ninja, men ändå något nytt för att sticka ut lite.



Här är den :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=kn4SUk6p1fg




Nu fuskar jag lite och kommer med 2 gissningar
Jag tror att antingen blir det precis under 200kkr strecket, typ 199kkr, eller så blir det en bit över 200kkr strecket, säg 229kkr.

Två gissningar ger noll potentiellt rätt!
 
Har en liten present till er alla

image.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top